فرشاد پیوس در گفتگو با راسخون:

برخی ها با کارهای ناشایست می خواستند مانع قهرمانی پرسپولیس شوند/باشگاه نباید ناز هیچ بازیکنی را بکشد

گلزن سابق پرسپولیس و تیم ملی گفت: این تیم با شایستگی و قدرت فنی اش پنجمین قهرمانی پیاپی را به دست آورد و هرکس قهرمانی های سرخپوشان را زیر سوال ببرد مشخص است که چیزی از فوتبال نمی داند و کوته فکر است.
دوشنبه، 11 مرداد 1400
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: سیدمجتبی سیدی
موارد بیشتر برای شما
برخی ها با کارهای ناشایست می خواستند مانع قهرمانی پرسپولیس شوند/باشگاه نباید ناز هیچ بازیکنی را بکشد
فرشاد پیوس در گفتگو با خبرنگار ورزشی راسخون، با اشاره به پنجمین قهرمانی پیاپی(گلات) پرسپولیس، اظهار داشت: ساختار، روش و پایه ی که برانکو برای پرسپولیس حدود 6، 7 سال پیش ریخت، واقعا عالی بود و تیم شخصیت قهرمانی پیدا کرد. قالب تیم شکل گرفته و وقتی بازیکنی در این قابل اضافه می شود دقیقا می داند باید چطور کارش را پیش ببرد. ضمن اینکه به این ساختار باید همدلی، رفاقت، صداقت، پشتکار و تلاش بازیکنان و برنامه ریزی دقیق کادر فنی را هم اضافه کرد. شک نکنید در این لیگ طولانی و با وجود کرونای لعنتی، تمرین کردن و مسابقه دادن خیلی سخت است. این قهرمانی به خاطر همبستگی، خواستن و تلاش مضاعف بازیکنان به دست آمد که می دانستند چه می خواهند و دنبال چه هدفی هستند. در این بین نباید کار بزرگ کادر فنی را فراموش کنیم که با مدیریت و برنامه ریزی صحیح، اجازه ندادند بازیکنان بی انگیزه شوند یا بدنشان افت کند. خیلی مهم است که کادر فنی چطور در طولانی شدن لیگ، از بازیکنانش مراقبت کند.
 
پرسپولیس فراتر از آسیا بازی می کند
وی افزود: این قهرمانی مهمتر، شیرین تر و ماندنی تر از بقیه ی قهرمانی هاست. به این دلیل که از اول فصل همه ی باشگاه ها دست به دست هم داده بودند تا پرسپولیس قهرمان نشود. اما کادر فنی، بازیکنان و مدیریت باشگاه خیلی خوب و همدل شدند و توانستند یک کار تاریخی و ارزشمند را انجام دهند. وقتی هوادار هم ورزشگاه نبود اما نقششان را به خوبی ایفا کردند و به صورت مجازی از تیمشان حمایت کردند و به بازیکنان دلگرمی و انگیزه دادند. پرسپولیس از لحاظ فنی واقعا پیشرفت چشمگیری داشته و هرکسی که این را انکار کند، چیزی از فوتبال نمی فهمد. این تیم امسال از لحاظ فنی یکی از بهترین تیم های آسیاست و حتی فراتر از آسیا فوتبال بازی می کند. در لیگ ما تیمی نتوانست پرسپولیس را شکست دهد و باخت به آلومینیوم هم اتفاقی بود. این تیم دیگر باید به قهرمانی ایران بسنده نکند و هدف بعدی اش باید قهرمانی آسیا باشد. ما توان این را داریم تا بتوانیم قهرمانی آسیا را هم بگیریم.
 
این قهرمانی پرسپولیس از سالهای قبل سخت‌تر بود و چسبید
پیشکسوت پرسپولیس ادامه داد: این قهرمانی واقعا چسبید. حق این بچه ها قهرمانی بود. وقتی امتیاز عقب بودند، پا پس نکشیدند و بهانه نیاوردند. به پیشکسوتان عزیز، کادر فنی، مدیریتی، بازیکنان، کادر پزشکی و تدارکات و همه ی هواداران پرسپولیس باید تبریک و خسته نباشید جانانه بگویم. به خصوص به یحیی که فرمانده ی تیم بود و توانست تیم را آماده ی نبردهای بزرگ کند. بازی با تراکتور واقعا یکی از بهترین عملکردهای پرسپولیس بود. با وجود اینکه یک گل عقب افتاد اما اصلا ناامید نشد و به هم نریخت. این نشان می دهد که تیم شخصیت بزرگ و قهرمانی پیدا کرده و چیزی جز به هدف که قهرمانی بود فکر نمی کند. در چنین شرایطی 3 گل زدن خیلی سخت است. اما پرسپولیس این کار بزرگ را انجام داد و در بازی آخر هم اجازه نداد کار به اما و اگر بکشد. با وجود اینکه همه ی تیم ها منتظر لغزش پرسپولیس بودند اما این تیم نیمه ی اول کار را تمام کرد تا با خیال راحت ادامه ی بازی را دنبال کند. این اراده و مصمم بودن باعث شد تا تک تک بازیکنان از جان مایه بگذارند و تا ثانیه ی آخر اصلا کار را تمام شده ندانستند.
 برخی ها با کارهای ناشایست می خواستند مانع قهرمانی پرسپولیس شوند/باشگاه نباید ناز هیچ بازیکنی را بکشد
سپاهان شایسته ی نائب قهرمانی بود!
فرشاد پیوس گفت: تیم سپاهان هم تنها رقیب سرسخت پرسپولیس در لیگ بیستم بود که تا روز آخر ناامید نشد. واقعا تیم خیلی خوب و با صلابتی را محرم نویدکیا درست کرده بود. آنها اول فصل آن طور که باید خوب نبودند اما رفته رفته شکل گرفتند و خودشان را پیدا کردند. نویدکیا با حوصله و صبر و آرامشی که داشت، تیمش را پیش برد و بدون هیاهو دنبال قهرمانی بود. او مربی بادانش و به روزی است و واقعا تیمش لیاقت این دوم شدن را داشت تا آسیایی شود. آنها هم تلاش خودشان را کردند اما پرسپولیس بهتر از آنها بود و توانست  با شایستگی قهرمان شود.
 
هر کاری کردند تا پرسپولیس قهرمان نشود
وی در خصوص اینکه برخی از تیم ها به رقبای پرسپولیس پاداش می دادند تا جلوی قهرمانی این تیم گرفته شود، تاکید کرد: در همه جای دنیا چنین مسائلی را تیم های رقیب رقم می زنند و طبیعی است اما برخی ها متاسفانه می خواستند اصل فوتبال را زیر سوال ببرند و با کارهای ناشایست هرکاری کنند تا پرسپولیس قهرمان نشود. اما پرسپولیس تا دقیقه ی 90 لیگ، از پا ننشست و توانست با اقتدار قهرمان شود. متاسفانه هنوز می بینم عده ای به خاطر حسادت و کوته فکری شان، قهرمانی های پرسپولیس را به چیزهای دیگر ربط می دهند. اگر این طور بود و می شد با پول قهرمان شد، همه پول می دادند و جام می گرفتند. پاری سن ژرمن این همه هزینه برای بازیکن و ستاره هایش انجام نمی داد و مستقیم لیگ قهرمانان را می گرفت. این صحبت ها نخ نما شده و خودشان هم می دانند که بیهوده زور می زنند. پرسپولیس فوق العاده بازی کرد و با اقتدار و شایستگی قهرمان شد. این ها طرزتفکر کوتاهی دارند و از روی تعصب و برای پوشش دادن ضعفشان حرف می زنند. اگر فنی و فوتبالی بلد هستند آنالیز کنند و ببینند چرا پرسپولیس توانسته 5، 6 سال پشت سر هم موفق باشد. کسی اگر فوتبال بفهمد، با علم حرف می زند نه از روی تعصب و کورکورانه.
 
باشگاه نباید ناز هیچ بازیکنی را بکشد
پیشکسوت پرسپولیس افزود: الان نقش مدیریت باشگاه خیلی مهم است که بازیکنان را حفظ کند و خیلی زود برای تقویت نقاط ضعف، بازیکن بگیرد. هر کس به تیم عرق داشته باشد، باید از خدایش باشد که بماند. باشگاه نباید ناز هیچ بازیکنی را بکشد. در این چند ساله مگر ما ستاره های زیادی از دست ندادیم؟ اما چه اتفاقی افتاد. آیا پرسپولیس زمین خورد؟ همه آمدند و با قهرمانی رفتند. حتی بازیکن اگر ملی پوش هم باشد نباید برای پرسپولیس تاقچه بالا بگذارد. باید بازیکنان از پوشیدن پیراهن پرسپولیس افتخار کنند. این پیراهن تن خیلی از بازیکنان قدیمی ای بوده که بدون پول و با نداری، در حالی که باشگاه دفتر نداشت، پشت پیکان بوده، این تیم را قهرمان کردند. همه باید آرزویشان باشد که پیراهن پرسپولیس را بپوشند.
 
مدیریت باید بازیکنان را حفظ و تیم را تقویت کند
فرشاد پیوس گفت: این تیم حیف است که بازیکنانش را از دست بدهد. هرکس که دلش با تیم است باید حفظ شود و آنهایی هم که دوست ندارند بمانند، بروند تا تیم تکلیفش مشخص شود. این تیم اگر حفظ شود، قطعا شانس اصلی قهرمانی آسیاست. آنها در آسیا نشان دادند که چقدر بابرنامه و پرقدرت هستند. این تیم در ویترین افتخاراتش فقط قهرمانی لیگ قهرمانان آسیا را کم دارد. پرسپولیس اگر می خواهد قهرمان آسیا شود، باید هم بازیکنانش را حفظ کند و هم در برخی از پست ها بازیکن بگیرد. این تیم شایستگی فتح آسیا را هم دارد و فقط در این راه باید مدیران باشگاه سریع اقدام کنند. فعلا بازیکنان و کادر فنی باید از این قهرمانی(گلات) لذت ببرند و خوشحال باشند. مطمئنم این تیم اگر حفظ شود و بازیکن خوب بگیرد، می تواند هر حریفی را در آسیا از پیش رو بردارد. این تیم شخصیت قهرمانی و تجربه ی آسیایی اش باعث می شود تا از خیلی از تیم های متمول عربی یک گام جلو باشد. اما قطعا تیم های عربی برای قهرمان شدن در آسیا هزینه های هنگفتی می کنند.


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
موارد بیشتر برای شما