آنچه در هفته سی و ششم بارداری انتظار می‌رود

اضطراب در دوران بارداری، به مقدار زیادی افزایش می‌یابد. زنان مضطربی که اواخر دوره بارداری هستند، برا دانستن آنچه در هفته 36بارداری اتفاق می‌افتد مقاله زیر را بخوانند.
يکشنبه، 5 شهريور 1396
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: علی اکبر مظاهری
موارد بیشتر برای شما
آنچه در هفته سی و ششم بارداری انتظار می‌رود
آنچه در هفته سی و ششم بارداری انتظار می‌رود

مترجم: مهناز مزارعی
منبع:راسخون
 

اضطراب در دوران بارداری، به مقدار زیادی افزایش می‌یابد. زنان مضطربی که اواخر دوره بارداری هستند، برا دانستن آنچه در هفته 36بارداری اتفاق می‌افتد مقاله زیر را بخوانند.
بارداری یک سفر هیجان انگیز نه ماهه است که با تولد نوزاد به شادی بیشتر تبدیل می‌شود. با این حال، به خصوص برای مادران که اولین بار باردار شده‌اند، این دوره همیشه با اضطراب و نگرانی سپری می‌شود که آیا همه چیز به خوبی و به طور برنامه‌ریزی شده پیش می‌‌رود یانه، به همین دلیل است که بهتر است در مورد این که چه اتفاقی در دوران بارداری در هفته36 اتفاق می‌افتد، آمادگی داشته باشید و مطلع باشید. طول مدت بارداری طبیعی بین 37 تا 42 هفته طول می‌کشد. از این رو، مادران باردار که هفته سی و ششم را باردار هستند اغلب در مورد آنچه که انتظار می‌رود باید اطلاعاتی داشته باشند. در اینجا اطلاعاتی راجع به تغییرات و درک کودک بیان می‌شود.

هفته سی و ششم بارداری

همانطور که در تقویم تقویت بارداری، ذکر شده است درهفته سی و ششم، شما مدت کامل بارداری را طی کرده‌اید. از این رو، کودک تکامل کامل خود را به پایان رسانده و تولد او به زودی انتظار می‎رود.
کودک شما شش پوند وزن دارد و تقریبا بیست اینچ طول دارد، هرچند در طول این هفته وزن خود را افزایش می دهد (حدود یک اونس در روز)! در حال حاضر، بیشتر استخوان‌های بدن کودک از غضروف و کاملا نرم است. که برای جلوگیری از جراحت کودک و مادر در طول زایمان کمک می‌کند.
چربی زیر پوست کودک جمع می‌شود که به تنظیم دمای بدن کودک هنگامی تولد کمک می‌کند.
در این هفته کودک برای تولد اماده می‌شود بنابراین بیشتر در قسمت پایین شکم نزدیک لگن حرکت می‌کند و به کانال تولد نزدیک می‌شود.
شما ممکن است متوجه شوید که شکم شما به علت موقعیت نوزاد در رحم تنگ شده است. بیشتر سیستم‌های کودک مانند گردش خون و سیستم ایمنی بدن به طور کامل عمل می‌کنند، توسعه و رشد مغز هم به سرعت در حال افزایش است.
حتی ریه‌ها کامل می‌شود و یک روان کننده به نام سورفاکتانت تولید می‌کنند. این مایع به نوزاد کمک می‌کند تا به محض تولد، نفس بکشد.
در طول این هفته، لثه‌ها و عضلات مکیدن قوی‌تر می‌شوند تا به تغذیه نوزاد و شیردهی پس از زایمان کمک کنند.

چیزهایی که در مورد سلامتی شما انتظار می‌رود

خوب، در هفته 36 کودک تلاش می‌کند که متولد شود و در قسمت پایین شکم حرکت می‌کند، با این وجود، شما هنوز هم می‌توانید در خوردن یک وعده غذایی مشکلاتی داشته باشید، زیرا فرد کوچک شما فضای بسیار زیادی را صرف می‌کند! وعده‌های غذایی کمتر و مکرر ممکن است به کاهش ناراحتی کمک کند.
درد کمر در طول این دوره بسیار ناراحت کننده است. شما می‌توانید با برخی از تمرینات لگنی سبک برای تسکین درد تلاش کنید.
با فشاری که اغلب به قسمت پایین شکم وارد می‌شودغلب باعث ضرورت ادرار می‌شود.
بعضی از زنان حتی از گرفتگی، درد و مشکل در پیاده روی شکایت دارند. هورمون‌های بارداری باعث می‌شود بدن شما نرم و انعطاف پذیر شود و شما را برای زایمان آماده می‌کند.
زنان از مشکلات خواب در هر موقعیتی شکایت دارند. به علت فشار روی شکم، خوابیدن به سمت چپ یا پشت، که بسیار ناراحت کننده است. با این حال، گفته شده است که خوابیدن با یک بالش بین پاها کمک قابل توجهی به کاهش ناراحتی می‌کند
علائم دیگر مانند یبوست، خستگی، بی خوابی، سوزش سر دل، بیقراری، کنترل ضعیف مثانه، هموروئید، تورم در دوران بارداری می‌باشد.
به علت افزایش اندازه شکم ناف شما به صورت محدب می‌شود.
ترشحات واژن ممکن است در هفته 36 بارداری افزایش یابد. که به رنگ قهوه‌ای و ضخیم است.

چیزهایی که باید در نظر گرفت

در این زمان نیاز به مراقبت شدید دارید. هر گونه تنشی می‌تواند مضر باشد. بنابراین بهتر است در مورد آنچه که اتفاق می افتد و آنچه باید انجام شود مطلع شود. در اینجا برخی نکات مراقبتی بیان شده است
مراقبت‌های بهداشتی لازم را انجام دهید و از سلامت کودک و مادر اطمینان حاصل کنید. همانطور که قبلا ذکر شد، در پایان هفنه 36 مدت زمان بارداری کامل شده است از این رو، شما باید در هر لحظه از لحاظ ذهنی برای زایمان آماده شوید. بنابراین، با متخصص زنان و بیمارستان هماهنگی کنید.
در این هفته لوازم مورد نیاز خود را آماده کنید در این مرحله فعالیت های استرس‌زا انجام ندهید.
شوهرتان را از زمان زایمان مطلع کنید! تمام شماره‌ تلفن‌های مهم را در دسترس داشته باشید و با مسیر بیمارستان آشنا شوید تا از هر گونه ناراحتی و سردرگمی اجتناب کنید.

لطفا از سفر هوایی اجتناب کنید چون عواقب ناخوشایندی دارد.

علاوه بر این، تمرین تنفس و سایر تکنیک‌های تسکین درد به شما کمک می‌کند تا با درد زایمان مقابله کنید.

برای اطمینان از رژیم غذایی خود با پزشک مشورت کنید.

اگر فرزند دارید، درباره آنچه قرار است اتفاق بیفتد با او صحبت کنید و ذهن او را برای استقبال از نوزاد جدید آماده کنید.
بنابراین، اکنون که می‌دانید که وسیله شادی شما چقدر بزرگ شده است و چقدر نزدیک است که به این دنیا بیایید، مطمئنا پاسخ به تمام سوالات خود را دریافت کرده‌اید با این حال، بهتر است که به متخصص زنان مراجعه کنید و شرایط خود را به صورت منظم بررسی کنید تا مانع از هرگونه عارضه در هنگام زایمان شود. به یاد داشته باشید که بارداری زیبا ترین چیز در جهان است! بنابراین خود را به لحاظ ذهنی آماده کنید مراقبت‌های لازم را انجام دهید.
 


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.