مجید نامجومطلق در گفتگو با راسخون:

علی کریمی خودش می دانست انتخاب نمی شود/امیدوارم حرف و عمل رئیس فدراسیون فوتبال یکی باشد

پیشکسوت فوتبال ایران با بیان اینکه علی کریمی خودش می دانست انتخاب نمی شود اما شجاعت و جرات به خرج داد و وارد کارزار انتخابات شد، گفت: امیدوارم حرف و عمل رئیس جدید فدراسیون فوتبال یکی باشد.
دوشنبه، 11 اسفند 1399
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: سیدمجتبی سیدی
موارد بیشتر برای شما
علی کریمی خودش می دانست انتخاب نمی شود/امیدوارم حرف و عمل رئیس فدراسیون فوتبال یکی باشد
مجید نامجومطلق در گفتگو با خبرنگار ورزشی راسخون، با اشاره به انتخابات فدراسیون فوتبال و عدم موفقیت علی کریمی برای رسیدن به صندلی ریاست، اظهار داشت: فکر می کنم علی کریمی همین که شهامت و جرات به خرج داد و وارد کارزار انتخابات شد، شایسته ی تقدیر است. این حرکت علی یک پیام بزرگ داشت. پیامش این بود که فوتبالی ها دوست دارند وارد عرصه ی فوتبال شوند اما این شانس به آنها داده نمی شود. کریمی خودش می دانست که انتخاب نمی شود اما تلاش خودش را کرد تا حرفش را با حضورش در این انتخابات بزند. برای همه مشخص شد که اجازه نمی دهند، فوتبالی ها وارد فوتبال شوند.
 
امیدوارم انتخاب رئیس فدراسیون طبق استانداردها برگزار شده باشد
وی در خصوص اینکه آیا شیوه ی انتخابات رئیس فدراسیون ایراد دارد؟ افزود: این مسئله را نمی دانم. رای گیری براساس اساسنامه انجام می شود و اساسنامه هم باید تائیدیه ی "ای اف سی" و فیفا را داشته باشد که داشت. نمی دانم حالا تا چه اندازه ملزومات انتخابات را رعایت می کنند و کرده اند را نمی دانم. مشخص است که روسای هیات ها نمی آیند به کسی غیر از شخصی که آنها را انتخاب کرده، رای بدهند. نباید هم انتظار داشت وقتی رئیس فدراسیون، روسای هیات ها را انتخاب می کند آنها بیایند و به غیر او به کسی رای بدهند. بهتر است زیاد راجع به این مسئله حرف نزنیم. همان طور که می دانید بارها اساسنامه ی ما از سوی ای اف سی و فیفا رد شد. امیدوارم انتخابات دیروز طبق استانداردهای فیفا و ای اف سی برگزار شده باشد.
 
امیدوارم حرف و عمل "عزیزی خادم" یکی باشد
پیشکسوت فوتبال ایران در خصوص اینکه آیا از عزیزی خادم رئیس جدید فدراسیون فوتبال شناختی دارد؟ تصریح کرد: شناخت آنچنانی ای ندارم. صحبت های رئیس جدید را از تلویزیون شنیدم. این افراد خوب حرف می زنند. اگر بتوانند صحبت هایی که مطرح کردند را اجرایی کنند و به آن عمل شود، خوب است و می شود امیدوار بود. اگر بخواهیم صحبت هایش را در عملکرد او ببینیم باید صبر کنیم اما صحبت های خوبی کرد. امیدوارم عملکردش هم مثل حرف هایش باشد. فدراسیون واقعا سال سختی در پیش دارد. مشکلات عدیده مالی، پرونده ها و مسائل ریز و درشتی گریبان گیر فوتبال ما شده است و باید حل شود. امیدوارم که در این سمت جدید موفق شود چون موفقیت او، موفقیت فوتبال را در پی خواهد داشت.
 
رئیس جدید باید فکر تازه ای برای اداره فوتبال داشته باشد
مجیدنامجومطلق با بیان اولویت های کاری ریاست جدید فدراسیون، گفت: اولین نکته ای که باید ریاست جدید در نظر بگیرد، انتخاب افرادی در فدراسیون است که هم فوتبالی باشند و هم بتوانند در این شرایط سخت به فوتبال کمک کنند. دوم اینکه فوتبال ما در سال های اخیر در انتخاب مربیان ملی، دچار اشتباه شده است. کنار مسئله ی فنی، این انتخاب ها همراه با غرامت های سنگین بوده که عایدی برای فوتبال ما نداشته و به فوتبال ما آسیب زده است. در این شرایط اقتصادی حتی یک دلار هم به ناحق از کشور برود، حق الناس است و دینش گردن کسی است که این انتخاب ها را کرده اند. بعضی مواقع شخصی در انتخاب مربی همه ی جوانب را در نظر می گیرد اما نتیجه دلخواه حاصل نمی شود و طبیعی است اما بعضی مواقع انتخاب مربیان از پایه اشتباه است و برای همه آشکار است. این انتخاب را نمی شود کاری کرد. امیدوارم در نهایت چاره و فکر تازه ای در فدراسیون بیاید تا بتوانیم راه توسعه را برویم. چون فوتبال ما استعدادهای فراوان، جوان های خیلی خوب و مستعدی دارد. باید بیشتر به تیم های پایه رسیدگی کنیم. باید بحث های دلالی و زدوبندها را از فوتبال کم کنیم و از بین ببریم. همه ی افرادی که در انتخابات بودند، اولین بحث های آنها در این رابطه بود. امیدوارم وقتی به صندلی ریاست می رسند، مبارزه با فساد را در عمل ثابت کنند.
 
فدراسیون فوتبال مبارزه با فساد و زدوبند را آغاز کند
وی ادامه داد: در محیطی که افراد مسئولیت می گیرند، اگر آن فضای کار را فراهم و محیط را از هرگونه فساد و زدوبند پاک کنند، قطعا کارها هم درست و اصولی پیش می رود. از امیرکبیر پرسیدند در دوران صدارت شما چرا هیچ دزدی و فسادی انجام نشد؟ در پاسخ گفت: چون خودم دزدی نکردم و اجازه ندادم زیر دستی ام دزدی کند. زیر دستی من هم اجازه ی دزدی به افراد زیرمجموعه اش را نداد. چنین شد که جامعه از دزدی در امان ماند. این ضرب المثل را زدم تا بگویم اگر وقتی کسی مسئولیت دارد، بتواند در محیط کارش فضای امنی ایجاد کند، سلسله وار رعایت می شود و فضا پاک خواهد شد. انشالله در فدراسیون فوتبال هم این مسئله رعایت شود و مبارزه با فساد و دلالی و زدوبند هرچه زودتر آغاز شود.
 علی کریمی خودش می دانست انتخاب نمی شود/امیدوارم حرف و عمل رئیس فدراسیون فوتبال یکی باشد
در مورد استقلال حرف نمی زنم
مربی سابق استقلال در خصوص شکایتش از این باشگاه برای گرفتن مطالبات خود تاکید کرد: من راجع به استقلال اصلا صحبت نمی کنم. از وقتی از استقلال بیرون آمدم، حتی یک کلمه هم در مورد این باشگاه حرف نزدم. اجازه دهید در مورد طلبم هم حرفی نزنم.
 
لیگ باکیفیت به داشتن تیم ملی قدرتمند می انجامد
مجید نامجومطلق با اشاره به نیم فصل اول لیگ بیستم گفت: شروع لیگ ما شاید به دلیل بیماری کرونا و فاصله ی کمی که بین دو لیگ بود، پائین بود و کیفیت ها آنچنان که انتظار می رفت، نبود. اما رفته رفته شرایط بهتر شد و تیم ها توانستند در ادامه خودشان را پیدا کنند و به هماهنگی لازم برسند. در هفته های پایانی نیم فصل اول اکثر تیم ها بازی های خوبی به نمایش گذاشتند و کیفیت ها بهتر شد. بینندگان و هواداران هم بازی های قشنگ و جذابی را از تیم ها دیدند. امیدوارم این شرایط در نیم فصل دوم هم ادامه داشته باشد و شاهد بازی های خوب و تماشاگرپسند باشیم. هرچقدر لیگ جذاب و باکیفیتی داشته باشیم، به نفع تیم ملی ما خواهد بود و قطعا تیم ملی قدرتمندتری خواهیم داشت. امیدوارم که این اتفاق بیافتد.
 
در نیم فصل دوم بازیکنان خوبی شکار نمی شوند!
وی در خصوص نوسان تیم ها افزود: بحث کرونا، وقفه ی تمرینات، بدنسازی فشرده، کم بودن فرصت استراحت برای بازیکنان و خیلی از مسائل می تواند در این نوسان نقش داشته باشد.شروع لیگ جذابی نداشتیم و تیم ها بی کیفیت بودند اما هرچقدر که گذشت، هم آمادگی و هم هماهنگی تیم ها بیشتر شد. امیدوارم در نیم فصل دوم هم همین شرایط باکیفیت پیش برود. امسال در نقل و انتقالات تیم ها خیلی دستخوش تغییرات نشدند و فعالیت ها بالا نبود. اعتقاد دارم در نیم فصل دوم خیلی سخت می شود بازیکن باکیفیت و خوب جذب کرد که بتواند وزنه ی تیم را تغییر دهد. تیم ها به راحتی اجازه ی خروج بازیکنان باکیفیت خود را نمی دهند. مگر اینکه مشکلات مالی پیش بیاید و بازیکن حق فسخ یک طرف داشته باشد. معمولا در نیم فصل تیم ها نمی توانند بازیکن خوبی را شکار کنند.
 
در لیگ بیستم تیم شگفتی سازی ندیدم
مربی سابق استقلال و پیشکسوت فوتبال ایران در خصوص تیم های مدعی لیگ برتر گفت: لیگ بیستم هم مثل لیگ های قبلی، مدعی جدیدی نداشت که بتواند خودش را به عنوان پدیده معرفی کند. یکسری تیم ها هستند که قبل از فصل آنها مدعی هستند، در کوران مسابقات بازهم همان ها مدعی اند و انتهای فصل هم شرایطشان را حفظ کرده اند. تیم شگفتی سازی نداریم که یکدفعه بتواند خودش را به عنوان مدعی جدید بالا بیاورد. فکر می کنم همین 3، 4 تیم مدعی هستند. پرسپولیس، سپاهان، استقلال و تراکتور. گل گهر هم البته می توانست مدعی باشد اما آنها تازه به لیگ برتر آمده اند و نباید انتظار آنچنانی داشته باشیم. هرچقدر هم هزینه کنیم، در لیگ برتر برای قهرمانی، تجربه ی تیمی لازم است. قلعه نویی پرافتخارترین مربی ایران است اما گل گهر تیم نوپایی است و باید به آنها فرصت داد. همین که گل گهر مدعی کسب سهمیه باشد، خودش موفقیت بزرگی است. هرچند بازیکنان خوبی جذب کرده اند اما نداشتن تجربه ی بالای تیمی باعث شد نتایج اول فصلشان تداوم پیدا نکند.


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.