دستور پخت مرغ مدیترانه‌ای با سالاد پاستای اُرزو

ترکیب عطر و طعم مواد تشکیل دهنده این سالاد، بسیار جذاب و هیجان‌انگیز است پس اگر اهل پاستا یا سالاد هستید، دست به کار شوید. با یک بار تهیه سالاد پاستای اُرزو احتمالا به یکی از طرفداران همیشگی آن تبدیل خواهید شد.
يکشنبه، 22 دی 1398
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
دستور پخت مرغ مدیترانه‌ای با سالاد پاستای اُرزو

طرز تهیه مرغ مدیترانه‌ای با سالاد پاستای اُرزو

مناسب برای 4 نفر

402 کالری

در حالی که سینه‌های مرغ در فر درحال پختن هستند، شما با درست کردن یک سالاد مدیترانه‌ای شامل سبزیجات، اُرزوی گندم کامل و سس سرکه‌ای خانگی در کمتر از یک ساعت، شامتان را آماده می‌کنید. باقی‌مانده ی این وعده را می‌توانید به‌عنوان ناهار روز بعد به محل کارتان ببرید.
 
زمان آماده سازی
40 دقیقه
 
زمان پخت
40 دقیقه
 
مواد لازم
سینه‌ مرغ ۲ عدد

روغن زیتون ۳ قاشق غذاخوری

پوست لیمو ۱ قاشق چایخوری

نمک نصف قاشق چایخوری

فلفل نصف قاشق چایخوری

اُرزوی گندم سه‌ چهارم فنجان

بچه اسفناج ۲ فنجان

خیار ۱ فنجان

گوجه‌فرنگی ۱ فنجان

پیاز یک‌ چهارم فنجان

پنیر فتا یک‌ چهارم فنجان

زیتون سیاه۲ قاشق غذاخوری

آب لیمو۲ قاشق غذاخوری

سیر ۱ حبه

پونه‌ کوهی ۲ قاشق چایخوری
 
مراحل پخت
1.فر را تا ۴۲۵ درجه‌ فارنهایت گرم کنید.

2.دو قاشق غذاخوری روغن را با برس روی مرغ بمالید و رویش پوست لیمو و یک چهارم قاشق چایخوری نمک و یک‌چهارم قاشق چایخوری فلفل بریزید.

آن را در ظرف فر قرار دهید و حدود ۲۵ تا ۳۰ دقیقه بپزید تا دماسنج فوری که در ضخیم‌ترین بخش مرغ قرار می‌دهید، ۱۶۵ درجه‌ی فارنهایت را نشان دهد.

3.در این حین، یک لیتر آب را در یک قابلمه‌ متوسط روی شعله‌ بالا به جوش آورید. اُرزو را اضافه کرده و ۸ دقیقه بپزید. اسفناج را اضافه کرده و ۱ دقیقه‌‌ دیگر بپزید.

آن را در آبکش بریزید و زیر آب سرد بگیرید. سپس آن را در یک کاسه‌ بزرگ خالی کنید. خیار، گوجه‌فرنگی، پیاز، فتا و زیتون را اضافه کرده و بهم بزنید.

4.دو قاشق غذاخوری روغن باقی‌مانده، آب لیمو، سیر، پونه‌ کوهی، یک‌چهارم قاشق چایخوری نمک و یک‌ چهارم قاشق چایخوری فلفل را در یک کاسه‌ی وچک بریزید و بهم بزنید.

بجز ۱ قاشق غذاخوری از آن، بقیه‌ سس را در مخلوط اُرزو بریزید و بهم بزنید. سس باقی‌مانده را روی مرغ بریزید و با سالاد سرو کنید.


منبع: سایت راستینه


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.