زرده‌ی تخم مرغ برای موها

استفاده از زرده‌ی تخم مرغ نه تنها روش ارزان قیمتی برای درمان موهای خشک ، آسیب دیده و ریزش مو است بلکه همچنین روش سالم و ایمنی برای دستیابی به موهای نرم و مرطوب به شمار می‌رود. زرده‌ی تخم مرغ ارزش تغذیه‌ای
پنجشنبه، 20 خرداد 1395
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: علی اکبر مظاهری
موارد بیشتر برای شما
زرده‌ی تخم مرغ برای موها
زرده‌ی تخم مرغ برای موها

 

مترجم: امین حسین پور
منبع:راسخون




 

استفاده از زرده‌ی تخم مرغ نه تنها روش ارزان قیمتی برای درمان موهای خشک ، آسیب دیده و ریزش مو است بلکه همچنین روش سالم و ایمنی برای دستیابی به موهای نرم و مرطوب به شمار می‌رود. زرده‌ی تخم مرغ ارزش تغذیه‌ای بالایی دارد و ویتامین‌های مورد نیاز پوست سر برای رشد سالم موها را فراهم می‌کند.
بسیاری از مردم به خاطر آسیب ناشی از مواد شیمیایی موجود در شامپوها و محصولات مراقبت از مو دیگر به استفاده از مواد طبیعی برای مراقبت از موها روی می‌آورند. وقتی می‌توانید از محصولات طبیعی ارزان قیمت برای مراقبت از موهای خود استفاده کنید چه دلیلی دارد به سراغ محصولات شیمیایی گران قیمت بروید. زرده‌ی تخم مرغ حاوی لسیتین و پروتئین است که موها را تقویت می‌کنند. به علاوه، زرده‌ی تخم مرغ سرشار از ویتامین A ، E و D است که جزء مواد مغذی ضروری برای جلوگیری از ریزش مو و بهبود بافت موها به شمار می‌روند.
زرده‌ی تخم مرغ نه تنها ماده‌ی مغذی است که می‌توان در رژیم غذایی از آن استفاده کرد بلکه همچنین استفاده از آن برای موها نیز مفید است. زرده‌ی تخم مرغ از موها در برابر آلودگی و اشعه‌های ماورای بنفش خورشید محافظت می‌کند. زرده‌ی تخم مرغ مرطوب کننده‌ای طبیعی برای موهای آسیب دیده و خشک به شمار می‌رود. به علاوه، اسیدهای چرب ضروری و ویتامین‌های موجود در زرده‌ی تخم مرغ به نرم کردن موهای آسیب دیده کمک می‌کنند و از ایجاد شوره‌ی سر جلوگیری می‌کنند. استفاده از زرده‌ی تخم مرغ موها را نرم می‌کند و فر بودن آن‌ها را کاهش می‌دهد.

روش‌های استفاده از زرده‌ی تخم مرغ برای مراقبت از موها

زرده‌ی تخم مرغ را می‌توان با مواد دیگر مخلوط کرد و از آن استفاده کرد. با استفاده از مخلوط کردن زرده‌ی تخم مرغ با روغن‌ها و آبمیوه‌ها می‌توان ماسک‌های مو عالی درست کرد. در اینجا به برخی روش‌های استفاده از زرده‌ی تخم مرغ برای مراقبت از موها اشاره کرده‌ایم:

زرده‌ی تخم مرغ

زرده‌ی تخم مرغ را از سفیده‌ی آن جدا کنید و آن را داخل یک ظرف قرار دهید. زرده‌ی تخم مرغ را تا زمانی که به شکل محلول درآید هم بزنید. سپس، آن‌ را روی موها و پوست سر خود بمالید و اجازه دید به مدت نیم ساعت باقی بماند. سپس، موهای خود را با آب سرد بشویید. برای جلوگیری از ریزش مو متوسط استفاده از زرده‌ی تخم مرغ یکی بار در هفته کافی است. بعد از یک ماه استفاده از این روش مشاهده خواهید کرد که ریزش مو‌ها به طور قابل توجهی کاهش یافته است.

زرده‌ی تخم مرغ با روغن بادام

زرده‌ی تخم مرغ را داخل یک ظرف بریزید و 1 قاشق غذاخوری عسل ، نیم قاشق چایخوری روغن زیتون و 1 قاشق غذاخوری ماست به آن اضافه کنید. آن‌ها را هم بزنید تا ماده‌ای خمیری شکل به دست آید و آن را روی موها و پوست سر خود بمالید. بعد از 90 دقیقه موهای خود را با آب سرد بشویید. این کار به نرمی ، درخشندگی و مرطوب شدن موها کمک می‌کند. استفاده از این روش برای موهای آسیب دیده بسیار مفید است.

زرده‌ی تخم مرغ با روغن کرچک

برای موهای کوتاه از 2 زرده‌ی تخم مرغ و برای موهای بلند از 4 زرده‌ی تخم مرغ به همراه مقدار کافی روغن کرچک استفاده کنید. مخلوط را به خوبی هم بزنید و آن را روی موهای خود بمالید. اجازه دهید زرده‌ی تخم مرغ و روغن کرچک چند دقیقه روی موها باقی بماند و سپس موهای خود را بشویید.

زرده‌ی تخم مرغ با روغن بزرک

دو قاشق چایخوری روغن بزرک را به 2 عدد زرده‌ی تخم مرغ اضافه کنید. مخلوط را هم بزنید و آن را روی موها و پوست سر خود بمالید. بعد از نیم ساعت موهای خود را بشویید. استفاده از مخلوط زرده‌ی تخم مرغ و روغن بزرک به درمان موهای خشک کمک می‌کند.

زرده‌ی تخم مرغ با روغن اسطو خودوس

1 قطره روغن اسطو خودوس را به 2 عدد زرده‌ی تخم مرغ اضافه و مخلوط کنید. مخلوط را روی موهای خود بمالید و بعد از 30 دقیقه موها را بشویید.

زرده‌ی تخم مرغ با آب لیمو

2 قاشق چایخوری آب لیمو را به 2 عدد زرده‌ی تخم مرغ اضافه و مخلوط کنید. این مخلوط را روی موهای خود بمالید و اجازه دهید به مدت 10 دقیقه باقی بماند. سپس، موهای خود را با آب سرد بشویید. آب لیمو و زرده‌ی تخم مرغ چسبندگی موهای چرب را کاهش می‌دهند و باعث درخشندگی موها می‌شوند. استفاده از این مخلوط برای درمان شوره‌ی سر نیز مفید است.

زرده‌ی تخم مرغ با ماست و پوست لیمو

به 2 عدد زرده‌ی تخم مرغ 4 قاشق غذاخوری ماست و 1 قاشق چایخوری پوست لیمو پودر شدن اضافه کنید و آن‌ها را مخلوط کنید. مخلوط را روی موهای خود بمالید و اجازه دهید نیم ساعت روی موها باقی بماند. سپس، موهای خود را بشویید. استفاده از این روش به نرم شدن و درخشندگی موها کمک می‌کند.

چگونه با زرده‌ی تخم مرغ نرم کننده درست کنیم؟

از زرده‌ی تخم مرغ برای درست کردن نرم کننده نیز می‌توان استفاده کرد. در ادامه‌ی مقاله روش‌هایی برای درست کردن نرم کننده برای موها با استفاده زرده‌ی تخم مرغ ارائه شده‌اند.

زرده‌ی تخم مرغ با آوکادو

1 عد آوکادو کوچک را له کنید و آن را به زرده‌ی تخم مرغ اضافه کنید. مخلوط را روی موهای خود بمالید و بعد از 15 دقیقه موهای خود را با آب سرد بشویید. استفاده از این مخلوط موها را مرطوب و درخشان می‌کند. شما همچنین می‌توانید به این مخلوط شیر نیز اضافه کنید.

زرده‌ی تخم مرغ و روغن زیتون

2 قاشق چایخوری روغن زیتون را به زرده‌ی تخم مرغ اضافه کنید و آن‌ها را مخلوط کنید. به تدریج یک لیوان آب ولرم به مخلوط اضافه کنید و آن را هم بزنید تا ماده‌ای محلول مانند تشکیل شود. موهای خود را بشویید و خشک کنید. سپس، این مخلوط را روی موها بمالید و موها را ماساژ دهید. بعد از 5 دقیقه موهای خود را دوباره بشویید. شما همچنین می‌توانید به این مخلوط عسل نیز اضافه کنید.
بهترین قسمت ماجرا آن است که زرده‌ی تخم مرغ برای انواع مختلف مو مناسب است و عوارض جانبی با خود به همراه ندارد. تنها عیب زرده‌ی تخم مرغ را می‌توان بوی بد آن دانست. پس، از استفاده از زرد‌ه‌ی تخم مرغ قبل از رفتن به سر کار یا مهمانی خودداری کنید. فواید زرده‌ی تخم مرغ به قدری زیاد است که بوی بد آن مطمئناً نمی‌تواند مانعی برای استفاده از آن باشد.

 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.