15 ایده استارتاپی برای راه‌اندازی یک کسب‌وکار اینترنتی

راه‌اندازی کسب‌وکار اینترنتی، استارتاپ‌ها و کسب درآمد آنلاین، همواره عبارات جذاب و وسوسه‌انگیزی برای مخاطبان بوده‌اند. روش‌های زیادی برای کسب درآمد آنلاین وجود دارند که در صورت شناسایی قابلیت‌هایتان و صد البته انتخاب گزینه‌های مناسب و صرف قدری تلاش و به خرج دادن پشتکار و بعضاً خلاقیت، می‌توانید از طریق آن‌ها به درآمد خوبی برسید.
پنجشنبه، 14 فروردين 1399
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
15 ایده استارتاپی برای راه‌اندازی یک کسب‌وکار اینترنتی

راه‌اندازی یک کسب‌وکار اینترنتی

موضوع راه‌اندازی کسب‌وکار اینترنتی و مباحثی مثل کسب درآمد آنلاین علی‌رغم اینکه مباحث تازه‌ای نیستند، اما کماکان جذابیت خاص خودشان را دارند و در این ‌بین ایده استارتاپ‌ها و استفاده از فرصت‌های بالقوه، اهمیت زیادی دارد.

به همین دلیل در این گفتار، 15 ایده جذاب راه‌اندازی کسب‌وکار اینترنتی را برشمرده و در خصوص هر یک از آن‌ها توضیحاتی ارائه کرده‌ایم. بنابراین چنانچه در جستجوی روش‌های عملی برای راه‌اندازی کسب‌وکار اینترنتی و کسب درآمد آنلاین هستید، تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید!
 
1. طراحی گرافیکی
مهارت زیادی در طراحی گرافیکی دارید؟ اگر پاسخ مثبت است، وقتش رسیده که استعدادتان را به قیمتی که باید، به افرادی که در جستجوی مهارتتان هستند، عرضه کنید. این افراد، صاحبان مشاغلی هستند که عمدتاً در حوزه‌هایی مثل طراحی آرم، لوگو، کارت ویزیت و ... فعالیت می‌کنند.

وجه تمایز این شرکت‌ها در مقایسه با رقبایشان، نیروی انسانی متخصص و زبده‌ی آن‌هاست. پس اگر خود را واجد چنین حدی از تخصص و زبدگی در طراحی گرافیکی می‌دانید، هر چه سریع‌تر فرایند راه‌اندازی کسب‌وکار اینترنتی در این حوزه را آغاز کنید! (1)
 
2. ایجاد و توسعه اپلیکیشن
اپلیکیشن‌های موبایلی، امروز بیش از هر زمان دیگری نزد مردم محبوبیت یافته‌اند. امروز افراد، بی‌درنگ حاضرند در ازای دریافت و استفاده از برنامه‌هایی که به آن‌ها در مدیریت امور زندگی از طریق گوشی یا تبلت هوشمندشان کمک می‌کنند، پول پرداخت کنند.

بنابراین اگر صاحب ایده‌ی بکر و بدیعی هستید و درعین‌حال، در برنامه‌نویسی هم مهارت دارید، می‌توانید سریعاً نسبت به پیاده‌سازی ایده‌هایتان و راه‌اندازی کسب‌وکار اینترنتی در این حوزه اقدام نموده و اپلیکیشن اختصاصی خودتان را بسازید. (2)

15 ایده استارتاپی برای راه‌اندازی یک کسب‌وکار اینترنتی
ساخت اپلیکیشن؛ یک مسیر پردرآمد در راه‌اندازی کسب‌وکار اینترنتی!
 
3. تولید محتوا و مدیریت بهینه‌سازی موتورهای جستجو (SEO)
یک ایده‌ی عالی دیگر برای راه‌اندازی کسب‌وکار اینترنتی! دست‌به‌قلم خوبی دارید؟ یا در حوزه مدیریت سئو، خودتان را نابغه می‌دانید؟ یا شاید هم هر دو؟ اگر این‌چنین است و تاکنون از این ظرفیت برای کسب درآمد سرشار بهره نبرده‌اید، بدانید که گنجی نهفته در وجودتان داشته‌اید ولی از آن بی‌خبر بوده‌اید.

با توسعه فعالیت فروشگاه‌های مجازی در قالب وب‌سایت‌ها، این محتواست که باید قبل از کالا یا خدمتی که عرضه می‌شود، بر چشم و دل مشتری بنشیند! و البته تا زمانی که یک وب‌سایت، جایگاه مناسبی در صفحه نتایج موتورهای جستجو و مشخصاً Google نداشته باشد، هرگز نمی‌تواند به اهدافش دست یابد.

15 ایده استارتاپی برای راه‌اندازی یک کسب‌وکار اینترنتی
تولید محتوا و سئو؛ ستون فقرات راه‌اندازی کسب‌وکار اینترنتی!
 
به همین دلیل است که کسب‌وکارهای الکترونیک، در جستجوی افراد متخصصی هستند که ضمن برخورداری از هنر نوشتن، از دانش فنی کافی برای ارتقای جایگاه وب‌سایتشان در موتورهای جستجو برخوردار باشند. پس اگر واقعاً قادر به انجام چنین کارهایی هستید، بدانید که برایتان سر و دست خواهند شکست!(3)  
 
4. پشتیبانی فنی راه دور
کسب‌وکارهای کوچک معمولاً فاقد بودجه لازم برای استخدام یک کارشناس IT به‌صورت تمام‌وقت هستند. به همین دلیل زمانی که سیستم‌های کامپیوتری آن‌ها دچار مشکل می‌شود، غالباً در جستجوی فردی هستند که به‌واسطه دانش کافی بتواند مشکل را حل کند.

بنابراین اگر در حوزه‌های پرطرفدار مربوط به سیستم‌های کامپیوتری مثل شبکه، امنیت، و ... از دانش و تجربه‌ کافی برخوردار هستید، می‌توانید با معرفی خدماتی که ارائه می‌دهید، ضمن حل مشکل و نشان دادن قابلیت‌هایتان، پول خوبی دریافت کنید. هر چند که بیشتر کسب‌وکارها ترجیح می‌دهند که شما در زمینه‌ای که فعالیت می‌کنید، دارای مدرک فنی باشید، اما با این وجود باز هم در وهله‌ی اول به میزان تسلط، تجربه و دانشِ عملی‌تان اهمیت می‌دهند. (2)  
 
5. ترجمه
ترجمه شاید مهارت جدیدی در این فهرست نباشد اما کماکان توانمندی یا به عبارت بهتر، هنری است که هر کسی از عهده‌ی انجامش برنمی‌آید و می تواند فرصتی عالی برای راه‌اندازی کسب‌وکار اینترنتی باشد. هم‌زمان که جهان به یک مجموعه‌ی مرتبط و یکپارچه تبدیل می‌شود، فرهنگ‌ها و زبان‌های مختلف نیز بیش از گذشته با یکدیگر در هم می‌آمیزند.

به همین دلیل، نیازی فزاینده نسبت به افرادی وجود دارد که بتوانند به لطف مهارت و دانشی که دارند، این موانع زبانی و فرهنگی را از سر راه بردارند. البته کیفیت کار ترجمه، صرفاً به مهارت شما در درک زبان جدید محدود نمی‌شود.

بلکه باید بتوانید روی زبان مادری‌تان نیز تسلط خوبی داشته باشید و از همه مهم‌تر فرایند تبدیل را به بهترین شکل ممکن انجام دهید. مطمئن باشید کار خوب، راهش را به هر طریق ممکن خواهد یافت و طرفدارانی دست‌به‌نقد و سخاوتمند در انتظارتان خواهند بود!

این گزینه چنانچه از قبل دانش زبانی کافی داشته باشید، تقریباً هیچ هزینه‌ای برایتان به همراه ندارد. ضمناً توانمندی‌تان در ترجمه‌ی شنیداری، میزان دریافتی‌تان را به شکلی چشمگیر افزایش می‌دهد. بنابراین اگر لازم است، بهتر است مهارتتان را در این زمینه تقویت کنید. (4)  
 
6. مشاور شبکه‌های اجتماعی
رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی، گل سرسبد فضای تبلیغاتی عصر کنونی هستند اما بسیاری از کسب‌وکارها از آن‌ها به شیوه‌ای نادرست استفاده می‌کنند و طبعاً به اهداف تجاری‌شان نیز دست نمی‌یابند. به همین دلیل، کسب‌وکارهای آنلاین نیز تشنه ایده‌هایی هستند که بتوانند با اعمال آن‌ها، از ظرفیت شبکه‌های اجتماعی نهایت استفاده را بُرده و به آنچه مدنظر دارند، برسند.

به همین دلیل است که در عصر حاضر، مشاور شبکه‌های اجتماعی یعنی فردی که بتواند سیاست‌گذاری و مدیریت صحیحی بر حساب‌های کاربری یک کسب‌وکار در شبکه‌های اجتماعی مختلف اعمال کند، بازار پر تقاضایی دارد و این تخصص یک بستر عالی برای راه‌اندازی کسب‌وکار اینترنتی است. به‌عنوان مشاور شبکه‌های اجتماعی باید بدانید چطور مشتریان بالقوه را جذب کسب‌وکار کنید.

اگر بتوانید به کسب‌وکارها در یافتن و جذب افراد هدفشان کمک کنید، آنگاه واجد یک مهارت بسیار ارزشمند هستید. چون همه کسب‌وکارها، چیزی برای عرضه دارند اما آنچه در این ‌بین مهم است، این است که خریداری نیز وجود داشته باشد. (2)  
 
7. وبلاگ نویسی
وبلاگ نویسی شاید در نگاه اول و به این دلیل که خیلی‌ها در گذشته، آن را تجربه کرده‌اند، استراتژی از مُد افتاده‌ای به نظر برسد!
 
15 ایده استارتاپی برای راه‌اندازی یک کسب‌وکار اینترنتی
راه‌اندازی کسب‌وکار اینترنی و وبلاگ نویسی؛ دو یار قدیمی!
 
اما این دیدگاه نباید از ورود به این تجربه جدید منعتان کند. اگر علاقه‌مند به نوشتن هستید و در عین‌حال اطلاعات مهمی برای به اشتراک‌گذاری دارید، وبلاگ نویسی می‌تواند یک انتخاب پرمنفعت و یک گزینه خوب برای راه‌اندازی کسب‌وکار اینترنتی باشد. پس روی این ایده نیز حسابی فکر کنید! (2)
 
8. دراپ شیپینگ (Drop Shipping)
دراپ شیپینگ در واقع تلفیقی از بازاریابی پورسانتی و تجارت الکترونیک است. در این روش شما یک فروشگاه آنلاین را راه‌اندازی نموده و محصولات سایر شرکت‌ها را برای فروش در آن قرار می‌دهید. یعنی مشتری در فروشگاه شما سفارش خرید یک محصول را ثبت می‌کند و شما به‌عنوان واسط بین خریدار و شرکت، از این معامله، درصدی را به‌عنوان پورسانت دریافت می‌کنید.

مزیت بزرگ دراپ شیپینگ این است که زحمت و هزینه مدیریت موجودی و حمل‌ونقل کالاها به مقصد مشتریان بر عهده شما نخواهد بود. دراپ شیپینگ، یکی از محبوب‌ترین و درعین‌حال جدیدترین روش‌های راه‌اندازی کسب‌وکار اینترنتی است. (1)
 
9. فروش مصنوعات دست‌ساز
رشد بازارهای دیجیتال و مشخصاً فروشگاه‌های الکترونیکی، فرصت بسیار خوبی را در اختیار صنعتگران و کسانی که بتوانند زنجیره‌ی پایداری از محصولات دستی (خانگی) باکیفیت مثل ظروف شیشه‌ای نقاشی شده، مجسمه و ... را تولید کنند، قرار داده است. بنابراین اگر مهارت و هنر ویژه‌ای در این زمینه‌ها دارید، می‌توانید در خانه بمانید و ضمن لذت بردن از آنچه انجام می‌دهید، کسب درآمد کنید.

اگر بتوانید مواد اولیه‌ای را که برای ساخت مصنوعات از آن استفاده می‌کنید به‌صورت عمده از یک تأمین‌کننده‌ی معتبر تهیه کنید، آنگاه هزینه‌ی راه‌اندازی کسب‌وکار اینترنتی نیز برایتان به حداقل خواهد رسید و این یعنی افزایش حداکثری حاشیه‌ی سود! (2)
 
10. تدریس آنلاین
اگر از دانش، مهارت یا هنر کاربردی خاصی برخوردار هستید، می‌توانید از طریق آموزش و تدریس آنلاین آنچه بلدید، نسبت به راه‌اندازی کسب‌وکار اینترنتی اقدام کنید. ممکن است یک نویسنده چیره‌دست باشید، یا یک سخنور قدرتمند یا یک ریاضی‌دان باهوش و ...!

فضای آنلاین امروز، بستری مناسب و کم‌هزینه برای آموختن داشته‌های ارزشمندتان به دیگران فراهم می‌کند. اگر آنچه عرضه می‌کنید، از دیدگاه مشتری، حقیقتاً ارزشمند باشد، او نیز حاضر است در ازای آموختن از شما تا هرقدر که لازم باشد، دست‌به‌جیب شود!

15 ایده استارتاپی برای راه‌اندازی یک کسب‌وکار اینترنتی
آموزش آنلاین، یکی از پرسودترین روش‌های راه‌اندازی کسب‌وکار اینترنتی!
 
بنابراین اگر این گزینه را به‌اندازه کافی جذاب می‌دانید، بهتر است ابتدا از خود بپرسید که اساساً علایقتان چیست و چه مهارت‌هایی دارید؟ زمینه‌هایی که در عین داشتن علاقه، در آن‌ها به‌اندازه کافی خوب باشید، کدام‌ها هستند؟ آیا آنچه ارائه می‌دهید، آن‌قدر ویژه و کاربردی هست که افرادی حاضر باشند در ازای یادگیری آن‌ها به شما پول پرداخت کنند؟

هزینه این گزینه به ساز و کار تدریستان بستگی دارد. اگر قرار باشد بساط آموزش آنلاین را از طریق ویدئو کنفرانس برپا کنید، آنگاه هزینه خاصی نخواهید داشت. اما ممکن است بنا به دلایلی مثل برندینگ شخصی ترجیح دهید که وب‌سایتی اختصاصی داشته و ویدئوهای آموزشی‌تان را روی وب‌سایتتان آپلود کنید. طبیعی است که در این صورت برای خرید سایت و هاست و آپلود فایل‌هایتان لازم است بیشتر هزینه کنید که البته باز روی‌هم‌رفته، آن‌قدر زیاد برایتان آب نمی‌خورد! (4)
 
11. راه‌اندازی یک وب‌سایت Micro-Job
Micro-Job website پرتالی است که در واقع پل رابط میان کارفرمایان با پیمانکاران و فریلنسرهاست. می‌توانید با راه‌اندازی چنین وب‌سایتی و از طریق تخصیص نیازمندی‌های کارفرمایان به افرادی که برای انجام کار واجد صلاحیت و تخصص کافی هستند، درآمد خوبی داشته باشید.

در این شکل از راه‌اندازی کسب‌وکار اینترنتی، شما در واقع نقش یک واسطه را میان افراد ایفا می‌کنید و بابت هر سفارشی که از طریق وب‌سایتتان به یک پیمانکار تخصیص می‌یابد، مبلغی را به‌عنوان حق‌العمل دریافت خواهید کرد. (1)
 
12. متخصص PPC
PPC مخفف عبارت انگلیسی پرداخت به ازای کلیک (پرداخت کلیکی) است. در این سازوکار راه‌اندازی کسب‌وکار اینترنتی، تبلیغ‌کنندگان به ازای هر کلیکی که کاربران به‌واسطه‌ی فعالیت‌های شما روی تبلیغشان داشته باشند، مبلغی را به‌عنوان پورسانت به شما پرداخت می‌کنند. البته حقیقت آن است که بسیاری از صاحبان کسب‌وکار، نحوه استفاده اثربخش از این کمپین تبلیغاتی را نمی‌دانند.

بنابراین اگر بتوانید به‌عنوان یک متخصص PPC در این زمینه نیز استراتژی صحیحی را برای این کسب‌وکارها تدوین و اجرایی کنید، درآمدتان جهش چشمگیری خواهد داشت. (1)
 
13. تولید پادکست
پادکست‌ها، مجموعه‌ای دنباله‌دار از فایل‌های صوتی هستند که نزد کاربران محبوبیت بسیار بالایی دارند و به همین دلیل می‌توانند به به‌طور بالقوه یک فرصت طلایی برای راه‌اندازی کسب‌وکار اینترنتی و کسب درآمد باشد.

اگر صدای دل‌نشین و فن بیان جذابی دارید، می‌توانید از طریق تولید پادکست در زمینه‌های مختلف، طرفداران پر و پا قرصی برای آثارتان پیدا کنید. وقتی آثارتان محبوبیت و اثرگذاری پیدا کنند، آنگاه می‌توانید از طریق تبلیغات به درآمد خوبی برسید. (5)

15 ایده استارتاپی برای راه‌اندازی یک کسب‌وکار اینترنتی
تولید پادکست؛ یک روش جذاب برای راه‌اندازی کسب‌وکار اینترنتی!
 
14. یک اینفلوئنسر باشید!
امروز اینفلوئنسرها خصوصاً در فضای اینستاگرام، یکه‌تازی می‌کنند و بابت فعالیت‌های تبلیغاتی که انجام می‌دهند،مبلغ قابل توجهی را دریافت می کنند. بنابراین اگر راه نفوذ در دل‌ها و تأثیر بر افکار عمومی را خوب بلدید، چرا به‌عنوان یک اینفلوئنسر فعالیتتان را آغاز نمی‌کنید؟!

فرقی نمی‌کند چشم و ابرو، استایل خاص یا کارهای عجیب‌وغریبتان در این راه کمکتان کند. در هر حالتی اگر ظرفیت تبدیل به یک اینفلوئنسر موفق را در خود می‌بینید، بد نیست شانستان را برای راه‌اندازی کسب‌وکار اینترنتی امتحان کنید! (1)
 
15. بازاریابی پورسانتی
یکی از بهترین و متداول‌ترین روش‌های کسب درآمد آنلاین و راه‌اندازی کسب‌وکار اینترنتی، بازاریابی پورسانتی است که احتمالاً تا حدی با آن آشنا هستید اما شهرت آن باعث می‌شود آن را در این فهرست 15 تایی قرار دهیم. بازاریابی پورسانتی درعین‌حال، یکی از آسان‌ترین مدل‌های کسب درآمد است.

در این مدل کسب‌وکار کافیست کالا یا خدمتی را به مخاطبانتان معرفی کرده و پیشنهاد خرید آن را مطرح کنید. چنانچه تلاشتان به خرید منجر شود، از سوی شرکت عرضه‌کننده، مبلغی را به‌عنوان پورسانت دریافت می‌کنید. این روش ظرفیت آن را دارد که درآمد سرشاری عایدتان کند. برای تحقق این امر لازم است ارائه‌دهنده‌ی قابلی بوده و با تکنیک‌های جلب نظر و فروش آشنایی کافی داشته باشید. (5)
 
نتیجه گیری
آنچه در این گفتار در خصوص ایده‌های راه‌اندازی کسب‌وکار اینترنتی گفته شد، قطعاً تنها گزینه‌های پیش ‌رو نیستند. دایره انتخاب در این حوزه، بسیار وسیع‌تر از این حرف‌هاست. اما تلاش کردیم در این مطلب حتی‌الامکان به معرفی و تشریح مجموعه‌ای از روش‌های کاربردی، سودمند و بعضاً ساده بپردازیم.

پی‌نوشتها
  1. www.wpbeginner.com
  2. www.businessnewsdaily.com
  3. www.milesbeckler.com/best-online-business-ideas
  4. www.nichepursuits.com
  5. www.shoutmeloud.com


نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.