کالری آب انگور چقدر است؟ + ارزش غذایی

یکی از محبوب ترین نوشیدنی های جهان آب انگور است. خاصیت آب انگور در طب سنتی و پزشکی مدرن به اثبات رسیده و از آن برای تقویت سیستم ایمنی بدن، سلامت پوست و مو و همچنین برای تقویت بدن زنان باردار و کودکان استفاده می شود. مهمترین خاصیت آب انگور برای جسم تنظیم قند خون و انسولین است چرا که انسان را از مصرف قندهای مصنوعی بی نیاز می کند. البته خاصیت آب انگور به این مورد محدود نمی شود و شامل مواردی دیگری نیز می باشد که قصد داریم در این مقاله به آن ها اشاره کنیم.
جمعه، 20 بهمن 1402
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: ایوب شهبازی
موارد بیشتر برای شما
کالری آب انگور چقدر است؟ + ارزش غذایی

ارزش غذایی آب انگور در 100 گرم

مقدار 100 گرم
کالری 57 کیلوکالری
کربوهیدرات 14.55 گرم
پروتئین 0.00 گرم
چربی 0.00 گرم
آب 85.30 گرم
فیبر 0.10 گرم
قند 14.11 گرم
کلسترول 0.00 میلی گرم
 

ویتامین های موجود در آب انگور در 100 گرم  

ویتامین 100 گرم
ویتامین A 0.00 میکروگرم
ویتامین D 0.00 میکروگرم
ویتامین E 0.00 میلی گرم
ویتامین K 0.20 میکروگرم
ویتامین C 26.50 میلی گرم
تیامین (B1) 0.23 میلی گرم
ریبوفلاوین (B2) 0.35 میلی گرم
نیاسین (B3) 0.14 میلی گرم
کولین (B4) 0.30میلی گرم
پانتوتنیک اسید (B5) 0.02 میلی گرم
ویتامین B6 0.04 میلی گرم
فولات (B9) 1.00میکروگرم
ویتامین B12 0.00 میلی گرم
 

مواد معدنی موجود در آب انگور در 100 گرم

ماده معدنی 100 گرم
کلسیم 7.00 میلی گرم
آهن 0.13 میلی گرم
منیزیم 6.00 میلی گرم
فسفر 6.00 میلی گرم
پتاسیم 33.00 میلی گرم
سدیم 9.00 میلی گرم
روی 0.03 میلی گرم
مس 0.02 میلی گرم
منگنز 0.20 میلی گرم
سلنیم 0.10 میکروگرم
 

آب انگور برای چه کسانی مفید یا مضر است؟

 
جلوگیری از سرطان
سرطان یک بیماری سخت و در اغلب موارد یک بیماری لاعلاج است که نه تنها زندگی فرد بلکه زندگی اطرافیان را نیز تحت تاثیر قرار می دهد. مهمترین راه جلوگیری از بروز سرطان تقویت سیستم ایمنی بدن است و آب انگور به علت آنتی اکسیدان های فراوانی که دارد می تواند به راحتی سیستم ایمنی بدن را تقویت کند. آب انگور از بروز بیماری های سختی همانند سرطان روده، پروستات، ریه، دهان، حلق، تخمدان و لوزالمعده جلوگیری می کند. جالب است بدانید که مصرف آب انگور بنفش می تواند آسیب DNA را که ممکن است منجر به بروز سرطان در بدن شود را مهار کند. مصرف این آبمیوه فوق العاده که  غنی از فلاونوئید است می تواند تهوع، استفراغ و سایر عوارض جانبی ناشی از شیمی درمانی را مدیریت کند.
 
کنترل دیابت
تنظیم نبودن قند خون در افراد دیابتی باعث بروز مشکلاتی می شود که از جمله آن پیشرفت بیماری و وقوع مشکلات کلیوی و کبدی است. آب انگور باعث می شود نشاسته و شیرینی های بدن کاهش داده و قند خون بدن به صورت طبیعی تنظیم گردد.
 
رفع مشکلات اسیدیته معده
همانطور که می دانید معده همه افراد از واکنش های اسیدی برای هضم غذا استفاده می کند اما میزان اسید معده در برخی از افراد بسیار زیاد بوده و مشکلات خاصی را ایجاد می کند. البته آب انگور در حالت طبیعی به علت طعم ترشی که دارد یک آب میوه اسیدی می باشد اما جالب است بدانید که بعد از ورود به معده و برخورد با دستگاه گوارش به صورت قلیایی درآمده و به رفع مشکلات اسیدیته معده و دستگاه گوارش کمک می کند.
 
درمان سرماخوردگی
مصرف مایعات و ویتامین ث در زمان سرماخوردگی به شما کمک می کند تا هر چه سریعتر رو به بهبودی رفته و درمان شوید. آب انگور نیز سرشار از ویتامین ث است و باید بگوییم یکی از مهمترین ویتامین هایی که به وفور در یک لیوان آب انگور وجود دارد ویتامین ث می باشد. پتاسیم و ویتامین ث مهمترین مواد مغذی و ویتامین های موجود در آب انگور هستند اما باید دقت داشته باشید که برای بهره گیری از ویتامین ث موجود در آب انگور باید آن را به محض تهیه شدن مصرف کنید در غیر این صورت ویتامین ث آن در معرض هوای آزاد از بین می رود.
 
کاهش وزن
یکی از مواردی که باعث می شود تا به سمت آب انگور متمایل شویم تاثیرات مثبت آن در کاهش وزن است. حتما می دانید که اغلب نوشیدنی ها و خوراکی های ترش مزه در کاهش چربی و کنترل قند خون و همچنین دفع نشاسته تاثیر زیادی دارند. البته دقت کنید که زیاده روی در مصرف آن می تواند باعث بی حالی، افت فشار خون و کاهش میزان قند خون گردد بنابراین در استفاده از آن نهایت دقت را بکار ببرید و هرگز در مصرف آن زیاده روی نکنید.
 
برای تصلب شرائین
از مهمترین مشکلاتی که انسان امروز با آن مواجه است تصلب شرائین می باشد. خاصیت آب انگور برای کاهش رسوبات شریانی به اثبات رسیده و امروزه توسط بسیاری از پزشکان توصیه می شود. آب انگور این کار از طریق پکتین ها انجام می دهد که یک ماده موثر برای رفع رسوبات موجود در رگ هاست.
 
برای افزایش انرژی
بسیاری از ورزشکاران برای افزایش میزان انرژی خود از آب انگور استفاده می کنند. آنتی اکسیدان های موجود در این آب میوه به کاهش میزان تنبلی و کاهش استرس منجر شده و انرژی فرد برای انجام کارهای روزمره را افزایش می دهند. جالب است بدانید که افزایش سطح انرژی به علت مصرف آب انگور با سرعت بالایی صورت می گیرد و شما تنها چند دقیقه بعد از مصرف آن، افزایش انرژی در بدن را احساس خواهید کرد.
 
کاهش کلسترول بد در بدن
یکی از دیگر از مهمترین خواص آب انگور، کاهش کلسترول های بد در بدن است. تنظیم قند خون بدن، کاهش چربی های ذخیره شده، کاهش وزن و کاهش رسوبات شریانی در رگ ها همگی به کاهش کلسترول های بد منجر می شوند.
 
سلامت قلب
زمانیکه می گوییم آب انگور باعث تنظیم قند خون و کاهش کلسترول های بد می شود و همچنین زمانی که از خاصیت آب انگور برای افزایش انرژی و کاهش استرس سخن می گوییم قطعا به تاثیرات مثبت آن برای سلامت قلب و کاهش فشار خون نیز پی می بریم. اکسید نیتریک موجود در آب انگور باعث افزایش مقاومت رگ ها در برابر فشار خون می شود. اگر می خواهید قلب خود را در برابر فشار خون بالا و سکته های خفیف تا شدید بیمه کنید از آب انگور استفاده نمایید.
 
تسکین سردرد
اگر از سردرد مزمن رنج می برید و از مصرف داروهای شیمیایی خسته شده اید می توانید یک لیوان آب انگور را امتحان کنید. اغلب سردردها به علت مشکلاتی همانند افزایش قند خون یا کاهش آن، افزایش ذخایر چربی در بدن، تصلب شرایین، افزایش کلسترول بد یا ناشی از استرس هستند این درحالیست که آب انگور به راحتی می تواند این موارد را درمان کند و سردرد را بهبود بخشید.
 
سلامت استخوان ها
شاید قدری عجیب به نظر برسد اما انگور یکی از مهمترین منابع کلسیم است. این میوه خوشمزه همچنین دارای آهن و منگنز بالایی می باشد و از این طریق به سلامت استخوان ها کمک می کند. بنابراین اگر می خواهید استخوان های خود را برای سنین بزرگسالی و سالمندی تقویت کنید روزانه آب انگور میل نمایید.
 
برای پوست و مو
انسان ها برای زیبایی پوست و مو به مواد مغذی، ویتامین ها و سم زدایی از بدن نیاز دارند. اغلب میوه ها قادر هستند این نتایج شگفت انگیز را در بدن ایجاد کنند اما حساب آب انگور از همه میوه ها جداست. آب انگور دارای آنتی اکسیدان های زیادی است که به از بین بردن رادیکالهای آزاد موجود در بدن کمک می کنند. آب انگور علاوه بر اینکه سرشار از ویتامین و مواد معدنی است به جذب ویتامین ها و مواد معدنی هم کمک می کند. افزایش سوخت و ساز بدن و دفع سموم بدن نیز برای سلامتی لازم است و به زیبایی پوست کمک بسیار زیادی می کند. افزایش میزان جذب ویتامین ث باعث جوان سازی پوست، جلوگیری از شل شدن پوست و شفاف شدن آن می شود. خاصیت آب انگور برای پوست صورت را جدی گرفته و بعد از چند ماه شاهد سفت شدن پوست صورت و افزایش شفافیت آن شوید.
 
برای بارداری
مصرف آب انگور در بارداری اگر با مشکلات آلرژیک یا ممنوعیت های پزشکی همراه نباشد فواید فراوانی دارد البته دقت نمایید که مصرف هیچ ماده ای در بارداری به میزان زیاد توصیه نمی شود. خاصیت آب انگور در بارداری شامل مواردی همچون رشد مغز جنین به علت بالا بودن میزان اسید فولیک موجود در آن، شکل گیری سیستم عصبی جنین، کاهش خطر تولد نوزاد ناقص، تقویت استخوان ها و بخصوص دندان ها در زنان باردار و تقویت استخوان های نوزاد، تشکیل مهره های نخاعی جنین، جلوگیری از بروز کم خونی در زن باردار، تشکیل مراکز عصبی در جنین به علت دارا بودن امگا 3 و دی اچ آ، بهبود هضم و رفع یبوست در زنان باردار، بهبود عملکرد کبد و کلیه، کاهش ورم بدن، کاهش کلسترول های بد و تنظیم قند خون در بدن مادران باردار و دهها خاصیت درمانی دیگر می شود.
 
برای کودکان
مصرف آب انگور باعث جلوگیری از بروز کم خونی در بدن کودکان می شود. کودکان باید میزان زیادی کلسیم دریافت کنند و شما می توانید از آب انگور به عنوان یکی از راه های جذب کلسیم در بدن آن ها استفاده نمایید. اگر کودک مدرسه ای دارید و استرس یا تنبلی زیاد باعث ایجاد مشکلاتی در روند تحصیل او شده است سعی کنید با آب انگور از او پذیرایی کرده و به افزایش انرژی او کمک کنید. اگر کودک خود را به باشگاه می فرستید به هیچ وجه از خاصیت آب انگور برای افزایش انرژی او غافل نشوید.


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
موارد بیشتر برای شما
نحوه کاشت و نگهداری از گل پیله آ میکروفیلا: آبیاری، نور، خاک، تکثیر و...
نحوه کاشت و نگهداری از گل پیله آ میکروفیلا: آبیاری، نور، خاک، تکثیر و...
نحوه کاشت و نگهداری از گل خفاش: آبیاری، نور، خاک، تکثیر و...
نحوه کاشت و نگهداری از گل خفاش: آبیاری، نور، خاک، تکثیر و...
گزارش چهارمین نمایشگاه دستاوردهای وقف
گزارش چهارمین نمایشگاه دستاوردهای وقف
نحوه کاشت و نگهداری از گل پدیلانتوس: آبیاری، نور، خاک، تکثیر و...
نحوه کاشت و نگهداری از گل پدیلانتوس: آبیاری، نور، خاک، تکثیر و...
نحوه کاشت و نگهداری از گل فرفیون زینتی (گل مرجان): آبیاری، نور، خاک، تکثیر و...
نحوه کاشت و نگهداری از گل فرفیون زینتی (گل مرجان): آبیاری، نور، خاک، تکثیر و...
نحوه کاشت و نگهداری از گل آلاله: آبیاری، نور، خاک، تکثیر و...
نحوه کاشت و نگهداری از گل آلاله: آبیاری، نور، خاک، تکثیر و...
نحوه کاشت و نگهداری از گل نرگس: آبیاری، نور، خاک، تکثیر و...
نحوه کاشت و نگهداری از گل نرگس: آبیاری، نور، خاک، تکثیر و...
نحوه کاشت و نگهداری از گل بگونیا هیمالیس: آبیاری، نور، خاک، تکثیر و...
نحوه کاشت و نگهداری از گل بگونیا هیمالیس: آبیاری، نور، خاک، تکثیر و...
نحوه کاشت و نگهداری از گل دراسنا پرچمی: آبیاری، نور، خاک، تکثیر و...
نحوه کاشت و نگهداری از گل دراسنا پرچمی: آبیاری، نور، خاک، تکثیر و...
ویژگی دوران امام خمینی از منظر رهبر انقلاب
ویژگی دوران امام خمینی از منظر رهبر انقلاب
به کنسولگری ایران حمله کردید؟ باید انتظار پاسخ داشته باشید!
play_arrow
به کنسولگری ایران حمله کردید؟ باید انتظار پاسخ داشته باشید!
اولین تصویر از جدیدترین پهپاد سپاه پاسداران
play_arrow
اولین تصویر از جدیدترین پهپاد سپاه پاسداران
مخالفان نتانیاهو به خیابان‌های اسرائیل آمدند
play_arrow
مخالفان نتانیاهو به خیابان‌های اسرائیل آمدند
ابتهال زیبای السید محمد النقشبندی
play_arrow
ابتهال زیبای السید محمد النقشبندی
بازداشت قطاری دانشجویان معترض آمریکایی
play_arrow
بازداشت قطاری دانشجویان معترض آمریکایی