به این کتاب ها نزدیک نشوید

روی کار اومدن کتاب های پی دی اف و نسخه ی الکترونیکی، زیاد شدن سایت های دانلود کتاب و... با این که فواید زیادی دارند، باعث افزایش کتاب های مضر شده اند. باید بدانیم هر کتابی ارزش خواندن ندارد و باید از کتاب های مضر دوری کرد.
شنبه، 17 اسفند 1398
تخمین زمان مطالعه:
نویسنده : فاطمه دولتی
موارد بیشتر برای شما
به این کتاب ها نزدیک نشوید
«بعضی کتاب ها مضر است.» رهبر کشور ما همیشه و همه وقت دغدغه ی کتاب خوانی و مطالعه دارد؛ اما زمانی که ایشان جمله ی بالا را بیان می کند باید بدانیم هر کتابی ارزش خواندن ندارد و باید از کتاب های مضر دوری کرد.


اندر احوالات کتاب های مضر

روی کار اومدن کتاب های پی دی اف و نسخه ی الکترونیکی، زیاد شدن سایت های دانلود کتاب و... با این که فواید زیادی دارند، باعث افزایش کتاب های مضر شده اند.

در بعضی از این سایت ها بدون هیچ مقررات و قانونی، یک نویسنده که شاید سواد و مهارت بالایی هم ندارد، نوشته هایش را به راحتی و دور از نظارت در دسترس کاربران قرار می دهد.

بعضی از نویسنده ها بنیان فکری درستی ندارند؛ مسائل عمیق اخلاقی و انسانی را رها کرده، به دلیل جذابیت موضوعاتی مثل عشق، پول پرستی و خیانت، ماجراهای تخیلی و پلیسی را برای نوشتن انتخاب می کنند.

در این کتاب ها توجهی به دین و فرهنگ نمی شود، خبری از بیان یک مفهوم درست و ایجاد انگیزه و هدف کردن نیست. زشت، زیبا جلوه می کند و زیبا، زشت.

زمانی که ما کتاب می خوانیم باید انگیزه ی مان افزیش پیدا کند، علم مان زیاد شود و از زندگی لذت بیش تری ببریم؛ اما با خواندن اکثر کتاب های مضر بیش تر دچار افسردگی، بدبینی و خمودگی می شویم.

ساعت ها برای خواندن یک کتاب با صفحات بالا وقت می گذاریم؛ اما ذره ای به دانش مان اضافه نمی شود و فقط وقت باارزش مان را هدر داده ایم.

در دنیا تعداد کتاب های خوب آن قدر زیاد است که لازم نیست سراغ کتاب های بد برویم. برای پیدا کردن این کتاب ها از والدین، معلم ها، کتابدار، کتاب فروش ها و... کمک بگیرید.

رهبر عزیزمان می گوید: «آنچه که همیشه برای انسان می ماند، کتاب خوانی در سنین پایین است؛ اما از هرزه‌گردی در محیط کتاب هم باید پرهیز کرد، با کتاب بد، عمر ضایع می شود.»

 منبع: مجله باران


مقالات مرتبط
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.