دستور پخت برگر قارچ پورتبلو و بلوچیز

قارچ های خوراکی دارای طعم بی نظیر و خواص و فواید زیادی برای سلامتی دارند و یکی از سبزیهایی است که به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می کند.در این مطلب با طرز تهیه برگر قارچ پورتبلو و بلوچیز آشنا می شویم.
سه‌شنبه، 24 دی 1398
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
دستور پخت برگر قارچ پورتبلو و بلوچیز

طرز تهیه برگر قارچ پورتبلو و بلوچیز

مناسب برای 4 نفر

359 کالری

بلوچیز و پیاز‌هایی که به‌ آهستگی پخته شده‌ اند، پورتبلوی گریل‌ شده را به یک برگر خوشمزه تبدیل می‌ کنند. آب انگور قرمز شیرین به این پیازهای کاراملی، طعم قوی‌ تری می‌ دهد.
 
زمان آماده سازی 
60 دقیقه
 
زمان پخت 
60 دقیقه
 
مواد لازم
روغن زیتون فوق‌ بکر ۳ قاشق غذاخوری

سرکه‌ ی بالزامیک ۱ قاشق غذاخوری

سیر ۳ حبه

قارچ پورتبلوی بزرگ ۴ عدد

پیاز قرمز ۳ فنجان

آب ۲ قاشق غذاخوری

آب انگور قرمز یک چهارم فنجان

نمک نصف قاشق چایخوری

فلفل یک‌ چهارم قاشق چایخوری

پنیر بلوچیز کم‌ چرب نصف فنجان

نان همبرگر غلات کامل ۴ عدد

آروگولا ۱ فنجان

گوجه‌ فرنگی ۴ برش کلفت
 
مراحل پخت
1. دو قاشق غذاخوری روغن، سرکه و سیر را در یک کاسه بهم بزنید. این مخلوط را با قلم‌ مو روی تمام سطوح قارچ‌ ها بمالید و اجازه دهید ۳۰ دقیقه بماند.

2. در این حین، ۱ قاشق غذاخوری روغن باقی‌ مانده را در یک تابه‌ ی بزرگ روی شعله‌ ی بالا گرم کنید. پیاز را اضافه کرده و دائما بهم بزنید تا شروع به قهوه‌ ای شدن کند (حدود ۵ دقیقه). شعله را کم کرده، آب را اضافه کنید تا بپزد. دائما بهم بزنید تا پیاز قهوه‌ ای و بسیار نرم شود (حدود ۵ دقیقه). آب انگور را اضافه کرده و حدود ۳ دقیقه‌ ی دیگر بپزید  تا بیشتر آن تبخیر شود (گاهی بهم بزنید). یک‌ چهارم قاشق چایخوری نمک و یک‌ هشتم قاشق چایخوری فلفل را اضافه کرده، آن را از روی حرارت بردارید و رویش را بپوشانید.

3. گریل را با درجه‌ ی متوسط گرم کنید.

4. یک چهارم قاشق چایخوری نمک و یک هشتم قاشق چایخوری فلفل باقی‌ مانده را روی قارچ‌ ها بپاشید. قارچ‌ ها را در حالی که کلاهکشان به سمت پایین است، روی سینی فر بچینید و حدود ۵ دقیقه گریل کنید. سپس برگردانید، روی هر کدام ۲ قاشق غذاخوری پنیر بریزید و تا زمانی که قارچ‌ ها نرم شوند (۴ تا ۵ دقیقه‌ ی دیگر) گریل کنید.

5. نان‌ ها را تست کنید. پیازها را بین قارچ‌ ها تقسیم کرده و قارچ‌ ها را طوری داخل نان‌ ها قرار دهید که سمت پنیری به طرف بالا باشد. سپس مقداری آروگولا و یک برش گوجه‌ فرنگی روی آن بگذارید و سرو کنید.


منبع: سایت راستینه


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.