مراسم اختتامیه چهلمین دوره مسابقات قرآن کریم خراسان رضوی برگزار شد

مراسم اختتامیه مرحله استانی چهلمین دوره مسابقات قرآن کریم اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی، جمعه 20 مرداد ماه بعد از نماز مغرب و عشا در حسینیه امام خمینی(ره) مشهد مقدس برگزار شد.
شنبه، 21 مرداد 1396
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: روابط عمومی راسخون
موارد بیشتر برای شما
مراسم اختتامیه چهلمین دوره مسابقات قرآن کریم خراسان رضوی برگزار شد
مراسم اختتامیه مرحله استانی چهلمین دوره مسابقات قرآن کریم اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی، جمعه 20 مرداد ماه بعد از نماز مغرب و عشا در حسینیه امام خمینی(ره) مشهد مقدس برگزار شد.

به گزارش راسخون به نقل از ستاد خبری چهلمین دوره مسابقات قرآن کریم خراسان رضوی، با حضور حجت الاسلام قرائتی، مفسر قرآن کریم مراسم اختتامیه مرحله استانی چهلمین دوره مسابقات قرآن کریم اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی، جمعه 20 مرداد ماه بعد از نماز مغرب و عشا در حسینیه امام خمینی(ره) مشهد مقدس برگزار شد.
 
این مراسم با تلاوت قرآن علیرضا رضایی،نفر اول رشته قرائت تحقیق از مشهد مقدس آغازو سپس حجت الاسلام و المسلمین قرائتی در خصوص ضرورت توجه به مفاهیم و تدبر در قرآن کریم به سخنرانی پرداخت.
 
مفسر قرآن کریم در این مراسم گفت: : نخی محکم‌تر از نخ قرآن کریم نیست و باید تلاش کنیم تا قرآنی شویم.
 
وی با تاکید بر اینکه باید با قرآن نفس بکشیم، اظهار کرد: از طریق تفسیر قرآن می‌توانیم خود را برای حفظ دین و تربیت نسل آینده آماده کنیم.
 
مفسر قرآن کریم با تاکید بر ضرورت شکل‌گیری جلسات تفسیر کوتاه و مختصر برای نسل جوان، تصریح کرد: باید بر اساس مشکلات موجود در جامعه، یک آیه مورد نیاز را انتخاب و در این جلسات، تفسیر کرد.
 
حجت‌الاسلام قرائتی ادامه داد: هر کدام از ما باید هر شب تفسیر یک آیه از قرآن را بخوانیم و از این طریق، شبی یک قدم به قرآن نزدیک‌تر شویم.
 
وی در ابتدای سخنان خود با قرائت سوره والعصر، به تفسیر آن پرداخت و گفت: زمان ارزش دارد و نباید آن را بیهوده از دست بدهیم بلکه باید سعی کنیم در وقت خود صرفه‌جویی کنیم.
 
حجت‌الاسلام قرائتی با تفسیر کلمه خسر در این سوره تاکید کرد: خسارت با ضرر تفاوت دارد و به معنای از بین رفتن کل یک سرمایه است.
 
وی با تاکید بر اینکه باید ایمان با عمل صالح همراه باشد، افزود: انسان مثل یخ است که در حال آب شدن است و تنها کسی دچار خسران نمی‌شود که هر چه بگذرد، ایمانش بیشتر شود.
 
در ادامه با حضور حجت الاسلام قرائتی از خانواده معظم شهدای مدافع حرم در مراسم اختتامیه تقدیر شد و محمد خاکپور،نفر اول رشته حفظ کل از مشهد مقدس به تلاوت قرآن کریم پرداخت.
 
حضور رشیدیان، استاندار خراسان رضوی در مراسم اختتامیه ،اجرای گروه تواشیح نحل الهدی از مشهد مقدس، تلاوت حامد علیزاده، نفر اول رشته قرائت تحقیق کشور مالزی و تقدیر از نفرات برتر مرحله استانی مسابقات قرآن کریم برادران از دیگر برنامه های مراسم اختتامیه چهلمین دوره مسابقات قرآن کریم اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی بود.
/2759/


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.