کنگره ملی «امام زاده غیاث‌الدین محمد» در مشهد در حال برگزاری است

کنگره ملی «امام زاده غیاث‌الدین محمد» با سخنرانی آیت الله استادی و حضور حجت الاسلام و المسلمین سید مهدی خاموشی رییس سازمان اوقاف و امورخیریه در مشهد با بخش «علمی»، «هنری»، «ادبی» و‌ «مجازی» در حال برگزاری است
پنجشنبه، 24 آبان 1397
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: محمد رضا فرزین
موارد بیشتر برای شما
کنگره ملی «امام زاده غیاث‌الدین محمد» در مشهد در حال برگزاری است
به گزارش روابط عمومی راسخون از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امورخیریه خراسان رضوی کنگره ملی «امام زاده غیاث‌الدین محمد» با سخنرانی حضرت آیت الله استادی عضو محترم جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و حضور حجت الاسلام و المسلمین سید مهدی خاموشی رییس سازمان اوقاف و امورخیریه به منظور آشنایی بیشتر با شخصیت این امامزاده در چهار بخش «علمی»، «هنری»،«ادبی» و‌ «مجازی» از سوی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی در حال برگزاری است

 آیت الله استادی، عضو محترم جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در کنگره ملی امامزاده غیاث الدین محمد(ع) عنوان کرد: تمام امازاده ها مورد احترام هستند و نباید دنبال شجرنامه باشیم، امام زاده غیاث الدین محمد(ع) از اولاد برادر امام رضا(ع) هستند، بقاع متبرکه امام زاده ها مکان های بسیار متبرک هستند و برخی از علمای بزرگ از این امام زادگان نتیجه گرفتند.
 
کنگره ملی «امام زاده غیاث‌الدین محمد» در مشهد در حال برگزاری است

امامزاده ها در طول زمان مکتب اهل بیت را نشر می دادند
آیت الله استادی در اظهار کرد: برای شجره نامه باید واسطه ها معقول باشد و معمولا هر شجره نامه طی ۱۰۰ سال سه نفر می خواهد و اکنون پس از ۶۰۰ سال این تعداد واسطه در خصوص امامزاده صدق می کند.

وی با اشاره به اینکه در زمان گذشته افرادی به نام نقیب که مورد احترام مردم بودند، در مناطق سادات نشین به عنوان حمایت گر این گروه فعالیت داشتند، افزود: امامزاده سید محمد(ع) نیز در منطقه نوغان سرزمین توس از نقیبان و مورد احترام مردم و حکام بودند.

آیت‌الله استادی با بیان اینکه امامزادگان مورد احترام بسیاری از حکام تا عامه مردم بودند، عنوان کرد:
پیاده روی شاه عباس صفوی برای زیارت امام رضا(ع) با وجود اینکه رسانه ای برای انتشار این خبر نبود اما تاثیر زیادی در بین مردم داشت.

وی اضافه کرد: شاه سلیمان صفوی در سال ۱۰۸۶ قبه امام رضا(ع) را تعمیر و تهذیب کرد و اشعاری نیز بر روی آن نوشته شد که نشان از توجه برخی حکام  به ائمه هدی(ع) بوده است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بیان کرد: بر اساس کتاب مطلع الشمس از اعتماد السلطنه نیز نشان می دهد که این بقعه در زمان قاجار نیز مورد توجه بوده و این سلسله نیز خدماتی داشته اند که امید است این روند ادامه یابد و هر روز شاهد خدمات بیشتر در این زمینه باشیم.

وی با بیان اینکه امامزادگان نیاز به اغراق ندارند، گفت: امامزادگان ناشران مکتب اهل بیت عصمت و طهارت(ع) هستند و لذا باید قدردان این بزرگواران باشیم و از بقاع متبرکه امامزادگان در راستای تبلیغ دین و فرهنگ قرآن و عترت استفاده کنیم .


تبلیغات سوء دشمن برای بی‌فروغ کردن امامزادگان

آیت‌الله استادی با اشاره به اینکه تبلیغات سوء در خصوص امامزادگان از سوی دشمنان عترت(ع) بسیار است، ادامه داد: بسیاری از علمای بزرگ با توسل به محضر امامزادگان نتیجه گرفته اند و از طرفی مردم نیز به این بزرگواران ارادت  و نسبت به زیارت ایشان تقید دارند و نذر می کنند و نتیجه می گیرند که این توجه قلبی از اهمیت بالایی برخوردار است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه تصریح کرد: خیلی از افراد به دنبال این هستند که بدانند علت حضور این تعداد امامزاده در ایران چیست که باید گفت دلیل اصلی حضور امامزادگان در ایران وجود قدسی امام رضا(ع) است.

 

مرتبط
آیت الله استادی: امامزاده ها در طول تاریخ ناشر مکتب اهل بیت بودند/ تبلیغات سوء دشمن برای بی‌فروغ کردن امامزادگان
بیلبوردهای جذاب دهه وقف در مشهد
مجموعه داستان یک وقف"من هم وقف می کنم" توسط راسخون تولید شد
بزرگ‌ترین واقف فرهنگی ـ تاریخی معاصر ایران کیست؟ + تصویر

نسخه سوم نرم افزار اندروید «گنجینه وقف» منتشر شد



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.