بازي رايانه اي و عمليات شهادت طلبانه

در اوايل قرن 22 زمين تحت حمله مزدوران اهريمن جهاني قرار گرفت و نوع بشر در معرض نابودي كامل بود سام استون ملقب به سام ماجراجو بلافاصله براي تغيير دادن گذشته با استفاده از يك دستگاه قديمي به نام دروازه زمان به گذشته بر مي گردد تا نسل بشر را از خطر نابودي حفظ كند . متن فوق بخشي از معرفي بازي رايانه اي به نام(Serious Sam) سام ماجراجو در پرسپوليس است .در اين بازي كاربر در نقش يك منجي نسل بشريت، براي مبارزه با
جمعه، 29 خرداد 1388
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
بازي رايانه اي و عمليات شهادت طلبانه
بازي رايانه اي و عمليات شهادت طلبانه
بازي رايانه اي و عمليات شهادت طلبانه

نويسنده:مهدي حق وردي طاقانكی



در اوايل قرن 22 زمين تحت حمله مزدوران اهريمن جهاني قرار گرفت و نوع بشر در معرض نابودي كامل بود سام استون ملقب به سام ماجراجو بلافاصله براي تغيير دادن گذشته با استفاده از يك دستگاه قديمي به نام دروازه زمان به گذشته بر مي گردد تا نسل بشر را از خطر نابودي حفظ كند .
متن فوق بخشي از معرفي بازي رايانه اي به نام(Serious Sam) سام ماجراجو در پرسپوليس است .در اين بازي كاربر در نقش يك منجي نسل بشريت، براي مبارزه با اهريمن جهاني و ايادي آن به گذشته باز مي گردد و در اين مسير با شياطين بسياري مواجه مي شود شياطني كه به اهريمن جهاني كمك مي كنند مانند كاميكاز بي سر (beheaded kamikaze)وعقرب بالغ(Araohnoid adult )،زامبال(zambul)،غول لاوا(lava golem )
هر كدام از اين شياطين داراي اسلحه اي براي ضربه زدن به شما هستند.
عقرب بالغ(Araohnoid adult )يكي از ايادي شيطان است او يك جنگجوي مذهبي كه از نژاد اوليه بند پايان به وجود آمده و به خاطر عقايد مذهبيشان بسيار متخاصم هستند.
يكي ديگر از اين شياطين كاميكاز بي سر (beheaded kamikaze) است او يك سرباز سيرين است كه اهريمن جهاني او را زنده كرده و كنترل زندگي آن را در دست دارد اين موجود به شكل يك انسان فاقد سر است (بدون سر بودن او به معناي نداشتن عقل و شعور و منطق است )بنابراين او را براي عمليات خودكشي مانند به خدمت گرفته است .
كاميكاز بي سر دو بمب در دستان خود حمل مي كند و هنگاميكه به اندازه كافي به هدف نزديك شد آن را فعال مي كند هر چقدر به شما نزديك تر باشد خسارت بيشتر به شما وارد مي كند هر چند كه خود نيز پس از انجام اين عمل نابود و متلاشي مي شود.
با ديدن نحوه ضربه زدن اين شيطان در اين بازي كامپيوتري در ذهن شما چه عملي تداعي مي شود؟؟؟
بدون شك يكى از رمزهاى موفقيت برق‏آساى دين اسلام در رسيدن به اهداف خود در كمتر از نيم قرن،«فرهنگ ايثار و شهادت‏طلبى» در اين مكتب است.(عمليات شهادت‏طلبانه به معناى عام آن به اقدامى اطلاق مى‏شود كه شخصى با قصد قربت و با علم به شهادت و با هدف ضربه زدن به دشمن به انجام آن مبادرت مى‏ورزد و در اين راه كشته شود.) در مكتبى كه جهاد در راه خدا پلى براىرسيدن به «احدى الحسنيين» است، شكست معنا و مفهومى ندارد. مكتبى كه بتواند پيروانش را به گونه‏اى تربيت كند كه نبرد با دشمن و كشته شدن را رسيدن به سعادت ابدى بدانند، ازهيچ قدرتى هراس نخواهد داشت و هيچ مانعى قادر نخواهد بود او را از رسيدن به اهدافش باز دارد و در ميانه راه متوقف سازد. تعاليم دين اسلام منطبق بر فطرت پاك انسانى است؛ از اين روهر قدرتى كه مانع رسيدن اين تعاليم به مخاطبانش شود، با چنين روحيه‏اى از ميان برداشته مى‏شود. ملتى كه از شهادت استقبال كند، آمادگى لازم را براى ايثار و فداكارى و از خودگذشتگى در راه اهداف خويش داشته باشد هميشه عزيز و سربلند بوده و مورد تحسين همهانسانهاى منصف و آزاده است. هيچ كس ملت ترسو و زبون و سست‏عنصر را كه به خاطردلبستگى به دنيا و زندگى چند روزه تن به هر پستى و ذلتى مى‏دهد، تحسين نمى‏كند.
دشمنان به خوبى اين رمز پيروزى را شناسايى كرده و در طول تاريخ تلاش كردند، مردم را به هر نحو ممكن از اين فرهنگ رهايى‏بخش جدا سازند.گاه با تبليغات شديد رسانه اي اين عمل را حركتي تروريستي مي خوانند و يا در بازيهاي رايانه اي كودكان و جوانان القا مي كنند كه اينگونه حركات به علت نداشتن عقل و شعور منطق است و اين اعمال جز از طرف شياطين امكان پذير نيست .
به نظر مي رسد دنياي اسلام حتي در بازيهاي رايانه اي مورد هجمه سنگين دنياي كفر قرار گرفته و عكس العمل دير هنگام دنياي اسلام پيرامون اين موضوع مي تواند خسارت جبران ناپذيري را وارد كند .
منبع: سایت موعود




ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.