دستور تهیه بیسکویت کره ای با شکر قهوه ای

بیسکویت کره ای از شیرینی‌های پر طرفداری است که طعم خاص آن باعث می‌شود کسی نتواند آن را رد کند. یکی از مزایای این شیرینی این است که می‌توانید آن را به مدت طولانی در خانه نگهداری کنید. در ادامه باطرز تهیه این بیسکویت آشنا می شوید.
شنبه، 14 فروردين 1400
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
دستور تهیه بیسکویت کره ای با شکر قهوه ای

بیسکویت کره ای با شکر قهوه ای


مواد لازم برای تهیه بیسکویت کره ای با شکر قهو ه ای
مواد غذایی مقدار
کره نرم شده صد و پنجاه گرم
شکر قهوه ای صد و ده گرم
بکینگ پودر یک قاشق مربا خوری
وانیل کمی
تخم مرغ یک عدد
آرد سیصد گرم
نمک یک پنس
پودر دارچین یک قاشق چای خوری
شکر قهوه ای برای تزئین

مواد لازم برای تهیه قهوه لاته فرانسه
مواد غذایی مقدار
قهوه دارک یک قاشق غذا خوری
آب داغ یک سوم لیوان
شیر دو لیوان
شکر قهوه ای به میزان لازم (اختیاری)


دستور تهیه بیسکویت کره ای با شکر قهوه ای

در این مطلب قصد داریم طرز تهیه یک بیسکویت ترد و خوشمزه به اسم بسکویت کره ای با شکر قهوه ای را به شما دوستان عزیز آموزش دهیم.

مرحله اول
برای درست کردن این بیسکویت ابتدا یک ماهیتابه کوچک را روی حرارت متوسط رو به بالا قرار می دهیم و صد و پنجاه گرم کره نرم شده داخل آن می ریزیم و به مدت پنج تا هفت دقیقه صبر می کنیم تا کره کاملا آب شود و به رنگ قهوه ای کاراملی دربیاید وقتی به این حالت رسید کره قهوه ای را داخل یک کاسه بزرگ می ریزیم و چیزی به آن اضافه نمی کنیم و به مدت پانزده تا بیست دقیقه صبر می کنیم تا  خنک شود حالا صد و ده گرم شکر قهوه ای را به همراه یک قاشق مربا  خوری بکینگ پودر، کمی وانیل و یک عدد تخم مرغ به کره خنک شده اضافه می کنیم و با همزن دستی خوب هم می زنیم تا قوام بیاید بعد سیصد گرم آرد (سه بار الک شده)، یک پنس نمک و یک قاشق چای خوری پودر دارچین می ریزیم و همزن را کنار می گذاریم و با یک قاشق یا کفگیر چوبی مواد را هم می زنیم تا خوب باهم مخلوط شوند و به یک خمیر نرم و منسجم تبدیل شود. بعد که خمیر آماده شد در یک کاور پلاستیکی می ریزیم و کاملا آن را بسته بندی می کنیم و به مدت یک ساعت داخل یخچال قرار می دهیم.

نکته: همه مواد باید به دمای محیط برسند.

دستور تهیه بیسکویت کره ای با شکر قهوه ای

دستور تهیه بیسکویت کره ای با شکر قهوه ای

مرحله دوم
بعد از گذشت این زمان خمیر را از یخچال بیرون می آوریم و روی سطح آرد پاشی شده پهن می کنیم (ضخامت خمیر پهن شده به شما بستگی دارد که نازک یا کلفت پهنش کنید) اگر دوست دارید بیسکویت های ترد و چاق و چله ای داشته باشید پیشنهاد می کنیم ضخامت خمیرتان یک سانتی متر باشد بعد روی خمیر کمی شکر قهوه ای می ریزیم و همه جا پخش می کنیم و با قالب مربعی شکل (هر قالبی که دوست داشته باشید می توانید استفاده کنید) برش می زنیم.

دستور تهیه بیسکویت کره ای با شکر قهوه ای

دستور تهیه بیسکویت کره ای با شکر قهوه ای

مرحله سوم
حالا در سینی فر که داخل آن کاغذ شیرینی پزی گذاشته ایم می چینیم و به داخل فر با دمای سیصد و هفتاد و پنج درجه فارنهایت انتقال می دهیم که به مدت ده الی پانزده دقیقه بپزند بعد از این که گوشه ها و روی بیسکویت ها قهوه ای شدند از فر بیرون می آوریم و دوباره روی آن ها کمی شکر قهوه ای می ریزیم و پخش می کنیم و در یک ظرف مسطح جمع می کنیم (روی هم جمع نکنید) و قبل از خوردن سی دقیقه صبر می کنیم تا خنک شوند.

در تهیه بیسکویت کره بهتر است به این نکات توجه کنید
• باید مواد اولیه را با دقت اندازه گیری کنید زیرا زیاد شدن مقدار شکر، یکی از دلایل سفت شدن بیسکویت ها است.
• اگر بیسکویت ها به مدت طولانی و با دمای بالا پخته شوند سفت می شوند.
• برای پهن کردن خمیر بیسکویت روی میز کار، از دو ورق کاغذ روغنی استفاده کنید که مجبور به استفاده از آرد نشوید. چون استفاده ی زیاد از آرد باعث سفت و خشک شدن بیسکویت ها می شود.
• اگر هنگام تهیه ی خمیر، خمیر را زیاد هم بزنید، خمیربه روغن می افتد و بعد از پخت بیسکویت ها خشک و سفت می شوند.

دستور تهیه بیسکویت کره ای با شکر قهوه ای

مرحله چهارم
در این فاصله یک لاته فرانسه خوشمزه در فرنچ پرس درست می کنیم که کنار این بیسکویت های خوشمزه واقعا عالی می شود.

درست کردن لاته با اسپرسو شروع می شود برای این کار بهتر است از قهوه تیره با کیفیت بالا استفاده کنید (دانه های قهوه را در همان لحظه که می خواهید استفاده کنید، پودر نمایید). خب برای درست کردن اسپرسو یک قاشق غذا خوری پودر بسیار نرم قهوه را با یک سوم لیوان آب داغ نود درجه ( آبی که از جوش افتاده باشد ) مخلوط می کنیم و سه تا پنج دقیقه در فرنچ پرس می گذاریم تا دم بکشد.

حالا برای تولید کف شیر مناسب کافه لاته حتماً به شیر داغ نه شیر جوشیده شده نیاز داریم.  شیر داغ ما نهایتاً باید دارای دمای 60 درجه باشد.

نکته: حتماً دقت کنید از سر رفتن شیر جلوگیری کنید چون شیر سر رفته هم از نظر طعم کیفیت خوبی ندارد و هم دیگر کف شیر خوبی به ما نمی‌دهد.

حباب‌های ظریف شیر بدون حرارت پابرجا نمی‌مانند و بعد از برداشتن شیر از روی حرارت عملاً از بین می‌روند. در نتیجه کف شیر اساساً نتیجه هوادهی به شیر جوشیده شده است. پس در تهیه کف شیر ما به شیر داغ و همزن برقی یا دستی نیاز داریم .شیر داغ را با همزن تا حدی هم می‌زنیم تا شیر به حجمی یک و نیم برابر حجم اولیه برسد و همچنین حالت فوم یا همان کف لطیف و با غلظت مناسبی را بدست آورد.

نکته: یادتان باشد که نباید آن را خیلی هم بزنید تا شیر سرد شود.

بعد از آماده شدن اسپرسو و کف شیر نوبت به ترکیب کردن این دو می‌رسد ما به یک سوم فنجان اسپرسو نیار داریم و ما بقیه فنجان را با کف شیر آماده شده پر می‌کنیم .به همین راحتی ما یک فنجان کافه لاته خوشمزه و خوش عطر داریم.

توجه: اگر دوست دارید قهوه را شیرین میل کنید می توانید از کمی شکر قهوه ای استفاده کنید.

دستور تهیه بیسکویت کره ای با شکر قهوه ای

دستور تهیه بیسکویت کره ای با شکر قهوه ای

حالا می توانید این بیسکویت های ترد و لذیذ را در کنار یک فنجان قهوه لاته میل کنید و لذت ببرید پیشنهاد می کنیم حتما امتحانش کنید.


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.