عادلی : گیلان سومین استان کشور از لحاظ تعداد بقاع متبرکه است / رشد200 درصدی دراجرای نیات واقفین خیراندیش

مدیرکل سابق اوقاف و امورخیریه گیلان در مراسم معارفه مدیرکل جدید این اداره ، مسئولیت را فرآیندی پرتلاش و خطیر دانست و از اعتماد نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امورخیریه کشور به خود در این سالها تشکر و قدردانی کرد.
يکشنبه، 25 تير 1396
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: روابط عمومی راسخون
موارد بیشتر برای شما
عادلی : گیلان سومین استان کشور از لحاظ تعداد بقاع متبرکه است / رشد200 درصدی دراجرای نیات واقفین خیراندیش
مدیرکل سابق اوقاف و امورخیریه گیلان در مراسم معارفه مدیرکل جدید این اداره ، مسئولیت را فرآیندی پرتلاش و خطیر دانست و از اعتماد نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امورخیریه کشور به خود در این سالها تشکر و قدردانی کرد. 

به گزارش راسخون، حجت‌الاسلام والمسلمین عادلی، مدیرکل سابق اوقاف و امور خیریه گیلان در مراسم معارفه مدیرکل جدید این اداره ، اظهار کرد : گیلان ۹۴۱ بقعه ، سه هزار موقوفه و ۲۰ هزار رقبه دارد و سومین استان کشور از لحاظ تعداد بقاع متبرکه است.

وی با بیان اینکه در استان ۱۰۶ طرح جامع و همچنین ۴۴۷ پروژه عمرانی برای بقاع متبرکه داریم ، افزود : تکمیل پروژه‌های هتل امامزاده هاشم ، بی بی حوریه انزلی ، خواهر امام رضا(ع) رشت، پروژه نجم اسدی در لنگرود ، موقوفه سیدی فومنی ، پروژه تجاری و فرهنگی تالش ، مراکز قرآنی ، 24 باب مغازه تجاری در آستارا ، مجتمع اداری موقوفه پوررجبعلی در آستانه و... از جمله پروژه‌های عمرانی بوده که طی ۶ سال اخیر انجام گرفته است .عادلی با بیان اینکه عواید وصولی موقوفات ۲۷۰ درصدرشد داشته است ، گفت : در سطح بقاع متبرکه استان ۲۵۳ مرکز قرآنی و ۱۵۴ کلاس حفظ و ۱۶۹ روحانی مستقر داریم که طی ۶ سال گذشته هزار و ۱۸۰ طرح آرامش بهاری و هزار و ۲۷۰ خیمه معرفت، دو هزار و ۷۶۲ طرح بصیرت عاشورایی در سطح بقاع برگزار کرده‌ایم.مدیرکل سابق اوقاف و امورخیریه گیلان گفت : در سطح بقاع متبرکه گیلان ۷۷۶ هیات امنا، سه هزار و ۲۲۵ خادم که سه هزار و ۱۴ نفر آنان خادم افتخاری هستند ، داریم. وی با بیان اینکه در اجرای نیات واقفین خیراندیش ۲۰۰ درصد رشد داشته‌ایم، تصریح کرد: تاکنون از محل اجرای عمل به نیات واقفین خیراندیش بالغ بر ۲۳ میلیون تومان به حوزه‌های علمیه کمک کرد‌ه‌ایم .

عادلی با بیان اینکه از ۱۷هزار و ۷۸۲ رقبه منفعتی که داریم ۱۱ هزار رقبه دارای سند مالکیت هستند ، گفت : انجمن یاوران وقف را در استان راه اندازی کردیم.

وی با اشاره به اینکه سی و نهمین دوره مسابقات کشوری قرآن به میزبانی گیلان برگزار شد ، افزود : در سال ۸۹ در مسابقات قرآنی استان حدود هزار و ۴۷۰ شرکت کننده داشتیم در حالیکه در سال گذشته بالغ بر ۳۵۰ هزار شرکت کننده در مسابقات قرآنی داشتیم.  

عادلی همچنین خاطرنشان کرد : در سال ۹۱ در استان ۱۵ مورد وقف جدید به ثبت رسید و تا پایان سال ۹۵ تعداد ۱۷۱ وقف جدید در سامانه اطلاعاتی اوقاف ثبت شد
با کمک معاونین و همکاران روند رو به جلو را سرعت می بخشیم/گیلان استان بهترین هاست

حجت الاسلام والمسلمین ستار علیزاده ، مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان گیلان برنامه های جدید و عملی سازمان اوقاف و امورخیریه کشور را مایه پویایی و پیشرفت این سازمان دانست .

به گزارش روابط عمومی اداره کل اوقاف و امورخیریه استان گیلان ، حجت الاسلام والمسلمین ستار علیزاده ، مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان گیلان در آئین مراسم معارفه خود بعنوان مدیرکل جدید اوقاف و امورخیریه استان گیلان ، در سخنانی کوتاه ، برنامه های جدید و عملی سازمان اوقاف و امورخیریه کشور و جابه جایی مدیران را مایه پویایی و پیشرفت این سازمان دانست و گفت : خوشحالیم در استانی خدمت می کنیم که جایگاه بزرگان معنوی فراوان از جمله مرحوم آیت الله بهجت و امینی و بزرگانی همچون آیت الله رودباری و قربانی و مردمی عاشق اهل بیت(ع) و ولایت پذیر است و این وظیفه ما برای خدمت به موقوفات ، بقاع متبرکه ، روحانیون و عموم مردم را صد چندان خواهد کرد .

علیزاده همچنین افزود : از همه کسانی که تاکنون به رشد موقوفات کمک کرده‌اند ، تشکر و قدردانی می‌کنم ، امیدوارم خداوند توفیق دهد با کمک همکاران و بر اساس ابلاغیه‌های سازمان در استان گیلان بتوانیم بعد از مدتی گزارش قابل دفاعی ارائه دهیم و برنامه های ابلاغی را با سرعت بیشتر عملی نمائیم .

گفتنی است؛ در پایان این مراسم که با حضور حجت‌الاسلام محمدی ، نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امورخیریه کشور برگزار شد از زحمات۶ ساله حجت‌الاسلام ولی ا... عادلی ، مدیرکل اسبق این اداره تشکر و قدردانی شد.
/2759/


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.