بیمه سلامت خصوصی چیست؟

بیمه های سلامت خصوصی با هدف پرکردن شکافهای خدمتی و هزینه ای موجود در پوشش های بیمه ای پایه، افزایش رضایت مندی مردم و ایجاد قدرت انتخاب برای افراد با توانایی مالی بهتر به وجود آمده است. مبنای پوشش بیمه های سلامت خصوصی در اکثر کشورها مبنای سکونت و توانایی پرداخت است و اولویت با ارائه ی پوششهای گروهی است.
دوشنبه، 12 اسفند 1398
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
بیمه سلامت خصوصی چیست؟
بیمه سلامت خصوصی یکی از بیمه هایی می باشد که در پوشش بیمه سلامت قرار می گیرد، ولی شرایط و قوانین که در آن بیمه وجود دارد در این نوع از بیمه مطرح نمی شود، چرا که قوانین آنها شبیه به یکدیگر نمی باشند. همانطوری که می دانید بیمه سلامت یکی از بیمه هایی می باشد که بیشتر افرادی که تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی نیستند می توانند تحت پوشش این بیمه باشند. اما باید بدانید بیمه سلامت خصوصی با بیمه سلامت تفاوت ها بسیاری دارد.

طبق قوانین که در بیمه سلامت وجود دارد افرادی که تحت پوشش این بیمه هستند نیازی نیست هزینه ماهیانه برای حق بیمه خود پرداخت کنند، ولی در بیمه سلامت خصوصی باید این هزینه مقداری پرداخت شود.

در واقع فردی که از بیمه سلامت استفاده می کند بدون شک توانایی مالی ندارد تا در بیمارستان های خصوصی هزینه های درمانی خود را پرداخت کند، ولی برخی از افراد مایل هستند که در بیمارستان های خصوصی بیماری های خود را درمان کنند، بر همین اساس بیمه سلامت آنها را تحت پوشش بیمه سلامت خصوصی در می آورد، چرا که آنها می توانند هزینه های درمانی خود را در مراکز خصوصی پرداخت کنند، بر این اساس باید ماهانه مقداری هم حق بیمه پرداخت کنند.

شما برای اینکه بیمه خود را به بیمه سلامت خصوصی تبدیل کنید باید به یکی از سازمان های بیمه سلامت مراجعه کنید و صندوق خود را تغییر دهید به بخش خصوصی، که استفاده کردن از این بیمه مزیت های بسیار زیادی دارد. برای اینکه با این بیمه و مزیت های آن آشنایی لازم را داشته باشید در ادامه توضیحاتی را بیان می کنیم.
 

شرایط ثبت نام در بیمه سلامت خصوصی

همانطوری که بیان نمودیم بیمه سلامت خصوصی یکی از بخش های بیمه سلامت می باشد که تا حدودی تحت پوشش این بیمه است، ولی از آنجایی که در بخش خصوصی باید هزینه ای به صورت ماهانه به عنوان حق بیمه پرداخت کنید مزیت های بیشتری هم این بیمه دارد که می توانید از آنها استفاده نمایید.

یکی از مهمترین شرایطی که شما باید برای ثبت نام در این نوع از بیمه داشته باشید ای است که سابقه هیچ بیمه ای در پرونده شما نباشید. در صورتی که شما سابقه بیمه داشته باشید نمی توانید از این بیمه استفاده کنید. شما باید برای ثبت نام در بیمه سلامت خصوصی مراحل زیر را دنبال کنید.

1. اولین مرحله ای که شما باید برا ثبت نام انجام دهید این است که به سایت بیمه سلامت بروید و ثبت نام خود را در این سایت شروع کنید.

2. مرحله دوم یکی دیگر از مراحلی است که شما باید در این مرحله هویت خود را وارد کنید و بعد از آن کد و کد امنیتی که به شما داده شده است را وارد کنید. در واقع یکی از مهمترین مراحلی که در ثبت نام اهمیت دارد این است که شما باید هویت خود را به صورت کامل وارد کنید.

3. در مرحله سوم باید اطلاعات خود را به صورت کامل در سایت وارد کنید، اطلاعات بیمه شده بسیار مهم است، چرا که از این طریق مشخص می شود سرپرست است و یا اینکه می خواهد به تنهایی بیمه شود. همچنین باید اسکن عکس خود را هم وارد کنید.

4. در مرحله چهارم باید کدپستی و محل زندگی خود را به صورت کامل وارد کنید. شما باید دفتر پیشخوانی را که می خواهید ثبت نام خود را در آنجا تکمیل کنید را به صورت کامل وارد کنید، چرا که تمامی مدارک شما به این دفتر پیشخوان ارسال می شود.

5. آدرس پستی شما اهمیت بسیاری زیادی دارد و به همین دلیل در مرحله دیگری هم برای ثبت نام بیمه سلامت خصوصی باید آدرس خود را به صورت تفکیک شده وارد کنید.

6. در مرحله پایانی به شما یک نام کاربری و رمز عبور داده می شود که شما باید رمز عبور خود را تعیین کنید، البته این رمز به صورت پیش فرض است و بعد از آن می توانید آن را تغییر دهید. شما می توانید کد ملی خود را به عنوان نام کاربری و تلفن موبایل خود را به عنوان رمز ورود انتخاب کنید تا همیشه در خاطرتان بماند. شما برای ثبت نام بیمه سلامت خصوصی باید بر روی پورتال بخش خصوصی بزنید.

شما می توانید برای تغییر بیمه سلامت خود به بیمه سلامت خصوصی به یکی از مراکز بیمه سلامت مراجعه کنید تا نوع بیمه شما را تغییر دهند، در این صورت تمامی مراحل ثبت نام شما با موفقیت انجام می شود. اگر با مراحل و انجام روش های ثبت نام آشنایی نداشته باشید می توانید از کسانی که در این زمینه اطلاعات بیشتری دارند کمک بگیرد.1

در واقع این بیمه از آنجایی که مزیت های بسیار زیادی دارد، افراد زیادی امروزه طرفدار آن شده اند و نوع بیمه خود را به بخش خصوصی تغییر می دهند. برای اینکه با مزیت های بیمه سلامت خصوصی َآشنایی بیشتری داشته باشید در ادامه توضیحاتی را در این مورد ارائه می دهیم.
 

مزیت های استفاده از بیمه سلامت خصوصی

همانطوری که بیان نمودیم بیمه سلامت خصوصی مزیت های بسیار زیادی دارد و در واقع بسیاری از افراد به دلیل همین مزیت ها از آن استفاده می کنند. برخی از مهمترین مزیت های آن عبارت می باشد از :

- یکی از مهمترین مزیت هایی که بیمه سلامت خصوصی دارد و شما باید از آن آگاه باشید این است که، شما می توانید با در دست داشت این بیمه از تمامی خدماتی که در بخش های خصوصی وجود دارد استفاده کنید. برخی از افراد که می خواهند بیماری های خود را در بیمارستان های خصوصی درمان کنند با استفاده از این بیمه می توانند از خدمات این بیمارستان ها استفاده نمایند.

- بخش از داروها که نسبت به دیگر داروها گران تر می باشند و شما باید برای خرید آنها هزینه بیشتری را پرداخت کنید را با در دست داشتن این بیمه می توانید خریداری کنید و مقداری از مبلغ بیمه کمتر می شود.

- عمل های جراحی که هزینه زیادی دارند را این بیمه مقداری از هزینه اش را پرداخت می کند. در واقع باید بدانید شما باید مقداری از هزینه ها را پرداخت کنید، ولی بیشتر هزینه ها را نیازی نیست پرداخت نمایید.

- بیماران خاص که نمی توانند هزینه های درمان بیماری خود را پرداخت کنند با استفاده از این بیمه مقداری از هزینه ها را دریافت می کنند.

در واقع باید بدانید از آنجایی که مزیت های این بیمه بسیار زیاد می بادش افراد زیادی از آن استفاده می کنند. تنها موردی که در این بیمه اهمیت بسیاری دارد و شما باید به آن توجه داشته باشید این است که مقداری از حق بیمه را خودتان به تنهایی باید پرداخت کنید.2

پینوشت
1.www.comparethemarket.com
2.www.bupaglobal.com


مقالات مرتبط
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.