وضعیت جنگ در مصاحبه ای با شهید مهدی باکری

ضمن سلام و درود به رهبر عظیم الشأن،امام خمینی و ملت شهید پرور و مسلمان ایران و با یادی از شهدای با اجر و عزیز اسلامی ایران در موردسئوالی كه فرمودید : راجع به عملیات در رابطه با اخذ حقوق قانونی ایران كه عراق بی توجهی كرد، با تجاوز به خاك ایران و این تجاوز انجام پیدا كرد، برای این كه، قدرت اسلام در جمهوری اسلامی متجلی بود، در بازوی رزمندگان اسلام خواستند بگوید كه، كفر از بین رفتنی است و همه این مسائل واضح و روشن است.
چهارشنبه، 26 فروردين 1388
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
وضعیت جنگ در مصاحبه ای با شهید مهدی باکری
وضعیت جنگ در مصاحبه ای با شهید مهدی باکری
وضعیت جنگ در مصاحبه ای با شهید مهدی باکری





بسم الله الرحمن الرحیم
إنّ الله اشتری … فوزا عظیما
ضمن سلام و درود به رهبر عظیم الشأن،امام خمینی و ملت شهید پرور و مسلمان ایران و با یادی از شهدای با اجر و عزیز اسلامی ایران در موردسئوالی كه فرمودید : راجع به عملیات در رابطه با اخذ حقوق قانونی ایران كه عراق بی توجهی كرد، با تجاوز به خاك ایران و این تجاوز انجام پیدا كرد، برای این كه، قدرت اسلام در جمهوری اسلامی متجلی بود، در بازوی رزمندگان اسلام خواستند بگوید كه، كفر از بین رفتنی است و همه این مسائل واضح و روشن است.
توسط منابع رسمی و رادیو و تلویزیون اعلام شد و به محضر ملت شریف ایران رسید كه این عملیات باعث اسارت و كشته شدن نیروهای كفار و دشمنان بود و تصرف مقداری از خاك عراق برای جهت ادامه عملیات، در صورتی كه عراق گردن كج نكند، هرچند كه به پشتیبانی ابرقدرت ها عراق گردن كج نمی كند و ما آماده می شویم برای بقیه عملیات .همان طوری كه امام فرموده راه قدس از كربلا ست و نائل بشویم به زیارت امام حسین و بعد ادامه عملیات.
سئوال : نقش سپاه در این جنگ چیست ؟
تیپ عاشورا جزء تیپهای متعدد سپاه پاسداران است . بنابر مأموریتی كه به این تیپ داده شده بود در جنگ شركت كرد . در عملیات رمضان همه رزمندگان سپاه ، بسیج ، ارتش ، بقیه نیروهای نظامی . به عنوان رزمنده هایی كه مأموریت دارند در جبهه حق علیه باطل جنگ كنند، شركت فعال داشتند و ضرباتی كه به پیكر دشمن شكست خورده بعثی، البته ضرباتی كه از طرف خدا زده شد و قدرتی الهی به رزمندگان داده شده، غیر از این نیست . خدا می فرماید این تیرهایی كه می اندازید فكر نكنید كه خودتان می اندازید، بلكه خداوند این تیرها را می اندازد به طرف دشمن، تمام برادران بخصوص برادرانی كه از آذربایجان شرقی و غربی و مخصوصاً تبریز دراین عملیات شركت داشتند و حضور موثر در این عملیات داشتند و این جوانان آذربایجان شرقی و غربی كه برای تكلیف شرعی خود به جبهه ها تشریف آورده اند . انشالله حضورشان پاینده باشد و عملیات متعددی در زمان كوتاه می كردند و برای دشمن تعجب انگیز بود و جای سئوال بود . می گفتند : نیروهایی كه پیاده بودند و چقدر توانایی دارند، در این حالت جوی هوا، عملیات متعدد با این شرایط را انجام می دهند و شایعاتی كه ایجاد كرده بودند و از رادیو پیامی كه فرستاده بودند. از تیپ عاشورا ضرباتی خورده بودند و گویا دلخور بودند . ضرباتی به وسیله تیپ عاشورا كه رزمندگان شركت داشتند خورد .
سئوال : مقداری درباره جنگ و آینده جنگ توضیح دهید .
شاید نتوانیم به طور مشروح صحبت كنیم ولی به طور اجمال صحبت كنیم .در قوانین قدرت الهی كه یكی حق و دیگری باطل كه انشالله حق غلبه پیدا كند بر باطل و تكالیفی كه خداوند در قرآن كریم برای مسلمانان تعیین كرده و پیامبری كه فرستاده خداست، در زمان زندگی خود روشهای الهی و جنگهایی كه بین كفار و اسلام بود نشانگر این است كه راه اسلام روشن است . مطیع محض خداوندیم در جبهه حق كه جبهه مسلمین است قرار گرفتیم و جبهه دیگر كه به ظاهر قدرتمند است جبهه باطل در جبهه دیگر هستند و پیروزی انقلاب اسلامی و ادامه آن بعد از 22 بهمن موجب این مسئله شده است كه در خط خود یعنی خط ضد استكبار و نفی شرق و غرب و طرفداری از مستضعفین است و در عین حال می بینیم كفر هر روز … متشكل می شود در این جبهه واحد علیه ما می جنگند با این كه در قدم اول با كفار بایستی بجنگیم . مشخص بود جنگ تحمیلی عراق … آنطور كه امام امت در اول جنگ فرمودند و شخصیتها و عوامل خودفروخته مانند بنی صدر در ایران مانع ما شدند و نیروی متجاوز كیلومترها از خاك ما را اشغال كنند با این حال امام فرمودند: جنگ نعمت خوبی است و پذیرا شدیم و باعث تشكل بین نیروهای مسلمین شد و آمادگی در مقابل نیروهای كفار متحد و همچنین در ارتباط با وجود و معنویت خودمان و بهرمندی از نعمت بهشتی الهی كه همان شهادت است و آیه شریفه این موضوع را تصدیق می كند. در بزرگترین درخواستها و طلبها ما مسلمین از خدا می خواهیم پیوستن به لقاءالله و شروع به تقوا به طرف خدا این هم مقدور نیست مگر یكی، بعد شهادت، آنان كه عاشق شهادتند و به طرف خدا می روند و خداوند نیز آنانی را كه دوست دارد، این جنگ بهترین فرصتی بود برای انسانهایی كه در این توطئه ها از بین رفتند ودر روز قیامت در محضر خداوند درآیند و ما نیز در روز محشر روسفید درآییم. جنگ ابعاد مختلفی داشت . بعد محاصره اقتصادی و بعد سیاسی و همه اینها قابل بررسی و نتیجه گیری است و به طور اجمال اینها بود .
سئوال : این كه عملكرد ما با رژیم صهیونیسم غاصب چیست ؟
مبارزه با كفر یك تكلیف شرعی است كه خداوند برای ما تعیین كرده است و فرمودند كه كسانی كه در جای خود نشسته اند و اگر ما با كفار كاری نداشته باشیم آنها هم با ما كار ندارند یك خیال واهی و ساده لوحی است . و ضربات خطرناكی از كفار می خورند و نشان داده كه تا به حال نیز این ضربات را خوردیم .
جبهه كفر و خط كفر مشخص است اگر بدانیم كه آنان با ما كاری ندارند، ما هم با آنان كاری نداریم، بنابراین ساده اندیشی است كه بدون عملی در فكر قدس و فلسطین نباشیم . در نابودی اسرائیل غاصب كه ولد نامشروع ابرقدرتهایی مانند امریكا است و یك زالویی است بین ملتهای اسلام افتاده و واقعاً ملل اسلام این زالو را نشناخته و عملی متحد بر علیه اسرائیل انجام ندهند. فعالیتهایی كه آنها انجام می دهند و یك نمونه اش لبنان است .در مقابل پیروزی هایی كه ایران به دست آورده یقیناً ادامه اش به قدس است . چه بسا بعد از این نوبت آن دسته از كشورهای عربی كه سر ناسازگاری دارند و نماینده ای كه از طرف امریكا به عراق آمد نشان دهنده مسائلی است كه جمهوری اسلامی و خطراتی كه رزمندگان برای آنها به وجود آوردند و منافعی كه قطع شده و انشاءالله كاملاً قطع شود البته آنان ما را بیشتر از خودمان می شناسند . چون انسان در محدوده قرار می گیرد و جزئیات در محدوده مسخر می شود … آنها كارها و خطی كه حركت می كنند. این راه برایمان عادی بود و برای كسانی كه از بیرون نگاه می كردند، تعجب انگیز بود آن هیئت عالی رتبه نظامی كه به سوریه رفته بود. بعد از حمله اسرائیل به سوریه آن برادران می گفتند؛ ما بیرون از ایران كه رفتیم دیدم حركت و جلوه جمهوری اسلامی چقدر طنین افكن شده مسائل این است.، فهمیدند چه خطراتی از طرف اسلام برای آنها ایجاد شده برای همین می خواهند با توطئه ها و جنگ این انقلاب را به شكست بكشند . بنابراین ما باید بدانیم وظیفه مان سنگین است و قبل از این كه دشمن قدمی بردارد ما در مقابل او بایستیم تا جایی كه همه می دانید همین مسئله لبنان كه قسمتی از این كشور راهی بود برای نیروهای اسلام علیه صهیونیسم غاصب، به آنها در یك یورش این منطقه را به تصرف خود در آورد كه جلوی اسلام و مخالفت ها را بگیرد . اگر ما ساده اندیشی كنیم و به صورت جدی با عوام مقابله نكنیم كه لازمه برخورد با اسرائیل است. همان طور كه امام فرموده اند، برخورد جدی حضرت امام است. چه بسا از خباثتهای دیگر وارد عمل شوند و مستحكم تر در سر قدرت بمانند . این قدرت بر سر مردم لبنان و بر سر جهان اسلام بماند به هر حال یك تكلیف برای همه ماست و ملت ایران نیز می دانند خطر جدی است. اگر امروز حیات و حركت صهیونیسم را خفه نكنیم ،چه بسا قوت بیشتر می گیرد و مشكلات بدتری را ایجاد می كند .
سئوال : بهترین خاطرات در جبهه را بیان فرمایید ؟
خاطرات مهم من همان امداد غیبی است. البته بروید و از رزمندگان سئوال كنید . دقیقاً عملیاتی نبوده كه مشمول این امدادهای غیبی نشود . در عملیات مختلف امدادهای غیبی بودکه منجر به پیروزی ما می شد . با این قدرت ناچیز كه ما بندگان داشتیم، واقعاً قدرت و اراده الهی به صورت واضح بر مسلمین متجلی بود . كمتر انسانی پیدا می شد كه باعث شگفتی دیگران نشود. صبح كه می شد وضعیت خاكریز و سنگرها و مواضع دشمن تصرف شده بود. یكی از این عملیات فتح المبین بود تنگه وادیه و كوه میشكا. اولاً این عملیات انجام شد … دشمن در مسائل نظامی دقت زیاد داشت و سعی می كرد در مناطق و اردوگاهی كه بود خودش را استقرار كند.تا از كم بودن نیروهایش باخبر نشویم. برآوردی كه ما از نیروهای دشمن كرده بودیم بعد از عملیات پی برد.یم كه 10/1 مقدار واقعی است.در نتیجه نیرویی كه آماده شده باشد برای انهدام و تصرف آن منطقه آماده شده بود و بر حسب این برآوردها بود و عملیات نافذی بود . عملیاتی كه انجام شد آن عشق و علاقه ای كه رزمندگان داشتند كه امدادهای متعددی وجود داشت وقتی بچه ها راه را گم می كردند، چند نوبت واحدها را فرستادیم و راه را گم كردند، شاید مواقعی نیروها به موقع به محل مأموریت خود نمی رسیدند و خط های مناطق كوهستانی ، تنگه ها ، دره ها كه نیروها یا دیر می رسیدند یا نمی رسیدند و هماهنگی نمی شد و صدمه می دیدند، امام زمان خودشان حضور داشتند و نظارت می كردند نیروهارا، كه به صورت واضح این اتفاق افتاده بود و یك نمونه دیگر دشمن بر سر راه برادران مین هایی كار گذاشته بود و خط عبور را سخت كرده بودند و نیروها می گذشتند و اتفاقی نمی افتاد .
جای دیگر دشمن می دانست نیروی پیاده ما در حال پیشروی است، با ضد هوایی سریع العمل كه می توانستند در چند دقیقه منطقه را زیر و رو كنند، برادران در جایی به محاصره افتادند كه هیچ گونه راهی برای آنها نبود از آتش آنها در امان بمانند، دستی بر سر آنها آمد و گفت عبور كنید هیچ صدمه ای به شما نمی رسد و برادران عبور كردند و بعد صبح شد، در منطقه ی تصرف شده تعدادی اسیر شده بودند و تعداد افرادی كه به نفع نیروها خودی وارد عمل شده بودند زیاد بودند و تعداد زیادی از آنها را هم كشته بودند . شاید دشمن دو برابر یا سه برابر نیروهای ما در كمین بودند، چه نیروهایی به نفع آنها وارد عمل شده بودند و سنگرهای آنها مجهز بود، تمام رزمندگان و فرماندهان كه در عملیات بودند، در روی كوه با قلبی پاك و خالص از خدا خواستند كه هیچ شكی در قدرت الهی نكنند . همین طور هم شد با قدرت الهی این ظفر پیش آمد و واقعاً تعجب انگیز بود كه این نیروها چگونه دره ها و كوهها و تاریكی را پشت سر میگذاشتند و به منطقه نبرد می رسیدند . در آنجا یك حالت روحانی به برادران دست داده بود و با تلفات بسیار كم عبور از طبیعت، اراده قوی ، راهی روشن در آنجا متجلی می شد و حالت عجیبی پیش می آمد .
و امثال این صحبت ها زیاد است جایی كه لازم بود چشم دشمن كور شود ،كور می شد .
منابع :
www.sajed.ir
www. aga-mehdi.blogfa.com





نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.