آشنایی با مفهوم استخراج ابری (Cloud mining) بیت کوین و رمزارزهای دیگر

در چند سال گذشته فعالیت در بازار ارزهای دیجیتال با شدت بیشتری در میان کاربران ایرانی رواج پیدا کرده و افراد زیادی در حال حاضر در این عرصه فعالیت دارند. افزایش تعداد افراد در گیر با این رمز ارزها باعث شده تا روز به روز رشته‌های جدیدی در این بازار به وجود اید. اما همه این رشته‌ها نمی توانند مناسب برای درآمدزایی باشند. در این میان برخی از شرکت‌ها و افراد نیز از ناآگاهی کاربران سوء استفاده نموده و روش‌های قبلی و غیر منطقی برای استخراج بیت کوین و کسب درآمد در ارزهای دیجیتال را به آن‌ها معرفی و از این طریق درآمدهایی را برای خود کسب می کنند. بهترین و اصلی‌ترین روش برای فرار از این دام‌ها افزایش سطح آگاهی در میان کاربران است.
سه‌شنبه، 8 مهر 1399
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
آشنایی با مفهوم استخراج ابری (Cloud mining) بیت کوین و رمزارزهای دیگر

آشنایی با مفهوم استخراج ابری

استخراج ابری (Cloud mining) بیت کوین چیست و مزیت‌ها و معایب آن نسبت به روش‌های مستقیم استخراج بیت کوین کدام‌ها هستند؟ پیشرفت تکنولوژی دائما در حال توسعه رشته‌ها و روش‌های نوین برا کسب درآمد زایی است. از اوایل قرن جدید که رمز ارزها و ارزهای دیجیتال در میان کاربران رواج پیدا کرد، هر ساله شاخ و برگ‌های جدیدی نیز به آنها اضافه می‌شود. یکی از این شاخ و برگ‌ها نیز استخراج ابری است که در این مقاله قصد داریم به بررسی آن بپردازیم.
 

روش‌های استخراج بیت کوین

قبل از پرداختن به موضوع استخراج ابری (Cloud mining) بیت کوین و رمزارزهای دیگر ابتدا بایستی روش‌های استخراج بیت کوین را با هم مرور کنیم. در حال حاضر کاربران می توانند با خرید دستگاه ماینر و کامپیوترهای مناسب به صورت مستقیم و بدون وابستگی به هیچ شرکتی اقدام به استخراج این ارز دیجیتال معتبر نمایند.

در این روش شما به عنوان یک ماینر با خرید دستگاه ماینینگ می توانید هش بلاک‌های جدید ساخته شده در شبکه بیت کوین را حدس زده و از این طریق برای خود بیت کوین کسب نمایید. در این روش شما مسئولیت هزینه مصرف انرژی دستگاه ماینر خود را نیز باید بپردازید.

این سبک از استخراج بیت کوین به روش مستقیم مشهور است. اما روش دیگری نیز وجود دارد که از آن با عنوان استخراج ابری بیت کوین یاد می‌شود. استفاده از استخراج ابری موضوعی است که قبل از اقدام برای آن باید حسابی درباره آن تحقیق کرده و همه نکات را در این باره در نظر بگیرید (1) .

 آشنایی با مفهوم استخراج ابری (Cloud mining) بیت کوین و رمزارزهای دیگر

استخراج ابری چیست؟

گفتیم که استخراج ابری یکی از روش‌های استخراج بیت کوین است. اصول این روش برای استخراج بیت کوین تفاوتی با روش مستقیم ندارد. زیرا هیچ راه دیگری جز این برای استخراج این ارز دیجیتال وجود ندارد. اما در روش استخراج ابری دیگر شما نیازی به خرید دستگاه‌های گران قیمت ماینینگ نخواهید داشت. خب البته تا اینجای قضیه بسیار جذاب و هیجان انگیز است.

در این روش شرکت‌ها و سایت هایی وجود دارند که با داشتن پلتفرم‌ها و امکانات سخت افزاری لازم برای استخراج بیت کوین خود را به شما اجاره می دهند.

شما نیز به جای خرید مستقیم دستگاه ماینینگ می توانید این سخت افزارها را اجاره نموده و از آن‌ها برای استخراج بیت کوین استفاده نمایید. در این متد به جای هزینه‌ای که باید بابت خرید دستگاه و سخت افزار بپردازید، به صورت ماهیانه یا سالانه مبلغی را به سایت و یا شرکت مذکور پرداخت می کنید (2).اما اینکه این روش می تواند جذابیت لازم برای شما به دنبال داشته باشد و یا ارزش سرمایه گذاری دارد، چیزی است که در ادامه آن را بررسی خواهیم نمود.

 آشنایی با مفهوم استخراج ابری (Cloud mining) بیت کوین و رمزارزهای دیگر

شرکت های ارائه دهنده خدمات استخراج ابری را از کجا پیدا کنیم؟

در درجه اول شاید از خود بپرسید که این روش می تواند یک کلاه برداری بزرگ باشد. هرچند در این حرفه کلاه برداری‌های زیادی وجود دارد و دائما هم تعداد آن‌ها در حال افزایش است؛ اما سایت‌ها و شرکت‌های بسیار معتبری در جهان در حال حاضر این خدمات را به کاربران ارائه می نمایند.

بسیاری از این شرکت‌ها از نظر اعتبار کاملا شناخته شده و مناسب بوده و هیچ نگرانی از بابت کلاه برداری در آن‌ها وجود ندارد. مسئله اصلی که در این رابطه باید بررسی کرد، نحوه درآمدزایی از این سیستم است. هر سایت و شرکتی هم قوانین و روش خاص خود را در ارائه این خدمات دارد. از این رو هزینه اجاره دستگاه در آن‌ها نیز بسته به مبلغ صرف شده برای مصرف انرژی و از این قبیل موارد می تواند متفاوت باشد.

از این رو انتخاب یک شرکت مناسب برای استخراج ابری چالش اصلی و اولویت اول بررسی برای کاربران نیست. اصلی‌ترین اولویت در این حرفه بررسی سود ده بودن استفاده از این روش نسبت به روش مستقیم استخراج بیت کوین است. همانطور که می دانید هزینه‌های خرید دستگاه ماینر برای استخراج بیت کوین بالا است اما در این روش‌ها شما مالک اصلی این دستگاه‌ها شده و هر گونه درآمد ناشی از استخراج بیت کوین از این پس مربوط به شما خواهد بود. اما در روش ابری شما باید دائما در حال پرداخت هزینه‌های اجاره دستگاه باشید. این مسئله می تواند کمی نگران کننده باشد.

 آشنایی با مفهوم استخراج ابری (Cloud mining) بیت کوین و رمزارزهای دیگر

شرکت‌های معتبر استخراج ابری ارزهای دیجیتال

در این میان استفاده از خدمات شرکت‌های معتبر استخراج ابری ارزهای دیجیتال می تواند راه چاره بوده و شما را از کلاهبرداری‌های رایج در این عرصه نجات دهد. برخی از معتبرترین این شرکت‌ها موارد زیر می باشند:
 
  • شرکت بیت دیر  (BITDEER)
شرکت بیت دیر با داشتن سابقه طولانی در ارائه خدمات اجاره دستگاه‌های خود به کاربران برای عملیات استخراج ابری بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال از اعتبار بسیار بالایی در این زمینه برخوردار است. امنیت بالای این شرکت هم ناشی از سابقه طولانی آن‌ها و هم رگولاتوری هایی است که از سازمان‌های مختلف دریافت نموده است.
 
  • شرکت جنسیس ماینینگ (GENESIS MINING)
شرکت جنسیس ماینینگ را می توان یکی از بزرگترین شرکت‌های ارائه دهنده خدمات خرید و فروش ارزهای دیجیتال و همچنین خدمات استخراج ابری آنها دانست. برای استخراج بیت کوین به صورت ابری می توانید از خدمات گسترده جنسیس ماینینگ استفاده نمایید.
 
  • شرکت هشفلیر (HASHFLARE)
هشفلیر نیز یکی از قدیمی‌ترین کمپانی‌های ارائه دهنده خدمات استخراج ابری ارزهای دیجیتال است. تخصص اصلی این شرکت در استخراج ارز دیجیتال اتریوم است. خدمات آن بسیار راحت در اختیار کاربر قرار گرفته و کاربران زیادی هم دارا می باشد.
 
  • شرکت هشینگ 24  (HASHING 24)
هشینگ 24 نیز یکی دیگر از شرکت‌های معتبر ارائه دهنده خدمات استخراج ابری بیت کوین برای کاربران می باشد.
 
  • شرکت سی سی جی ماینینگ (CCG MINING)
شرکت سی سی جی ماینینگ نیز با داشتن انواع طرح‌های مختلف برای مشتریان این خدمات را با قیمت‌های مختلف ارائه می نماید.
 

مزیت‌های استفاده از روش استخراج ابری (Cloud mining) نسبت به سایر روش ها

مطالعه مزیت‌ها و سپس معایب استفاده از روش استخراج ابری (Cloud mining) بیت کوین اولین قدمی است که شما می توانید برای انتخاب میان یکی از این روش‌ها بردارید. اما چه مزیت هایی در روش استخراج ابری برای شما وجود دارد:
 
صرفه جویی در هزینه
مسلما اولین و مهم‌ترین مزیت این روش عدم نیاز به پرداخت مبالغی سنگین در شروع کار برای خرید دستگاه ماینر و یا کامپیوترهای گران قیمت است.

این مزیت می تواند مانند تفاوت یک خرید نقدی و اقساطی باشد. در شروع کار شما نیازی به خرید دستگاه نداشته و در نتیجه استفاده از روش ابری در شروع می تواند هزینه کمتری برای شما به دنبال داشته باشد.
 
حذف هزینه‌های مصرف انرژی
البته به جای این هزینه، هزینه اجاره سخت افزار به هزینه‌های شما اضافه می‌شود. با این حال در روش ابری شما دیگر نگرانی از بابت برق منزل نداشته و مصرف برق خانه شما افزایش نمی یابد. این نکته بسیار مثبتی است که اتفاقا کاربران زیادی با آن مشکل دارند. افزایش هزینه برق منزل و اصولا افزایش مصرف خانه بار روانی زیادی هم برای خود فرد داشته و هم سایر ساکنین خانه و ساختمان را نیز به شکایت وا می دارد. از این طریق می توانید این هزینه را از هزینه‌های استخراج بیت کوین حذف نمایید.
 
حذف دردسرهای سخت افزاری و تعمیرات آن‌ها
احتمالا به این موضوع هم فکر کرده اید که هر دستگاه الکترونیکی نیاز به مراقبت دارد و در طول عمر خود ممکن است نیاز به تعمیر داشته و یا حتی کلا خراب و بلا استفاده شود. این اتفاق برای دستگاه‌های ماینینگ نیز دور از ذهن نیست. در روش استخراج ابری شما دیگر نگران این مورد نبوده و این مسئله به عهده شرکت خواهد بود. تصور نمایید که دستگاه ماینینگ شما بعد از چند روز استفاده خراب شده و یا با برخورد با سایر اجسام بلا استفاده شود. این می تواند شبیه یک فاجعه باشد (3) .

 آشنایی با مفهوم استخراج ابری (Cloud mining) بیت کوین و رمزارزهای دیگر

معایب روش استخراج ابری

بعد از بررسی مزیت‌ها حالا باید معایب این روش استخراج بیت کوین را نیز با هم مرور کنیم.
 
عدم داشتن امنیت شغلی
امنیت چنین روشی برای استخراج بیت کوین کمی نسبت به روش مستقیم پایین است. با توجه به دسترسی شرکت به تمام فعالیت‌های شما امکان کلاه برداری در این روش بالاتر از روش مستقیم می باشد. با این حال با انتخاب یک شرکت معتبر می توانید این عیب را از بین ببرید.
 
نگرانی از بابت تعطیلی کار
دقت کنید که استخراج ابری هم باید برای شما توجیه اقتصادی داشته باشد و هم برای شرکت مذکور باید توجیه داشته باشد. در صورت نبود مشتری به تعداد لازم ممکن است هزینه‌های چنین شرکت‌های زیاد شده و درآمد لازم نیز در آنها وجود نداشته باشد. البته استفاده از ترفند بند قبل می تواند این عیب را نیز برای شما برطرف نماید.
 
سود کمتر و یا اصلا نبود سود
مهم‌ترین مسئله‌ای که در بررسی استخراج ابری (Cloud mining) بیت کوین و رمزارزهای دیگر باید به آن بپردازیم کسب سود از این روش است. کاربرانی که به دنبال استخراج بیت کوین هستند احتمالا به دنبال کسب سود و بوده و این معیار اصلی‌ترین دلیل آن‌ها برای شروع این فعالیت است.

در روش استخراج ابری هر چند در وهله اول نیاز به هزینه کمتری دارد اما شرکت‌های ارائه دهنده این خدمات نیز هزینه‌های گزافی به عنوان هزینه شارژ و یا همان اجاره بها دریافت می نمایند. از این رو این روش ممکن است در نهایت سود آنچنانی به دنبال نداشته باشد و یا حتی بازی دو سر باخت نیز هم برای شما و هم برای شرکت باشد (2) .

در فرایند کلود ماینینگ معمولا هزینه نهایی اجاره ناشی از یک هزینه ثابت بابت اجاره و یک هزینه از بابت میزان سود و قیمت بیت کوین می باشد. با بررسی دقیق این موضوع ممکن است سود ناشی از این روش استخراج برای شما به میزان بسیار کمی تقلیلی یافته و حتی در صورت افت قیمت بیت کوین منفی نیز شود. از این رو بهتر است ابتدا هزینه‌های اعلام شده از طرف شرکت‌ها را با واقعیت بازار بیت کوین مقایسه نموده و سپس برای این عملیات اقدام نمایید.
 
نتیجه گیری
استخراج ابری روشی است که کاربران می توانند به جای خرید دستگاه ماینر و مصرف بالای برق منزل از آن برای استخراج این رمز ارز جذاب استفاده نمایند. استخراج بیت کوین در صورتی می تواند برای کاربر سودآور باشد که هم قیمت خود این ارز دیجیتال روند افزایشی داشته باشد و هم هزینه‌های مربوط به ماینینگ نیز بهینه شده باشد. هزینه‌های مربوط به ماینینگ بیت کوین به روش مستقیم و با خرید دستگاه ماینینگ تقریبا مشخص است.

یک هزینه بابت خرید دستگاه و هزینه‌های برق مصرفی نیز تقریبا قابل ارزیابی است. در روش کلود ماینینگ اما شما باید جوانب مختلف را در نظر بگیرید و سپس نسبت به اجرایی نمودن آن اقدام کنید.

این روش اگر با اطلاع کافی و دانش لازم صورت نپذیرد ممکن است ضررهای سنگینی برای ماینر به دنبال داشته باشد. از این رو بهتر است قبل از هر کاری نسبت به برآورد هزینه‌های آن اقدام کرده و سپس برای راه اندازی این روش استخراج بیت کوین اقدام نمایید.

پینوشتها
  1. www.tejaratnews.com
  2. www.arzdigital.com
  3. www.bourseiness.com


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.