بسيج و كنش جمعي در انقلاب جهاني مهدوي (1)
«وحدت و انسجام» افراد و جوامع در يك پيوند و تعامل مستقيم و چند بعدي به وجود مي‌آيد كه مي‌توان از آن به «كنش جمعي» تعبير نمود؛ به خصوص زماني كه...
دوشنبه، 25 آذر 1387
بررسي نشانه هاى ظهور(1)
كلّيت اين مسأله، آن قدر روشن است كه آيينهاي قديمى: برهمائى، بودايي و... انتظار ظهور منجي دارند ونشانه هايي را بر نزديك بودن ظهور وى، در كتابهاي...
دوشنبه، 25 آذر 1387
سیمای دجال در فرهنگ مهدویت
مرحوم علامه على‏اکبر دهخدا این لغت را در لغتنامه خود، هم باتشدید «جیم» و هم بدون تشدید«جیم‏» ضبط نموده است. مهدى پرتوى آملى درباره این‏لغت مى‏نویسد:...
دوشنبه، 25 آذر 1387
گزیده سخنان معصومین (علیهم السلام) درباره امام مهدى
« انتظروا الفرج و لا تياسوا من روح الله فان احب الاعمال‏الى الله عز و جل انتظار الفرج » ظهور فرج [ قائم آل محمدص ] را منتظر باشيد و از رحمت‏خداوندنااميد...
يکشنبه، 24 آذر 1387
مهر يار، محور مودتها
در مقاله حاضر ضمن معرفى امام‏مهدى، عليه‏السلام، به عنوان محورى‏كه همه مسلمانان مى‏توانند با تكيه برآن به همدلى و مودت دست‏يابند، ازهمه پيروان...
يکشنبه، 24 آذر 1387
عصر ظهور يا مدينه فاضله موعود در اسلام
انسان در طول تاريخ، هيچ گاه از انديشه و رؤياى «به زيستن‏» فارغ نبوده و نگاه او همواره براى يافتن آينده‏اى بهتر و سامان يافته‏تر، دوخته شده است....
يکشنبه، 24 آذر 1387
آينده بشريت در كتاب مقدس قرآن كريم و روايات
نويسنده با استفاده از اوصافى كه در كتاب مقدس درباره مصلح كل آمده و با توجه به آيات فراوانى از قرآن كريم كه به آينده بشريت نظر دارد و سرانجام...
يکشنبه، 24 آذر 1387
امام زمان(علیه السلام) درانجيل برنابا
احتمالاً شما كتاب انجيل را كه كتاب مقدس مسيحيان است، ديده ايد و مي دانيد انجيل كنوني از چهار انجيل با نام هاي انجيل لوقا، انجيل يوحنا، انجيل...
يکشنبه، 24 آذر 1387
مقايسه مهدويت وفرجام شناسي در انديشه اسلامي وغرب
درجهان معاصر يكي از مهم ترين موضوعي كه موردتوجه انديشمندان غرب و شرق قرار گرفته موضوع تاريخ فرداي جهان هستي و يا فرجام شناسي و سرنوشت آينده در...
پنجشنبه، 21 آذر 1387
نگاه مقایسه‌ای به فرجام‌شناسی دکترین مهدویت و نظریه برخورد تمدنها
جوهره اصلی دکترین مهدویت نگاه روشن و امید بخش نسبت به آینده‌ی انسان و جهان است. مباحثی همچون " آخرالزمان" ، "عصر ظهور" و "حکومت جهانی" از محوهای...
پنجشنبه، 21 آذر 1387
وضعيت فکري و اعتقادي مردم در عصر حکومت امام زمان (ع)
در اين بخش از سخن پيرامون وضعيت فکري و اعتقادي مردم دوران حکومت امام زمان مطالبي را تقديم مي دارم . معتقد هستيم هنگامي که امام زمان (ع) ظهور...
چهارشنبه، 20 آذر 1387
ضرورت حکومت عدل جهاني (5. راه تاريخي )
با مراجعه ي به تاريخ گذشته و حال ، پي مي بريم که بشر در طول تاريخ خود ، گرفتار انواع عذاب ها و شقاوت ها و قتل و غارت ها بوده است ، خصوصا انسان...
چهارشنبه، 20 آذر 1387
ماجراي شيخ محمد حسن سريره
شيخ نوري در کتاب «جنه المأوي» ماجرايي نقل کرده است که يکي از علماي نجف گفت: در نجف اشرف مردي از طلاب علوم ديني به نام شيخ محمد حسن سريره بود...
سه‌شنبه، 19 آذر 1387
بررسی جامعه شناختی آسيب های سياسی اجتماعي فرهنگ انتظار
در عصر حاضر، انتظار و اعتقاد به مهدويت، تنها وسيله رسيدن به رستگاري ابدي است و به دليل نقش و تاثيرش بر حيات بشري، عده اي براي رسيدن به اهداف...
دوشنبه، 18 آذر 1387
انقلاب اسلامی ایران، زمینه سازحکومت موعود جهانی
آموزه ظهور منجی به عنوان یکی از اصول مشترک و فراگیر ادیان آسمانی، آرمانی دیرپا برای زندگی بشردر یک مدینه فاضله است که افراد مؤمن در راستای تعالیم...
دوشنبه، 18 آذر 1387
وظایف منتظران در عصر غیبت
ای مردم! خداوند بندگان را نیافرید مگر برای اینکه او را بشناسند، زمانی که او را شناختند، او را پرستش کنند و هنگامی که او را پرستش کردند، با عبادت...
دوشنبه، 18 آذر 1387
مهدی‏انکاری، انتظارستیزی
اشاره: اعتقاد به مهدویت و انتظار منجی مصلح، تحرک بخش و مقاومت آفرین است; زیرا فرد منتظر از احساس حضور امام، امید و نشاط می‏گیرد و برای برپایی...
دوشنبه، 18 آذر 1387
اتفاق مذاهب در موضوع موعود آخرالزمان
جو حاكم در دوران حكومتهاى بنى‏اميه و بنى عباس و نظير آنها سبب گرديد كه بسيارى از حقايق اسلامى به دست فراموشى سپرده شود و در ميان مسلمانان ترويج...
دوشنبه، 18 آذر 1387
من محمد بن الحسن هستم!
« در سال 1351 با پدر بزرگوارم، حاج شیخ محمد طاهر به حج مشرف شدیم. عادت من این بود که در روز پانزدهم ذی حجه الحرام، با کاروانی که به طیّاره معروف...
يکشنبه، 17 آذر 1387
تشرف جناب شیخ انصاری (رحمت الله علیه)
« روزی با عده ای از طلاب در خدمت شیخ انصاری(ره) به حرم حضرت امیرالمومنین علیه السلام مشرف شدیم. بعد از دخول به حرم مطهر، شخصی به ما برخورد و...
يکشنبه، 17 آذر 1387