دستور پخت کرپ شکلات با سس پرتقال

وقتی به تصویر کرپ شکلاتی نگاه می کنیم در دید اول بسیار مشکل به نظر می رسد ولی اصلا اینطوری نیست بلکه درست کردنش بسیار ساده است و در مدت زمان کوتاهی درست می شود. در مطلب زیر چگونگی تهیه این کرپ با سس پرتغال و شکلات را آموزش میدهیم. با ما همراه باشید.
يکشنبه، 22 دی 1398
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
دستور پخت کرپ شکلات با سس پرتقال

طرز تهیه کرپ شکلات با سس پرتقال و شکلات

مناسب برای 8 نفر

224 کالری

اگر دوست دارید، می‌ توانید این کرپ‌ های شکلاتی را بجای پنیر لبنه با ماست یخ‌ زده‌ ی وانیلی یا میوه‌ ی تازه پر کنید.
 

مراحل پخت

 
1.برای درست کردن کرپ
آرد، کاکائو، شکر، نمک، شیر، تخم مرغ، ۱ قاشق چایخوری روغن و آب را در غذاساز یا مخلوط‌کن بریزید و کاملا بهم بزنید. مخلوط را در کاسه خالی کنید و ۱ تا ۲۴ ساعت در یخچال قرار دهید.
 
2.برای درست کردن شربت پرتقال
شکر و آب را در یک قابلمه‌ ی کوچک بریزید و بگذارید به جوش بیاید. پوست پرتقال را اضافه کنید، شعله را پایین بیاورید و بدون گذاشتن سر ظرف اجازه دهید ۲۰تا ۲۵ دقیقه یا تا زمانی که شربت غلیظ و پوست پرتقال نرم شود، آرام بجوشد.

در طی پخت، چند بار یک برس شیرینی‌ پزی را درون آب سرد بزنید و دور قابلمه بمالید تا مانع تشکیل کریستال های شکر روی لبه‌‌ قابلمه شود. سپس قابلمه را از روی حرارت بردارید و بگذارید خنک شود.
 
3.برای درست کردن فیلینگ
پنیر لبنه، شکر قنادی و وانیل را در یک کاسه‌ کوچک بهم بزنید تا خوب مخلوط شوند. روی آن را بپوشانید و در یخچال قرار دهید.
 
4.برای پختن و درست کردن کرپ‌ ها
در صورت لزوم ۱ تا ۲ قاشق غذاخوری آب به خمیر کرپ اضافه کنید تا غلظتی شبیه خامه‌ سبک پیدا کند. یک ماهی‌ تابه‌ نچسب کوچک یا یک تابه‌ کرپ را روی شعله‌ ی متوسط گرم کنید تا حدی که وقتی یک قطره آب رویش می‌ چکانید، جلز و ولز کند. شعله را کم کنید.

کف تابه را با قلم‌مو به روغن آغشته کنید تا مواد به آن نچسبد. حدود ۲ قاشق غذاخوری خمیر را روی تابه بریزید و بچرخانید تا تمام سطح آن را به‌طور یکنواخت بپوشاند. حدود ۳۰ تا ۴۰ دقیقه بپزید تا روی کرپ، مات شود و لبه ها شروع به لول خوردن کنند.

آن را پشت و رو کنید و ۲۰ تا ۳۰ ثانیه‌ی دیگر بپزید تا کرپ سفت شود. آن را در بشقاب خالی کرده و رویش را با یک پارچه‌ خشک بپوشانید. بقیه‌ی کرپ‌ ها را به همین ترتیب آماده کنید و روی هم بچینید.


5.یک کرپ را روی بشقاب سرو قرار دهید. ۲ قاشق غذاخوری از مایه‌ فیلینگ را وسط آن پخش کنید. آن را از وسط تا کنید و ۱ قاشق غذاخوری سس شکلات را رو یا کار آن بریزید. ۲ قاشق غذاخوری شربت و پوست پرتقال روی کرپ بریزید. این کار را با بقیه‌ کرپ‌ها نیز تکرار کنید.
 

نکته

برای درست کردن یک فنجان پنیر لبنه، یک صافی را با حوله‌ی نخی بزرگ یا توری نازک دولا بپوشانید و صافی را در سینک قرار دهید.

۳ فنجان ماست کم‌ چرب در آن بریزید. پس از ۱۵ دقیقه، صافی را درون کاسه قرار دهید، روی آن را با پلاستیک بپوشانید و در طول شب یا به مدت ۲۴ ساعت در یخچال قرار دهید.

لبه‌ های حوله را بگیرید و جمع کنید. آن را به آرامی فشار دهید تا هرگونه مایع اضافی خارج شود. پنیر را در یک ظرف جداگانه بریزید و تا زمان استفاده در یخچال بگذارید. می‌ توانید آن را تا یک هفته نگه دارید.


منبع: سایت راستینه


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.