معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف:

حماسه اربعین تمامی معادلات جهان را تغییر داده است

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف کشور گفت: به برکت امام‌حسین (ع)، حماسه اربعین معادلات جهان را به هم ریخته و این حرکت شیعیان برای زیارت، تمامی دنیا را تحت تأثیر گذاشته است.
چهارشنبه، 24 مهر 1398
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
حماسه اربعین تمامی معادلات جهان را تغییر داده است

به گزارش راسخون به نقل از خبرگزاری مهر، حجت الاسلام غلامرضا عادل اظهار کرد: یک هزار و ۴۰۰ سال پس از واقعه عاشورا جوشش خون اباعبدالله الحسین (ع) در سراسر دنیا جلوه پیدا کرده و برنامه های عزاداری سید الشهدا را در سراسر جهان شاهد هستیم.
معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف وامور خیریه تصریح کرد: آیین های عزاداری برای امام حسین (ع) در کشورهایی که شاید هیچ بویی از دین و دیانت نبرده اند نیز مشاهده می شود و این چیزی به غیر از مهر و محبت اباعبدالله نیست.
عادل بیان کرد: عشق و ارادت به اباعبدالله در سراسر جهان سایه افکنده است و زیارت امام حسین(ع) یکی از جلوه های ماندگاری کربلا به شمار می رود.
وی ادامه داد: اهل بیت (ع) در روایت های فراوان به کرات سفارشات بسیار اکیدی برای زیارت امام حسین(ع) داشتند و در اعمال روز و شب، ماه و سال و تمام ایام زیارت امام حسین(ع) سفارش شده است.
معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف کشور عنوان کرد: همچنین در شب و صبح جمعه، در اعیاد، ولادت ها و در شهادت ها در طول سال روایت آمده که اگر شخصی توانایی سفر به کربلا را ندارد، روزانه هرکجا هست به سمت کربلا ایستادن و به سیدالشهدا(ع) سلام بدهد.
عادل اضافه کرد: در تمامی زیارت های امام حسین(ع) که در فضلیت نیز ذکر شده، آمده است، که اگر شخصی شرایط رفتن به کربلا را داشته است اما این اقدام را انجام نداد و حتی اگر تمامی کارهایش نیز صحیح و بهشتی بوده است، تنها در صورت یاد امام‌حسین (ع) مهمان بهشتی ها خواهد بود.
وی یادآور شد: در بین همه این تأکیدات، تاکید به زیارت اربعین سیدالشهدا (ع) به صورت خاص است؛ یعنی زیارت امام حسین (ع) در اربعین با فضیلت ترین زیارتی است که در طول سال حتی روز عاشورا در بین روایات برای ما بیان شده است.
عادل بیان کرد:
به برکت خون امام‌حسین (ع) و یارانش ما شاهد آن هستیم که اربعین معادلات جهان را به هم ریخته و این حرکتی که شیعیان و ارادتمندان برای زیارت اربعین آغاز کرده اند تمامی دنیا را تحت تأثیر خود قرار داده است.
وی اظهار کرد: برخی از بزرگان تاریخ  گفته اند که مقدمه ظهور از اربعین آغاز می شود چرا که امام زمان (ع) در زمان ظهور خودش را با امام حسین (ع) معرفی می کند.
معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف کشور گفت: دشمنان همواره به دنبال مخالفت و مبارزه با این جریان بوده و هستند چون می‌دانند این حرکت اسلام را زنده نگه داشته و امر طبیعی است اگر در حرکت اربعین ناامنی و آشوب ایجاد کنند.
عادل افزود: بنابراین همه امروز وظیفه داریم که برای این حرکت بزرگ قدم برداریم و هرکسی قدمی برندارد، بی شک از غافله جامانده است.
وی تصریح کرد: در حال حاضر تمام دنیا تحت تأثیر این حرکت قرار گرفته و خواب ابر قدرت های جهان آشفته شده است.
معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف کشور ادامه داد: اهل سنت نیز عمدتا به اهل بیت (ع) ارادت دارند و در این ایام شاهد موکب ها و زائران اهل سنت نیز هستیم و این یکی از عواملی است که می تواند عامل اصلی وحدت بین شیعه و اهل سنت بشود.
عادل بیان کرد: سازمان اوقاف، امین واقفانی است که خیلی از موقوفات نیز برای امام حسین (ع) است و شاید بهترین جایی که می توان از آن استفاده کرد، همین حرکت اربعینی امام حسین (ع) است.
وی عنوان کرد: امسال بیش از  ۱۰۰ موکب در ایران، خاک عراق و مرز چهارگانه برپا شده و در حال خدمت رسانی به زائران اربعین حسینی هستند.
معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف کشور خبر داد:
روزانه ۱۳۰ هزار پرس غذای گرم در این مواکب از محل موقوفات این زائران اربعین حسینی توزیع می‌شود.
عادل در پایان عنوان کرد: همچنین در این مواکب روزانه برای ۳۰ هزار نفر اسکان و کار فرهنگی انجام می شود.

مرتبط

در مسیر باش | کمپین بین‌المللی اشتراک تصاویر ناب اربعین

قدردانی از تلاش خادمان حسینی در مواکب سامرا



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.