تعویض کتب قرآنی آسیب‌دیده مساجد / 5 هزار جلد قرآن در مساجد توزیع شد

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ناحیه دو اصفهان گفت : امسال از طریق موقوفات نزدیک به 5 هزار جلد قرآن نو خریداری کردیم و در بین مساجد توزیع شد.
يکشنبه، 28 خرداد 1396
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: روابط عمومی راسخون
موارد بیشتر برای شما
تعویض کتب قرآنی آسیب‌دیده مساجد / 5 هزار جلد قرآن در مساجد توزیع شد
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ناحیه دو اصفهان گفت : امسال از طریق موقوفات نزدیک به 5 هزار جلد قرآن نو خریداری کردیم و در بین مساجد توزیع شد.

به گزارش راسخون، سید محمدهادی روح‌الامین با اشاره به طرح اهدای 5 هزار جلد قرآن کریم به مساجد بدون درآمد اصفهان اظهار کرد: امسال از طریق موقوفات نزدیک به 5 هزار جلد قرآن نو خریداری کردیم و در بین مساجد توزیع کردیم، در کنار این طرح به هیأت امنای مساجد نیز ابلاغ کردیم که اگر در مساجد خود قرآن کتب ادعیه مثل مفاتیح‌الجنان فرسوده‌ای دارند به این جهت که بی‌احترامی به این کتب نشود تحویل بدهند تا جمع‌آوری شود و آن‌ها را به انتشارات اسوه می‌دهیم تا به قرآن تبدیل شود و به مساجد بازگردد.

وی افزود: مشکلی که مساجد با آن رو به رو هستند این است که قرآن‌ها و مفاتیح فرسوده را نه می‌توانند نگهداری کنند نه دور بریزند و این موضوع هم وجود دارد که به این کتاب‌ها بی‌احترامی نشود، به همین دلیل این طرح را قرار دادیم، البته هیچ شرطی وجود ندارد که کتاب بیاورند و در قبال آن کتاب نو بگیرند و به مساجدی که نیاز به کتاب قرآن دارند نیز کتاب‌هایی اهدا شده است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ناحیه دو اصفهان گفت: این طرح از ابتدای ماه رمضان تا 15 ماه مبارک ادامه داشته است، این طرح در شهرستان اصفهان اتفاق افتاده و قرآن‌ها در بالغ بر 200 مسجد شهرستان توزیع شده است.

وی خاطرنشان کرد: پیش از این رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ناحیه دو اصفهان با اشاره به اینکه طرح اهدای قرآن به مساجد فاقد درآمد با هدف جایگزین کردن قرآن‌های جدید به جای کتب فرسوده و تجهیز و تکمیل کتابخانه‌ها و مراکز فرهنگی و قرآنی مساجد فاقد درآمد اجرایی می‌شود، مطرح کرده بود: این کتب از محل موقوفاتی که نیات آن‌ها نشر و ترویج قرآن کریم است، تأمین می‌شود.

روح‌الامین همچنین عنوان کرده بود: کتاب‌های قرآنی که از انتشارات اسوه تهیه شده و بین این مساجد توزیع می‌شود هزینه‌ای بالغ بر 250 میلیون ریال به همراه داشته است.
/2759/


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.