استانی که گرفتن کپی شناسنامه و کارت ملی ممنوع شده است!

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری لرستان گفت: فرهنگ‌سازی خوبی برای حذف کاغذ از مکاتبات اداری استان انجام شده و معمولاً مدیران ستادی در جلسات ستادی که با حضور استاندار یا بنده برگزار می‌شود از کاغذ استفاده نمی‌کنند.
شنبه، 17 آذر 1397
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
استانی که گرفتن کپی شناسنامه و کارت ملی ممنوع شده است!
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری لرستان گفت: فرهنگ‌سازی خوبی برای حذف کاغذ از مکاتبات اداری استان انجام شده و معمولاً مدیران ستادی در جلسات ستادی که با حضور استاندار یا بنده برگزار می‌شود از کاغذ استفاده نمی‌کنند.

به گزارش راسخون به نقل از ایسنا؛ گودرز امیری گفت: از زمانی که خادمی، استاندار به لرستان آمدند از آنجاکه اعتقاد ویژه‌ای به دولت الکترونیک و توسعه آن داشت، مباحثی همچون توسعه دولت الکترونیک، تجارت الکترونیک و مباحث مرتبط با آموزش‌های مجازی و کلاً کاربرد فناوری اطلاعات در فرآیندهای استان را به عنوان اولویت اصلی برنامه خود در دستور کار قرار داد.

وی افزود: این مهم در راستای تغییر رفتار سازمانی بوده و یکی از دستاوردهای استاندار لرستان، فرهنگ‌سازی روی هوشمندسازی اداری و توسعه هوشمندسازی دبیرخانه‌های استان است.

این مسئول گفت: معتقدیم حذف کاغذ به معنای لاشه فیزیکی آن نیست بلکه هدف ما فراتر از این است؛ حذف کاغذ به معنای هوشمندسازی گردش مکاتبات است و باید برند حذف کاغذ و هوشمندسازی مکاتبات استان به نام خادمی استاندار لرستان ثبت شود که خوشبختانه در کمتر از یک سال این فرهنگ در استانداری لرستان نهادینه شده است. با حذف کاغذ سیستم مکانیزه حاکم می‌شود و از محیط زیست حفاظت و حمایت خواهد شد.

امیری افزود: براساس ارزیابی‌های نهاد ریاست جمهوری در کشور، استانداری لرستان حائز رتبه اول کشور در بحث تحول دیجیتالی و الکترونیک کردن گردش مکاتبات در سال جاری شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری لرستان یادآور شد: it جزو تکنولوژی‌های های‌تک یا سطح بالا محسوب می‌شود و این اقدامات و فرهنگ‌سازی‌ها منجر به ایجاد فضای خوبی در استان شده و این جسارت ایجاد شده که پایلوت خیلی از پروژه‌های کشور در حوزه توسعه الکترونیک باشیم.

وی تصریح کرد: حذف شناسنامه و کارت ملی یکی از پروژه‌های خاص ماست. از اول آذرماه استاندار لرستان بخشنامه‌ای را به دستگاه‌های اجرایی استان ابلاغ کرده که دستگاه‌ها حق ندارند از مردم کپی شناسنامه و کارت ملی بگیرند و بانک‌ها نیز به زودی به این شبکه می‌پیوندند، بیان کرد: ارسال و دریافت‌نامه‌های مردمی از طریق دفاتر پیشخوان شهری و پستی پروژه دیگر است که خروجی اجرای این پروژه در استان با هدف تسریع در گردش مکاتبات، کاهش هزینه‌های مردم، کاهش ترددهای غیر ضرور مردم خواهد بود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری لرستان  عنوان کرد: در لرستان 243 پیشخوان شهری و 14 دفتر پستی وجود دارد که همه ملزم هستند خدمات(ارسال و دریافت نامه‌های مردمی را ارائه دهند.

وی اظهار کرد: لرستان به عنوان پایلوت کشور انتخاب شده تا خروجی، مستندات و روش  اجرا بعنوان الگو برای استان‌های کشور با ابلاغ رئیس جمهور در سراسر کشور عملیاتی شود.

امیری با اشاره به اینکه استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباط در راستای افزایش بهره‌وری منابع مهم‌ترین اولویت استان است، یادآور شد: با توجه به نقش فناوری اطلاعات و ارتباطات در تسریع گردش مکاتبات اداری و رفع بروکراسی زاید اداری، همه سازمان‌ها مکلفند هوشمندسازی اداری و تحول دیجیتالی در سازمان خود را با اولویت دنبال کنند.



 

مطالب مرتبط
فراخوان مشمولان به «خدمت سربازی»
رفتار عجیب پلیس فرانسه با دانش‌آموزان معترض که فرانسوی‌ها را شوکه کرد
16 استان درگیر برف و کولاک/ امدادرسانی به بیش از 3 هزار حادثه‌دیده



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.