نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه :

آغاز رقابت نمایندگان قرآنی 83 کشورجهان از 30 فروردین / برگزاری 5 مسابقه بین المللی به طور همزمان

نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه، با بیان اینکه بزرگترین رویداد قرآنی جهان اسلام با شعار یک کتاب یک امت و با حضور نمایندگان قرآنی 83 کشور جهان از سی ام فروردین ماه آغاز می شود گفت : سی و چهارمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم در 5 بخش دانش آموزان، روشندلان، طلاب، بانوان و بزرگسالان جهان اسلام با حضور رئیس جمهوری در مصلای تهران گشایش می یابد.
دوشنبه، 28 فروردين 1396
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: روابط عمومی راسخون
موارد بیشتر برای شما
آغاز رقابت نمایندگان قرآنی 83 کشورجهان از 30 فروردین / برگزاری 5 مسابقه بین المللی به طور همزمان
نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه، با بیان اینکه بزرگترین رویداد قرآنی جهان اسلام با شعار یک کتاب یک امت و با حضور نمایندگان قرآنی 83 کشور جهان از سی ام فروردین ماه آغاز می شود گفت : سی و چهارمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم در 5 بخش دانش آموزان، روشندلان، طلاب، بانوان و بزرگسالان جهان اسلام با حضور رئیس جمهوری در مصلای تهران گشایش می یابد.

به گزارش راسخون، حجت الاسلام و المسلمین محمدی رئیس ستاد عالی هماهنگی مسابقات قرآنی کشور در نشست خبری و رسانه ای سی و چهارمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم در جمع خبرنگاران و اصحاب رسانه برگزاری این مسابقات بین المللی را به برکت انقلاب اسلامی و خون شهیدان و یکی از توفیقات نظام اسلامی دانست و افزود: این دوره از مسابقات بین المللی قرآن کریم از سی ام فروردین ماه با حضور حجت الاسلام دکتر حسن روحانی رئیس جمهوری کشورمان در مصلای تهران آغاز و نمایندگان قرآنی بیش از 83 کشور جهان شامل 276 قاری و حافظ قرآن همزمان در 5 مسابقه بین المللی بانوان ، طلاب، دانش آموزان، روشندلان و بزرگسالان به رقابت خواهند پرداخت.

نماینده ولی فقیه در سازمان اوقاف با بیان اینکه مسابقات بین المللی قرآن کریم متعلق به نظام اسلامی و ملت ایران است تصریح کرد: این برای اولین بار است که در سطح جهان اسلام و دنیا 5 مسابقه بین المللی همزمان با هم برگزار می شود و ایران اسلام اولین کشوری است که این مسابقات را در این سطح و به این شکل اجرا می کند.

جمهوری اسلامی ایران میزبان 400 میهمان قرآنی از سراسرجهان

رئیس سازمان اوقاف با اشاره به برنامه های این دوره از مسابقات بین المللی قرآن به برگزاری همایش بین المللی پژوهش های قرآنی با محوریت قرآن و فرهنگ انقلابی اشاره کرد و افزود: دهمین همایش بین المللی پژوهش های قرآنی همزمان با مسابقات بین المللی قرآن کریم با حضور پژوهشگران و محققان قرآنی بیش از 20 کشور جهان چهارم اردیبهشت ماه در شهر مقدس قم برگزار خواهد شد و در قالب این همایش تا کنون 421 مقاله قرآنی مورد ارزیابی و داوری قرار گرفته است.

 وی برگزاری اولین دوره مسابقات طلاب جهان اسلام از سوم تا پنجم اردیبهشت ماه و مسابقات بین المللی قرآن با نوان را از دیگر نوآوری های این دوره از مسابقات بین المللی قرآن برشمردو تصریح کرد: مجموعه این پنج مسابقه بین المللی با حضور 40 داور و استاد صاحب نظر قرآنی شامل 24 داور ایرانی و 16 داور خارجی داوری و ارزیابی خواهد شد و مجموع این مسابقات بین المللی بیش از 400 متسابق و میهمان قرآنی خواهد داشت.

حجت الاسلام محمدی  برگزاری مسابقه بین المللی قرآنی بانوان را پاسخگویی به یکی از مطالبات مهم بانوان کشور برشمرد و ادامه داد : همچنین دومین مسابقات بین المللی قرآنی روشندلان جهان اسلام امسال در دو رشته حفظ و قرائت برگزار خواهد شد که امیدواریم همچون سال گذشته با استقبال گسترده نابینایان عزیز روبرو شود.

ایران پرچم دار عمل به قرآن کریم و استکبار ستیزی

رئیس سازمان اوقاف با بیان اینکه شعار یک کتاب یک امت برگفته از متن قرآن کریم است تصریح کرد: این مسابقات بین المللی به منظور ایجاد همگرایی و وحدت کشورهای اسلامی و توجه به مبانی و مفاهیم مشترک برگزار می شود و قرآنیان جهان با هر رنگ و شکل و قیافه ای و با هر زبان و نژاد و رسم و رسومی تحت پرچم قرآن کریم گرد هم می آیند.

نماینده ولی فقیه در سازمان اوقاف استکبار ستیزی را یکی از رویکردهای اصلی این دوره از مسابقات دانست و افزود: جمهوری اسلامی ایران مفتخر است که در قول و عمل پرچم دار قرآن کریم در عصر حاضر است و بی تردید یکی از مولفه های شناخت و پرچم داری قرآن استکبار ستیزی و مبارزه با ظالمان ومستکبران جهان است.

وی در ادامه این نشست با اشاره به اینکه پرداختن مسئولان و مدیران رده اول نظام به قرآن و آموزه های قرآنی یکی از مطالبات مقام معظم رهبری است تصریح کرد: مسئولان و مدیران اجرایی کشور باید به فعالیت های قرآنی و ترویج فرهنگ قرآنی اهتمام لازم را داشته باشند، چراکه در دوران حاکمیت نظام اسلامی بسر می بریم و یکی از وظایف اصلی پرداختن به ترویج فرهنگ قرآنی است.

رئیس سازمان اوقاف با بیان اینکه برنامه های قرآنی نباید در حاشیه قرار بگیرد تاکید کرد: رسانه هاو اقشار مختلف مردم برنامه های قرآنی و فرهنگی کاندیداها و نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای شهر را مطالبه کنند تا فرهنگ قرآنی در لایه های مختلف جامعه ترویج شود.

نامزدهای انتخابات برنامه های قرآنی خود را برای مردم بگویند

رئیس ستاد عالی هماهنگی مسابقات قرآنی کشور با بیان اینکه در آستانه بزرگترین رویداد سیاسی سال هستیم تصریح کرد: نامزدها و کاندیداهای ریاست جمهوری و شوراهای شهر به طور دقیق و مشخص برنامه های فرهنگی و قرآنی خودشان را برای مردم و جامعه بیان کنند تا رای دهندگان بتوانند ارزیابی درستی از نامزدها داشته باشند.

رئیس سازمان اقاف با اشاره به دستاوردهای مسابقات بین المللی قرآن در روشنگری اذهان مسلمانان تصریح کرد: هم اکنون تبلیغات گسترده ای علیه نظام اسلامی در دنیا وجود دارد و چهره های قرآنی با استرس و نگرانی وارد کشورمان می شوند اما وقتی با واقعیت های ایران و امنیت و مهمان دوستی مردم عزیز روبرو می شوند آرام می شوند و به واقعیت های کشورمان و دروغین بودن تبلیغات سوء دشمنان پی می برند.

وی تاکید کرد: تبلیغات سوء دشمن و وهابیت به گونه ای بوده که برخی از مسلمانان می پندارند قرآن جمهوری اسلامی با سایر مسلمانان متفاوت است در حالی که این گونه نیست و شرکت کنندگان در این مسابقات بین المللی به طور عملی شاهد دروغین بودن این تبلیغات سوء می شوند .

حجت الاسلام محمدی یکی از شاخص های قرآنی انقلاب اسلامی را دفاع از مسلمانان مظلوم جهان دانست و تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران براساس مفاهیم قرآنی و فرهنگ استکبار ستیزی و مباره با ظالمان از تمامی مسلمان مظلوم عالم اعم از شیعه و سنی دفاع کرده است لذا این مسابقات در تبیین فرهنگ انقلاب اسلامی برای قرآنییان جهان بسیار موثر است.

رئیس سازمان اوقاف با بیان اینکه در طول چهارده قرن گذشته هیچ کس نتوانسته است عبارتی همچون کلام وحی بیاورد تصریح کرد: قرآن از نظر محتوا فصحیح ترین کلمات و از نظر شکل و موضوعات اثربخش ترین جملات است و بشر بدون تبعیت از قرآن هرگز به سعادت و خوشبختی نخواهد رسید لذا مسابقات بین المللی به دنبال فرهنگ سازی مفاهیم و پیام های قرآنی و ارتباط جامعه با قرآن و انس آموزه های این کتاب عظیم است.

حجت الاسلام محمدی در پایان با قدردانی از تلاش اصحاب رسانه در انعکاس رسانه ای اقدامات سازمان اوقاف خواستارتلاش مضاعف خبرنگاران و صاحبان رسانه در انعکاس زیبا و اثر بخش این مسابقات بین المللی برشمرد.
/2759/


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.