ﺁشنایی با ویژگی های فرش سجاده ای کاشان

فرش کاشان یکی از بزرگترین تولیدکنندگان فرش سجاده ای کاشان است که امروزه با تولید باکیفیت ترین فرش های سجاده ای مشغول به ارسال این فرش به تمام نقاط ایران است. بنابراین اگر شما علاقه مند به خرید این نوع فرش هستید می توانید برای اشنایی بیشتر با این فرش با ما در این مطلب همراه باشید.
دوشنبه، 8 ارديبهشت 1399
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: ساره سمیع زاده
موارد بیشتر برای شما
ﺁشنایی با ویژگی های فرش سجاده ای کاشان
هدف از نگارش این محتوا آشنایی شما با فرش سجاده ای کاشان است. از این رو در این مطلب به بررسی موارد مختلفی اعم از فرش کاشان، فرش سجاده ای کاشان، قیمت فرش سجاده و فروش فرش سجاده ای کاشان می پردازیم. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه با ما همراه باشید.

ﺁشنایی با ویژگی های فرش سجاده ای کاشان

فرش سجاده ای کاشان

فروش فرش سجاده ای کاشان

همان طور که می دانید فرش یکی از مهم ترین عناصر و المان های دکوراسیون داخلی منازل ایرانی است و به دلیل وسعت طرح و نقش این هنر اصیل و باستانی از آن در مکان های مختلفی استفاده می شود که یکی از این طرح و نقش ها طرح جاده ای است و این نوع فرش معمولا در مساجد مورد استفاده قرار می گیرد. در واقع به دلیل اینکه استفاده و خرید فرش از دیرباز تاکنون در بین ایرانیان بسیار رایج بوده و هر خانواده ای معمولا در خانه خود نوعی از این هنر باستانی را دارد لذا تولیدکنندگان زیادی مشغول به تولید این هنر زیبا هستند.

در بین این تولیدکنندگان، فرش کاشان یکی از قدیمی ترین و باتجربه ترین تولیدکنندگان فرش ایرانی است که مشغول به تولید انواع فرش می باشد. فرش کاشان یکی از بزرگترین تولیدکنندگان فرش سجاده ای در کشور است. این مساله سبب شد که فرش کاشان کارنامه بزرگترین تولیدکننده فرش سجاده ای در ایران را از آن خود کند.

ﺁشنایی با ویژگی های فرش سجاده ای کاشان
 
فرش سجاده ای کاشان
 
لذا این کارخانه مشغول فروش فرش سجاده ای کاشان در تمام نقاط ایران است و همچنین کارشناسان خود را برای نصب و فروش فرش سجاده ای کاشان به نمازخانه و مساجد می فرستد. بنابراین اگر به دنبال باکیفیت ترین و بهترین فرش سجاده ای و نمازخانه ای هستید می توانید فرش سجاده ای کاشان که دارای بهترین بالاترین کیفیت است را انتخاب کنید. همچنین قیمت فرش سجاده ای کاشان بسیار مقرون به صرفه می باشد.

در زمان خرید فرش نمازخانه ای رعایت و توجه به چند نکته لازم است که در ادامه به چند نکته اشاره می کنیم.
 

نکات مهم در زمان خرید فرش سجاده ای و نمازخانه ای

لازم به ذکر است در زمان خرید فرش سجاده ای باید به چند نکته توجه داشته باشید این نکات عبارتند از:

تراکم فرش های سجاده ای: یکی از مهم ترین نکات در زمان خرید فرش از کارخانه فرش کاشان توجه به تراکم است که حتما باید به آن توجه کنید. چرا که تراکم فرش سجاده ای تاثیر زیادی بر کیفیت و عمر و دوام آن دارد علاوه بر این تراکم در حرکت کردن فرش نیز تاثیرگذار است به این صورت که هرچه تراکم فرش سجاده ای بالاتر باشد این فرش در جای خود ثابت می ماند و حرکت نمی کند.

ﺁشنایی با ویژگی های فرش سجاده ای کاشان
 
فرش سجاده ای کاشان

حرکت کردن فرش سجاده ای سبب می شود که هم صف نمازگزاران به هم ریزد و هم از زیبایی فرش ها کاسته شود. لذا در زمان خرید فرش سجاده ای کاشان سعی کنید که فرش با تراکم بالا را خریداری کنید. به همین دلیل امروزه فرش های سجاده ای نیز با تراکم های مختلف بافته و روانه بازار می شوند که از جمله آن می توان به فرش های با تراکم ۱۰۰۰ ،۱۲۰۰،۲۰۰۰ و ۲۵۵۰ اشاره کرد که از فرش های با تراکم بسیار خوب بشمار می روند.

لازم به ذکر است بدانید اگر به دنبال قیمت فرش سجاده ای کاشان هستید باید توجه داشته باشید که تراکم بر تاثیر می گذارد و یکی از فاکتورهای تعیین کننده قیمت فرش است.

جنس نخ فرش سجاده ای: دومین نکته ای که در زمان خرید این نوع فرش باید به آن توجه کنید جنس نخ فرش سجاده ای است در واقع این فرش باید از بهترین نخ بافته شود. چرا که استفاده از نخ خوب و مرغوب و باکیفیت در فرش سجاده ای مخصوص نمازخانه سبب افزایش طول عمر فرش سجاده ای مشود و همچنین قابلیت تمیز ماندن این فرش را افزایش می دهد. لازم به ذکر است بدانید برای بافت فرش های سجاده ای مساجد از 3 نوع نخ استفاده می شود که شامل نخ اکرولیک، نخ پلی استر و نخ بامبو می باشد.

ﺁشنایی با ویژگی های فرش سجاده ای کاشان
 
فرش سجاده ای کاشان
  • نخ اکرولیک: این نخ بهترین جنس است که امروزه در صنعت فرش ماشینی مورد استفاده قرار می گیرد. از ویژگی های منحصربه فرد این نخ، قابلیت انعطاف پذیری بالاست که سبب افزایش طول عمر فرش با این نوع نخ نسبت به سایر نخها شود. در واقع فرشی که با این نوع نخ بافته شود عمری بالغ بر 20 سال دارد.
  • نخ پلی استر: این نوع نخ از نخ های جدیدی است که در سالهای اخیر مورد استقبال قرار گرفته است. فرشی که با این نخ بافته شود عمر کمتری نسبت به فرشهای اکرولیک دارد ولی از آنجایی که قیمت این نخ پایینتر از نخ اکرولیک است لذا طرفداران زیادی در جهان پیدا کرده است. اما توصیه ما به شما این است که فرش سجاده ای با این جنس نخ را نخرید چرا که این نوع نخ نامرغوب است و بافتن فرش با نخ نامرغوب سبب می شود که فرش زود بو بگیرد و عمر کمتری هم داشته باشد.
ﺁشنایی با ویژگی های فرش سجاده ای کاشان
 
فرش سجاده ای کاشان
  • نخ بامبو: این نخ نیز از نخهای جدید است که وارد صنعت فرش شده است اما از کیفیت و لطافت بالایی و همچنین تنوع رنگی بالایی برخوردار است. اما عمر این فرش از اکرولیک کمتر و از پلی استر بیشتر است.
در واقع بهترین جنس فرش سجاده ای فرش 100 درصد اکرولیک است.
 

خرید فرش سجاده ای کاشان

حال اگر به دنبال خرید این نوع فرش هستید کافی است به نمایندگی های فروش فرش سجاده ای کاشان مراجعه کنید یا سری وب سایت های این فروشگاه ها بزنید و پس از انتخاب مدل مورد نظر با شرکت تماس حاصل نمایید. نمایندگی ها در اولین فرصت و در کمتر از 24 ساعت مدل پیشنهادی شما را به همراه چند طرح پیشنهادی شرکت توسط کارشناس ارسال می کند. ابتدا کارشناسان محیط نمازخانه را اندازه گیری و سپس قیمت فرش سجاده ای را برآورد می کنند. بعد از انتخاب شما مفروش کردن نمازخانه یک روز کاری زمان می برد.

ﺁشنایی با ویژگی های فرش سجاده ای کاشان
 
فرش سجاده ای کاشان
 


مقالات مرتبط
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.