سرمایه‌گذاری 1200 میلیارد تومانی تله‌کابین لنگرود

شهردار لنگرود از یک‌هزار و 200 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری برای اجرای پروژه تله‌کابین این شهرستان خبر داد.
يکشنبه، 7 ارديبهشت 1393
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
سرمایه‌گذاری 1200 میلیارد تومانی تله‌کابین لنگرود

شهردار لنگرود از یک‌هزار و 200 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری برای اجرای پروژه تله‌کابین این شهرستان خبر داد.

 

رحمان انصاری عصر امروز در نشست با اصحاب رسانه این شهرستان با اشاره به برنامه‌ریزی شهرداری این شهر، اظهار کرد: در آغاز سال جاری با توجه به ضرورت و نیاز عمومی خدمات عمومی شهر در بخش آسفالت و پیاده‌روسازی، فضای سبز و زیباسازی محقق شده است.

وی با بیان اینکه تاکنون 50 درصد تعهدات شهرداری در بحث روکش آسفالت تحقق یافته است، افزود: تلاش می‌کنیم قبل از فرا رسیدن تابستان و آغاز تعطیلات تمام نقاط و شریان‌های اصلی شهر به طور کامل روکش آسفالت انجام شود.به گفته این مسئول، نهضت آسفالت لنگرود از میدان شهید املاکی آغاز شده و تا میدان «الغدیر کلیدبر» در سطح معابر و محلات ادامه می‌یابد.

وی هزینه اجرای این پروژه را حدود 50 میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: حدود یک میلیارد تومان از اعتبارات ملی برای اجرای این پروژه با شهرداری مساعدت شده است.انصاری تصریح کرد: برای لایروبی، دیواره‌سازی و تصفیه رودخانه لنگرود حدود 1.5 میلیارد تومان از اعتبارات ملی اختصاص یافته که تا پایان تابستان امسال تمام عملیات این رودخانه به پایان می‌رسد.

وی خدمات عمومی در بخش لوله‌گذاری، هدایت آب‌های سطحی و فاضلاب شهری را از دیگر برنامه‌های شهرداری عنوان کرد و متذکر شد: شبکه فاضلاب از نظر اداری مربوط به شرکت آب و فاضلاب است.شهردار لنگرود ادامه داد: سال گذشته با توجه به مشاهده نیاز مردم به‌ویژه در مناطق پرجمعیت حدود 6 هزار و 800 متر شبکه لوله‌گذاری در سطح شهر صورت گرفت.

وی از 5 هزار متر لوله‌گذاری در لنگرود خبر داد و افزود: تا پایان اردیبهشت جاری تمام تعهدات سال 92 نهایی و تعهدات سال جدید از اوایل خرداد امسال آغاز می‌شود.انصاری با اشاره به اینکه تا قبل از زمستان نیازها و درخواست‌های شهروندان در زمینه احداث شبکه فاضلاب به پایان می‌رسد، گفت: بودجه سال جدید حدود 20 میلیارد تومان است که پیش‌بینی می‌شود به دو تا سه برابر افزایش یابد.

وی توجه به ناوگان ماشین‌آلات فنی‌مهندسی و ناوگان شهر را از دیگر اقدام‌های این سازمان در سال جدید اعلام کرد و ادامه داد: با کمک شورای ترافیک شهرستان و احداث میادین و گذرگاه‌ها مشکل ترافیکی شهر برطرف می‌شود.شهردار لنگرود یادآور شد: تا پایان اردیبهشت جاری چند گلوگاه مهم ترافیکی در بافت قدیمی شهر لنگرود بازسازی می‌شود.

وی طرح بهسازی و بازگشایی اطراف پل خشتی و رودخانه مرکز شهر در جذب گردشگر با کمک میراث فرهنگی را مهم برشمرد.انصاری تاسیس «موزه مردم‌شناسی» و «موزه شهر» به لحاظ قدمت تاریخی و غنی فرهنگ لنگرود را ضروری دانست و تصریح کرد: «خانه منجم‌باشی» از آثار میراث فرهنگی است.

وی اضافه کرد: «موزه شهر» و «باغ ملی» که از مراکز قدیمی و مرکزی شهر لنگرود محسوب می‌شوند برای تاسیس «موزه مردم‌شناسی» در نظر گرفته شده است.شهردار لنگرود پروژه ساخت تله‌کابین این شهر را با سرمایه‌گذاری بخش‌خصوصی و پیمانکاران خارجی از آلمان، ایتالیا و اتریش ذکر کرد.

وی متذکر شد: برای اجرای این پروژه که حدود 200 هکتار از اراضی بکر زیرپوشش مشارکت و سرمایه‌گذاری عمومی برای استفاده گردشگران است حدود یک‌هزار و 200 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری می‌شود.

انصاری از پایان فاز نهایی پروژه تله‌کابین در سال 95 خبر داد و افزود: اجرای این پروژه از نظر اقتصادی در نوع خود بی‌نظیر است و نه تنها گردشگران داخلی بلکه گردشگران بین‌المللی و خارجی را جذب و ماندگار می‌کند و موجب تحول عظیم شهر می‌شود.

وی تمام توسعه و پیشرفت علمی و فنی شهر را منوط به برنامه‌ریزی دقیق مدیریتی دانست.شهردار لنگرود یادآور شد: مدیریت شهری با برنامه تنظیمی و رعایت اصول شهرسازی در مطالعات طرح تفصیلی و جامع شهر تنظیم شده و امسال طرح جامع لنگرود اجرا می‌شود.

وی با اشاره به اینکه این اقدام برای افق 15 سال آینده شهر لنگرود گام مثبتی است، خاطرنشان کرد: امسال و سال 94 شاهد تغییر ارزشمندی در توسعه شهر خواهیم بود.انصاری یادآور شد: در مقایسه با 30 سال گذشته که لنگرود از اجرای اقدام‌های اساسی محروم و مظلوم واقع شده بود اقدام‌های زیربنایی خوبی صورت گرفته است.
 

/117/



نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.