هفتمین هفته اعتراض جلیقه زردها؛ اعتراض‌ها در سال جدید ادامه خواهد یافت/تجمع معترضین جلوی ساختمان یک کانال تلوزیونی فرانسوی

ده‌ها جلیقه زرد جلوی ساختمان مرکزی کانال تلوزیونی BFM فرانسه به خاطر «اخبار جعلی» دست به اعتراض زندند و همچنین خواستار استعفای امانوئل ماکرون شدند.
يکشنبه، 9 دی 1397
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: ساره سمیع زاده
موارد بیشتر برای شما
هفتمین هفته اعتراض جلیقه زردها؛ اعتراض‌ها در سال جدید ادامه خواهد یافت/تجمع معترضین جلوی ساختمان یک کانال تلوزیونی فرانسوی
ده‌ها جلیقه زرد جلوی ساختمان مرکزی کانال تلوزیونی BFM فرانسه به خاطر «اخبار دروغ» دست به اعتراض زندند و همچنین خواستار استعفای امانوئل ماکرون شدند.

به گزارش راسخون به نقل از راشا تودی؛ تظاهرکنندگان ساعتی پس از آنکه در فیسبوک اعلام حضور در تظاهرات کردند، جلوی این ساختمان تجمع کردند. به موجب این تظاهرات، جمع زیادی از پلیس در این مکان حضور یافتند.

یکی از معترضین به راشو تودی گفت این کانال تلویزیونی فرانسوی اخبار دروغ در مورد این جنبش منتشر می‌کند و ادعا کرد که این کانال عمدا حجم تظاهرات را کمتر از حجم واقعی نشان می‌دهد.

گزارش‌ها حاکی از آن است که «صدها» جلیقه زرد در اطراف سازمان مرکزی این کانال تلوزیونی جمع شدند و پلیس هم از گاز اشک‌آور برای متفرق کردن جمعیت استفاده کرده است.

به گزارش خبرگزاری‌ها، گروه‌های تظاهرکنندگان شعارهای «روزنامه‌گاران پایین بیایید»، «اخبار دروغ» و «ماکرون باید برود» سر دادند.

روز شنبه؛ پلیس ضدشورش در جریان درگیری‌ها در بخش‌هایی از فرانسه از گاز اشک‌آور استفاده کرد. این هفتمین هفته از آغاز تظاهرات در فرانسه است.

تعداد تظاهرکنندگان نسبت به هفته‌های قبل روند کاهشی چشمگیری داشته است، اما برگزارکنندگان این تظاهرات می‌گویند که این روند کاهشی به دلیل تعطیلات کریسمس است. آنها می ‌گویند این جنبش در سال 2019 نیز ادامه خواهد یافت و برنامه‌هایی برای ادامه این تظاهرات در سال جدید دارند.

این تظاهرات در ابتدا به عنوان تظاهراتی علیه افزایش سوخت در فرانسه آغاز شد، اما از زمان دستور توقف این طرح توسط ماکرون، این تظاهرات روند عادی‌تری به خود گرفته است.




 

مطالب مرتبط
سردار سلامی: ذخایر عقل استراتژیک آمریکا خاتمه یافته است
آیت‌الله موحدی کرمانی ریاست موقت مجمع تشخیص مصلحت نظام را بر عهده گرفت
حمله راکتی رژیم صهیونیستی به نوار غزه



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.