تحريم جشنواره تورنتو توسط فیلم‌سازان کانادایی

سی و چهارمین دوره جشنواره فیلم تورنتو که از 10 تا 19 سپتامبر در کانادا برگزار خواهد شد، قصد دارد در ویژه‌برنامه یک هفته‌ای، سینمای اسرائیل را در محوریت قرار داده و به‌طور ویژه به آن بپردازد.چند تن از فیلمسازان کانادایی در اعتراض به این تصمیم، خواستار تحریم جشنواره شده و اعلام کردند که آثار خود را در این جشنواره به نمایش نخواهند گذاشت...
شنبه، 7 شهريور 1388
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
تحريم جشنواره تورنتو توسط فیلم‌سازان کانادایی

جمعی از فیلمسازان کانادایی در اعتراض به تجلیل از سینمای اسرائیل در جشنواره تورنتو، آثار خود را به این جشنواره ارائه نخواهند کرد.
 
به گزارش شبکه ایران، سی و چهارمین دوره جشنواره فیلم تورنتو که از 10 تا 19 سپتامبر در کانادا برگزار خواهد شد، قصد دارد در ویژه‌برنامه یک هفته‌ای، سینمای اسرائیل را در محوریت قرار داده و به‌طور ویژه به آن بپردازد.
 
چند تن از فیلمسازان کانادایی در اعتراض به این تصمیم، خواستار تحریم جشنواره شده و اعلام کردند که آثار خود را در این جشنواره به نمایش نخواهند گذاشت.
 
به نوشته روزنامه هاآرتص، نمایش فیلم‌های اسرائیلی در این جشنواره به جای برملا کردن چهره اشغالگری، تصویر مثبتی از رژیم صهیونیستی به نمایش گذاشته و نگاه انتقادی نسبت به بحث اشغالگری را مخدوش خواهد ساخت.
 
نوم کلین منتقد فرهنگی و جان گریسون کارگردان سینما از جمله هنرمندانی هستند که به حضور فیلم‌های صهیونیستی در این جشنواره اعتراض کرده اند.
 
در سی و چهارمین دوره جشنواره تورنتو 271 فیلم بلند سینمایی و 64 فیلم کوتاه از 64 کشور به نمایش درمی‌آید.
 
پیش‌تر جشنواره فیلم ادینبورگ اسکاتلند به‌دلیل دریافت کمک مالی از اسرائیل مورد انتقاد «کن لوچ»، کارگردان سرشناس انگلیسی قرار گرفت که نهایتا برنده نخل طلای کن از حضور در این رویداد سینمایی خودداری کرد
/1001/


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.