تاج در گفت‌وگوی :

بازی دادن اجباری به جوانان،‌ جوانگرایی نیست / لیگ دسته‌اول برای لیگ برتر پشتوانه‌سازی نمی‌کند

رئیس سازمان لیگ فوتبال گفت : جوانگرایی به این شیوه نیست که بازیکن جوان را به اجبار در زمین بگذاریم اما می‌توانیم تعداد بازیکنان آزاد را را کم کنیم تا به جوانان فرصت بیشتری داده شود.
جمعه، 23 اسفند 1392
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
بازی دادن اجباری به جوانان،‌ جوانگرایی نیست / لیگ دسته‌اول برای لیگ برتر پشتوانه‌سازی نمی‌کند

رئیس سازمان لیگ فوتبال گفت : جوانگرایی به این شیوه نیست که بازیکن جوان را به اجبار در زمین بگذاریم اما می‌توانیم تعداد بازیکنان آزاد را را کم کنیم تا به جوانان فرصت بیشتری داده شود.
 
به گزارش راسخون، مهدی تاج در حاشیه دیدار تیم‌های نیروی زمینی و شهرداری بندرعباس در گفت‌وگو با فارس، در خصوص وضعیت بازی‌های لیگ دسته اول گفت: امروز بازی نیروی زمینی را دیدیم که زمین کیفیت خوبی نداشت و برای برگزاری بازی مرغوب نبود. از طرف دیگر ما قصد داریم هفته 25 لیگ دسته اول را در روزهای دهم و یازدهم فروردین برگزار کنیم و هفته 26 را هم در تاریخ 19 فروردین انجام خواهیم داد. در این دو روز ما همه بازی ها را برگزار می کنیم.
 
وی ادامه داد:‌ نگاه اجمالی ما به لیگ دسته یک به این گونه بود که 18 درصد از بازیکنان حاضر در لیگ دسته اول جوانان و امید هستند و 82 درصد از بازیکنان را بزرگسالان تشکیل می‌دهند و این نشان می‌دهد ما در لیگ دسته یک از نظر سنی وضعیت خوبی نداریم چرا که همه جای دنیا لیگ دسته اول پشتوانه‌ای برای لیگ برتر است. لیگ یک ما نشان داده این طور نیست و بازیکنان 30تا 35 ساله در لیگ دسته اول هستند و با این شرایط ما نمی‌توانیم برای لیگ برتر پشتوانه‌سازی کنیم و باید تغییرات کیفی زیادی در تیم‌ها فراهم شود و از نظر سنی هم تغییراتی در تیم‌ها انجام شود چرا که در حال حاضر میانگین سنی لیگ دسته اول 26.5 تا 27 سال است.
 
رئیس سازمان لیگ فوتبال کشورمان در خصوص اینکه اگر شرایط تیم‌ها اینگونه است چه اصراری است که لیگ آینده دسته اول 26 تیمی باشد و چرا این لیگ را 24 تیمی نمی‌کنیم، افزود: ما باید به جوانگرایی فکر کنیم. البته زمین‌های ما هم وضعیت خوبی ندارند و به طور مثال یزد، سیرجان و ... زمین‌های خوبی ندارند و نمی شود بازی های خوبی در آن برگزار کرد اما در قائم‌شهر، همدان و مشهد زمین‌هایمان خوب است و ما باید تغییرات مثبتی در لیگ یک داشته باشیم.
 
تاج در ادامه در مورد پیشنهاد امیررضا خادم مبنی بر استفاده تیم‌های لیگ برتری از بازیکنان جوان اظهار داشت: واقعیت این است که این پیشنهاد مطرح شده بود که این کار را انجام دهیم اما قابل انجام در لیگ برتر نیست و فقط در کرواسی این اتفاق رخ داده و هیچ جای دیگری انجام نشده است و جوانگرایی هم به این شیوه نیست که بازیکن جوان را به اجبار در زمین بگذاریم اما می توانیم تعداد بازیکنان آزاد را را کم کنیم تا به جوانان فرصت بیشتری داده شود. تمام این مسائل در دست کارشناسی است و آدم‌های مطلع نظراتشان را دراین زمینه می‌دهند و ما بر اساس نظرات آنها عمل می‌کنیم. اگر در لیگ برتر بازیکنان جوان هم باشند قطعا به آنها میدان بیشتری داده خواهد شد.
/2759/



نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.