آیا تعرفه ای برای برق ماینینگ در ایران صورت گرفته است؟

با توجه به داغ بودن صنعت استخراج در حوزه ارزهای دیجیتال در ایران و تب و تاب زیادی که در این مورد در کشورمان ایجاد شده؛ در این مقاله قصد داریم نگاهی آماری به تعرفه برق مصرفی در ایران داشته باشیم و هزینه برق مصرفی برای استخراج بیت کوین را بیان کنیم.
چهارشنبه، 8 آبان 1398
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
آیا تعرفه ای برای برق ماینینگ در ایران صورت گرفته است؟

تعیین تعرفه برق ماینینگ

علی رغم این که پیش از این تصمیم بر قطع برق مراکز ماینینگ گرفته شده بود، با تعیین نرخی بابت آن، احتمالا به زودی با وصل برق این مراکز روبرو خواهیم بود.

به واقع منطقی نیز به نظر می رسد؛ زیرا با توجه به نرخ پایین شاخص انرژی برق در ایران، ماینرها می توانستند به میزان بالایی از این انرژی ارزان سوء استفاده کرده و بار سنگینی بر شبکه برق کشور، وارد سازند.

اما با تعیین تعرفه برق ماینینگ، از این پس عده ای که مایل به استخراج ارز دیجیتال هستند، می توانند به صورت کاملا قانونی از برق با نرخ مصوب آن استفاده کرده و اداره برق نیز مشکلی از این بابت برایشان ایجاد نخواهد کرد.

لازم به ذکر است که استخراج هر یک بیت کوین، به اندازه 72 کیلو وات ساعت برق نیاز دارد. این میزان مصرف درست معادل مقدار مصرف یک واحد آپارتمانی با 4 نفر ساکن در طول یک شبانه روز کامل در شهری مانند تهران است.

طبق قانون جدید وزارت نیرو برای استفاده از انرژی برق به وسیله ماینرها و برای استخراج ارز دیجیتال از جمله بیت کوین؛ متقاضیان باید به صورت رسمی اعلام نیاز برق جهت استخراج بیت کوین نمایند. سپس از سوی وزارت نیرو و اداره برق پروانه رسمی برای آن ها صادر شده و تعرفه برق مطابق با عدد اعلامی؛ جهت مصرف آن ها منظور خواهد شد.

سخنگوی صنعت برق ایران، مصطفی مشهدی در این خصوص توضیح می دهد که؛ “استخراج‌کنندگان ارزهای دیجیتال باید به صورت رسمی مراجعه کرده و براساس پروانه‌ای که برای آنها صادر خواهد شد برق مورد نیاز خود را اعلام کنند.

برق استخراج‌کنندگان ارزهای دیجیتال باید تعرفه‌ای مشخص داشته باشد و براساس استانداردهای جهانی به شبکه وصل شده و مصرف کنند.”

وی برداشت از برق بخش کشاورزی یا صنعتی توسط استخراج کنندگان ارزهای دیجیتال را خلاف دانسته و این موضوع را قابل پیگیری قضایی اعلام می کند.

به همین دلیل استخراج کنندگان بیت کوین، برای ادامه فعالیت خود، می باید شکل قانونی به آن بخشیده و برق را طبق تعرفه ای که به زودی اعلام خواهد شد، دریافت نمایند.


منبع: سایت نظارت بر خانواده


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.