طرز تهیه چیزکیک کرم بروله

در مطلب پیشرو آموزش چیزکیک سه لایه را که از یک لایه بیسکویتی، یک لایه کرم خامه ای و لایه سوم تزیین شکر کاراملی هست تشکیل شده، را بیان می کنیم. لطفا همراه ما باشید.
شنبه، 28 اسفند 1400
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: ایمان شماعی
موارد بیشتر برای شما
طرز تهیه چیزکیک کرم بروله

چیزکیک کرم بروله


مواد لازم برای کراست
مواد غذایی مقدار
کراکر گراهام نه عدد
شکر یک قاشق غذا خوری
نمک کمی
کره آب شده پنج تا شش قاشق غذا خوری

مواد لازم برای کرم خامه ای
مواد غذایی مقدار
پنیر ریکوتا پانزده اونس
پنیر خامه ای هشت اونس
پنیر ماسکار پونه هشت اونس
شکر سه چهام پیمانه
تخم مرغ سه عدد
لوبیای وانیل یک عدد

مواد لازم برای رویه با شکر کاراملی
مواد غذایی مقدار
شکر سفید سه قاشق غذا خوری

مواد لازم برای تزئین
مواد غذایی مقدار
تمشک سه عدد
پودر قند کمی


طرز تهیه چیزکیک کرم بروله

در این مطلب دستور یک دسر فوق العاده را به شما عزیزان آموزش می دهیم ترکیب کرم بروله با چیزکیک عالی می شود. دستور تهیه این دسر بسیار ساده است و فقط چند نکته مهم را که با شما در میان می گذاریم باید رعایت کنید. در انتها خواهید دید که ارزش وقتی که صرف درست کردن آن کرده اید را دارد.
حالا می رویم سراغ تهیه این دسر بی نظیر و خوشمزه.

مرحله اول: آماده کردن قالب چیز کیک
اولین کاری که باید انجام دهیم آماده کردن قالب چیز کیک می باشد. در اینجا از قالب نه اینچی فنری(کمربندی) استفاده می کنیم. قالب را کمی چرب می کنیم و دور آن را فویل می پیچیم. پیچیدن ورق فویل مهم است چون قرار است داخل فر یک حمام آب درست کنیم.

برای درست کردن کراست نه عدد کراکر گراهام را پودر می کنیم برای پودر کردن کراکر ها آن ها را در آسیاب بریزید یا داخل یک کیسه زیپی بریزید و با وردنه خرد کنید بعد از پودر کردن کراکرها آنها را داخل یک کاسه متوسط می ریزیم و یک قاشق غذا خوری شکر و کمی نمک هم به آن اضافه می کنیم حالا پنج تا شش قاشق غذا خوری کره آب شده می ریزیم و با همزن دستی هم می زنیم. اگر کمی خشک هست می توانید یک قاشق دیگر هم کره به مواد اضافه کنید بعد از اینکه باهم مخلوط شدند داخل قالب می ریزیم و با دست فشار می دهیم تا کاملا صاف شود برای این کار می توانید از یک پیمانه اندزه گیری یا یک فنجان که مسطح باشد استفاده کنید.

طرز تهیه چیزکیک کرم بروله

طرز تهیه چیزکیک کرم بروله

مرحله دوم: پخت کراکرها
بعد داخل فر با دمای سیصد و بیست و پنج درجه فارنهایت به مدت ده دقیقه می پزیم زمانی که بوی کراکرها به مشامتان رسید آمادست.

مرحله سوم: آماده کردن پنیر
برای تهیه چیز کیک که یک بافت بسیار عالی و شبیه کرم بروله دارد از سه نوع پنیر استفاده می کنیم. به این ترتیب که ابتدا پانزده اونس پنیر ریکوتا را داخل ظرف غذاساز می ریزیم بعد هشت اونس پنیر خامه ای زده شده و هشت اونس پنیر ماسکارپونه به آن اضافه می کنیم و هم می زنیم تا یک بافت نرمی به دست بیاید حالا سه چهارم پیمانه شکر می ریزیم و کمی هم می زنیم بعد سه عدد تخم مرغ اضافه کرده و در انتها یک عدد لوبیای وانیل را تراشیده داخل مواد می ریزیم و هم می زنیم وقتی خوب باهم مخلوط شدند روی کراست می ریزیم.

طرز تهیه چیزکیک کرم بروله


نکته: اگر پنیر خامه ای زده شده در دسترس نیست پنیر خامه ای قالبی هم می توانید استفاده کنید.

مرحله چهارم: آماده کردن حمام آب
حالا باید یک حمام آب درست کنیم برای اینکار قالب چیز کیک را داخل یک ماهیتابه بزرگ نسوز می گذاریم و ماهیتابه را به داخل فر انتقال می دهیم بعد داخل ماهیتابه آب جوش می ریزیم آب باید تا وسط قالب بالا بیاید بعد حدود چهل تا چهل و پنج دقیقه اجازه می دهیم بپزد دراین مرحله چیز کیک آهسته تکان می خورد و کرم خودش را گرفته است. بعد از پخت در فر را باز می کنیم و پانزده دقیقه صبر می کنیم تا چیز کیک خنک شود بعد برای اینکه ورق فویل را جدا کنیم.  این احتمال وجود دارد که داخل آن آب وجود داشته باشد پس قالب را داخل سینک می گذاریم. بعد از جدا کردن فویل سی دقیقه دیگر صبر می کنیم تا خنک شود حالا داخل یخچال می گذاریم. زمان سرو با یک چاقو اطراف آن را آزاد می کنیم و بعد قالب را باز می کنیم.

طرز تهیه چیزکیک کرم بروله

حالا سه قاشق غذا خوری شکر سفید خالی روی آن می ریزیم و با قاشق صاف می کنیم به همه قسمت ها پخش می کنیم بعد مشعل آشپزخانه را روی شکر می گیریم تا طلایی شود یک مقدار زمانبر است و باید صبور باشید حالا می توانید چیز کیک را با تمشک و کمی پودر قند و یک برگ نعنا تزئین کنید.

طرز تهیه چیزکیک کرم بروله

طرز تهیه چیزکیک کرم بروله

این دسر واقعا شیک و بی نظیر است که از یک لایه کراست و کرم خامه ای با شکر کاراملی بی نظیر تشکیل شده است پیشنهاد می کنیم که حتما امتحانش کنید چون مطمئنا عاشق این دسر خواهید شد. امیدواریم که تهیه کنید و از خوردن آن لذت ببرید.
 

منبع:

بخش آشپزخانه ایرانی سایت راسخون


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.