داستان، بازیگران و ساعت پخش سریال ها

هر آنچه باید درباره سریال های ماه رمضان 99 بدانید

در ماه رمضان امسال 4 سریال اصلی و مهم برای پخش از تلویزیون برنامه ریزی شده است. این چهار سریال عبارتند از: زیر خاکی، بچه مهندس 3، سرباز و پدر پسری. پیش از این صحبت از پخش سریال هایی مثل نون خ 2 و می جان بود که در نهایت پخش آنها در شب های رمضان منتفی شد. بنای امسال تلویزیون بر پخش مجموعه هایی با حال و هوای مفرح است. به خصوص در این ایام که شیوع ویروس کرونا بسیاری از اقشار و خانواده ها را خانه نشین کرده و باعث نگرانی ها از ابتلا به بیماری شده است.
يکشنبه، 31 فروردين 1399
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: حبیب خلیفه
موارد بیشتر برای شما
هر آنچه باید درباره سریال های ماه رمضان 99 بدانید
از مهمترین برنامه های سیما در کنداکتور ماه رمضان، سریال هایی ست که بعد از اذان و افطار روی آنتن شبکه ها می رود. سنت پخش سریال های رمضانی مدتهاست در تلویزیون باب شده و به سبب مخاطب قابل توجه در این شب ها، مدیران و تهیه کنندگان تلویزیون حساب ویژه ای روی پخش آنها باز می کنند.

در ماه رمضان امسال 4 سریال اصلی و مهم برای پخش از تلویزیون برنامه ریزی شده است. این سریال ها عبارتند از: زیر خاکی، بچه مهندس 3، سرباز و پدر پسری. پیش از این صحبت از پخش سریال هایی مثل نون خ 2 و می جان بود که در نهایت پخش آنها در شب های رمضان منتفی شد.

بنای امسال تلویزیون بر پخش مجموعه هایی با حال و هوای مفرح است. به خصوص در این ایام که شیوع ویروس کرونا بسیاری از اقشار و خانواده ها را خانه نشین کرده و باعث نگرانی ها از ابتلا به بیماری شده است.
 

شبکه یک؛ سریال زیر خاکی

ساعت پخش: هر شب  ۲۲:۱۵
حضور نام هایی مثل پژمان جمشیدی و هادی حجازی فر که در چند اثر کمدی سینما و تلویزیون حضور پیدا کرده  و ژاله صامتی نشان می دهد سریال زیر خاکی درونمایه طنز دارد. این سریال به کارگردانی جلیل سامان و تهیه‌کنندگی رضا نصیری‌نیا در گروه فیلم و سریال مرکز سیمافیلم تهیه شده است.

«زیر خاکی» با طراحی متنی طنز در دل زندگی خانواده ای در قبل از انقلاب مقابل دوربین رفته است. ماجرای آن درباره مردی است که به دنبال گنج است و برای یافتن آن درگیر ماجرا‌های جالبی می‌شود.

نقش اول این سریال را پژمان جمشیدی بازی کرده است. جمشیدی یکی از پرکارترین و سودآورترین بازیگران سال 97 و 98 بوده است. آخرین سریالی که از این بازیگر در تلویزیون پخش شد سریال دیوار به دیوار 2 بود. آخرین فیلم اکران شده این بازیگر هم جهان با من برقص بود.

جلیل سامان کارگردان این سریال سابقه نویسندگی، تهیه کنندگی، تدوین و کارگردانی فیلم ها و سریال های زیادی دارد. آخرین مجموعه او «نفس» بود که در ماه رمضان 96 از شبکه سه سیما پخش شد.
از دیگر بازیگران مجموعه «زیر خاکی» می توان به نادر فلاح، امید روحانی، ایرج سنجری، اصغر نقی‌زاده، گوهر خیراندیش اشاره کرد.
 

شبکه دو؛ سریال بچه مهندس 3

ساعت پخش: هر شب ۲۱:۳۰
شبکه دو سیما برای شب های ماه مبارک رمضان سراغ گزینه امتحان پس داده خود رفته است یعنی سریال «بچه مهندس». این سریال در فصل های اول و دوم خود با استقبال بالا و البته غیر قابل انتظاری روبه رو شد. علی رغم عدم استفاده از بازیگران ستاره و چهره، «بچه مهندس» با داستان صمیمی و ساده خود توانست ارتباط خوبی با مخاطبان به دست بیاورد.

سریال «بچه مهندس 3» به مانند دو فصل قبلی به کارگردانی علی غفاری و تهیه کنندگی سعید سعدی ساخته شده است. فصل نخست سریال در رمضان ۹۷ بر روی آنتن رفت و با حضور سه کودک که خط اصلی قصه را دنبال می‌کردند، توانست از محبوبیت خوبی برخوردار شود. فصل دوم آن چندی بعد از شبکه دو سیما پخش شد.

فصل اول بچه مهندس به دوران کودکی شخصیت اصلی قصه با نام «جواد جوادی» پرداخت. جوادی در فصل دو نوجوان شده بود و همچنان به دنبال هویت و پدر و مادرش می‌گشت و حالا و در فصل سه او جوانی ۲۴ ساله است که دانشجو است و به عبارتی مخترع می‌شود!

نویسندگی این سریال در فصل اول به عهده سجاد ابوالحسنی بود و حسن وارسته در ادامه و در فصل دو و سه گروه را برای نگارش «بچه مهندس» همراهی کرد.
پرویز پورحسینی، بهاره رهنما، اندیشه فولادوند، بهناز جعفری، افشین نخعی، سلمان فرخنده، سیاوش چراغی پور، فرزین محدث، سوگل طهماسبی، عباس جمشیدی فر، حمید شریف زاده از بازیگرانی هستند که هم در فصل یک و هم در فصل دو حضور داشتند که در کنار آن‌ها بازیگران دیگری هم به این کار پیوستند.

پیش از این سیما تیرانداز، علی اوسیوند، نسرین نکیسا، مهران نائل، صحرا اسداللهی، فرج الله گل‌سفیدی و سیامک اشعریون هم به این سریال اضافه شده بودند و مانی رحمانی نقش نوجوانی جواد و یونا تدین نقش کودکی جواد را بازی می‌کردند. همچنین فرهاد قائمیان، ثریا قاسمی، کامران تفتی و اتابک نادری، روزبه حضاری از بازیگران جدید این فصل هستند.
 

شبکه سه؛ سریال سرباز

ساعت پخش: هر شب ۲۰:۳۰
شبکه سه سیما که معمولا سریال های پر مخاطب را روی آنتن می برد، برای شب های رمضان امسال «سریال سرباز» را برای پخش آماده کرده است. این سریال محصول مشترک گروه فیلم و سریال شبکه سه سیما و ستاد کل نیرو‌های مسلح (قرارگاه مهارت آموزی) است.

موضوع کلی این سریال همانطور که از اسمش پیداست به موضع سربازی اختصاص دارد. این سریال حکایت سرباز وظیفه‌ای به نام یحیی، همسرش یلدا و رفقای هم خدمتی اش است.

پیش از این شبکه پنج سیما با سریال کمدی «قرارگاه مسکونی» به کارگردانی جواد رضویان با بازی خودش و بازیگرانی مثل علی صادقی، مهران غفوریان، یوسف صیادی و...به موضوع سربازی پرداخته بود.

این سریال را هادی مقدم دوست کارگردانی کرده و حمید نعمت الله نویسندگی آن را برعهده داشته است. «مقدم دوست» را پیشتر با نویسندگی فیلم های شاخصی همچون: شعله ور، آرایش غلیظ، سر به مهر، بی پولی و سریال هایی مثل وضعیت سفید می شناختیم. او همچنین کارگردانی فیلم های سر به مهر و هیهات را در کارنامه خود دارد.

حمید نعمت الله نویسنده این سریال، بیشتری همکاری را با هادی مقدم دوست داشته است. نعمت الله تجربه نویسندگی و کارگردانی آثار زیادی را برعهده داشته است. در آثار یاد شده هادی مقدم دوست، حمید نعمت الله معمولا حاضر بوده است.

سریال سرباز در 50 قسمت ساخته شده و پخش آن به احتمال فراوان بعد از شب های ماه رمضان نیز ادامه خواهد داشت.

آرش مجیدی بازیگر نقش یحیی در سریال سرباز است. او در مجموعه های زیادی حضور داشته و آخرین بار سریال «دلدادگان» با بازی او از تلویزیون پخش شده است.

 دیگر بازیگران سریال سرباز الیکا عبدالرزاقی، پدرام شریفی، رویا تیموریان، نیما شعبان نژاد، سیاوش خیرابی، علی عامل هاشمی، جمال اجلالی، اسماعیل محرابی، گلوریا هاردی، افسانه کمالی، جواد خواجوی، فرحناز منافی ظاهر، کاوه آهنگر و هستند.
 

شبکه پنج؛ سریال پدر پسری

ساعت پخش: هر شب ۲۳
سریال پدر پسری؛ دیگر سریال طنز سیما برای پخش در شب های رمضان است. شبکه پنج سیما بعد از چند سال که مجموعه جدیدی نمی ساخت، با تولید «پدر پسری» وارد رقابت سریال سازی با دیگر شبکه ها شده است.

سریال طنز «پدر پسری» را محمدرضا حاجی‌غلامی کارگردانی کرده است و نویسندگی آن را احسان ثقفی، حسین حقیقی و محمد پایدار برعهده داشته اند. گفته می شود این سریال در ۴۰ قسمت آماده شده است.

محمدرضا حاجی‌غلامی کارگردان این سریال، تجربه چندانی در ساخت مجموعه های تلویزیونی ندارد. در کارنامه کاری او ساخت فیلمی به نام «لکنت» دیده می شود.

سریال پدر پسری؛ اقتباسی از کتاب «آخرین نشان مردی» به قلم مهرداد صدقی است که به صورت طنزگونه و اپیزودیک (هر قسمت آن قصه‌ای مجزا دارد) پخش می‌شود.

مهران رجبی، عزت‌الله مهرآوران، مریم سرمدی، افشین سنگ چاپ، محمدجواد جعفرپور، کتایون بختیاری و یدالله شادمانی در این سریال بازی کرده اند.

منبع: iribtv.ir و روابط عمومی سریال ها


اخبار مرتبط
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
موارد بیشتر برای شما