دستور تهیه پیکاتای مرغ با پاستا و قارچ

پاستا نامی است که به تمامی فراورده هایی که از آرد گندم تهیه شده است داده میشود مانند نودل ، ماکارونی ، اسپاگتی ، ورمیشل و لازانیا. تفاوت پاستا ها با دیگر رشته های ایرانی از قبیل رشته های پلویی در مواد تشکیل دهنده آن است که شامل آرد،آب و تخم مرغ می باشد. در ادامه طرز تهیه پیکاتای مرغ با پاستا و قارچ را آورده ایم. نوش جان.
سه‌شنبه، 24 دی 1398
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
دستور تهیه پیکاتای مرغ با پاستا و قارچ

طرز تهیه پیکاتای مرغ با پاستا و قارچ

پیکاتای مرغ ما که روی پاستا گندم کامل سرو می‌شود، یک سس غلیظ کیپر لیمو دارد که با روغن زیتون فوق بکر و فقط مقدار کمی کره برای طعم بهتر درست می‌شود. اگر دوست دارید، می‌توانید بجای سینه‌ مرغ از یک ماهی ملایم مانند تیلاپیا یا حتی میگو استفاده کنید.
 
زمان آماده سازی
40 دقیقه
 
زمان پخت
40 دقیقه
 
مواد لازم
روغن زیتون فوق بکر۲ قاشق چایخوری

آرد یک‌ سوم فنجان

استاک مرغ ۲ فنجان

آب لیمو ۲ قاشق غذا خوری

جعفری تازه‌ یک‌ چهارم فنجان

کیپر ۲ قاشق غذاخوری

کره ۲ قاشق چایخوری

پاستای رشته‌ ای ۲۰۰ گرم

نمک نصف قاشق چایخوری

فلفل یک‌ چهارم قاشق چایخوری

استیک مرغ ۴ تکه

سیر ۳ حبه

قارچ ۳۰۰ گرم
 
مراحل پخت
1.یک قابلمه‌ بزرگ آب را به جوش بیاورید. پاستا را در آن بریزید و حدود ۴ تا ۶ دقیقه یا با توجه به دستورالعمل روی بسته‌ بندی بپزید. سپس آن را در آبکش خالی کنید و رویش آب بریزید.

2.در این حین، ۴ قاشق چایخوری آرد و استاک را در یک کاسه‌ کوچک باهم مخلوط کنید تا یکدست شود. آرد باقی‌ مانده را در یک ظرف کم‌ عمق بریزید.

یک‌چهارم قاشق چایخوری نمک و فلفل به مرغ بزنید و هر دو طرف آن را آردمالی کنید.

۲ قاشق چایخوری روغن را در یک تابه‌ نچسب بزرگ روی حرارت متوسط گرم کنید. مرغ را اضافه کرده و تا زمانی که برشته شود و دیگر داخلش صورتی نباشد، بپزید (هر طرف ۲ تا ۳ دقیقه). مرغ‌ها را در یک بشقاب خالی کنید، رویشان را بپوشانید تا گرم بمانند.

3. 1 قاشق چایخوری روغن باقی‌مانده را در تابه روی شعله‌ متوسط بالا گرم کنید. قارچ‌ها را اضافه کرده، بپزید و گاهی بهم بزنید تا شیره‌ شان بیرون بیاید و شروع به قهوه‌ای شدن کنند (حدود ۵ دقیقه).

آنها را در یک بشقاب خالی کنید. سیر  را به تابه اضافه کرده و حرارت دهید. مخلوط استاک آرد، آب لیمو و یک‌چهارم قاشق چایخوری نمک باقی‌مانده را اضافه کنید. بگذارید آرام بجوشد، گاهی بهم بزنید تا سس غلیظ شود (حدود ۵ دقیقه).

4.جعفری، کیپر، کره و قارچ‌ های کنار گذاشته را اضافه کنید و بهم بزنید. به اندازه‌ی نصف فنجان از سس قارچ را بردارید و پاستا را در تابه با سس باقی‌ مانده مخلوط کنید. در هنگام سرو روی پاستا، مرغ و سس کنار گذاشته‌شده را بریزید.


منبع: سایت راستینه


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.