کالری بیسکوییت ساقه طلایی چقدر است؟ + ارزش غذایی

بیسکوئیت ساقه طلائی از محصولات قدیمی و پرطرفدار در بازار محصولات خوراکی داخلی است و در سبد غذایی بیشتر خانواده‌های ایرانی قرار دارد. استفاده از آرد کامل گندم در دستور تهیه و پخت ساقه طلایی و کیفیت پایدار این محصول در طول سالیان متوالی باعث شده که خریداران اعتماد زیادی به این بیسکوئیت داشته باشند و روی خواص سلامتی آن هم حساب ویژه‌ای باز کنند.
دوشنبه، 23 بهمن 1402
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: ایوب شهبازی
موارد بیشتر برای شما
کالری بیسکوییت ساقه طلایی چقدر است؟ + ارزش غذایی

ارزش غذایی بیسکوییت ساقه طلایی در 100 گرم

مقدار 100 گرم
کالری 423 کیلوکالری
کربوهیدرات 76.80 گرم
پروتئین 6.90 گرم
چربی 10.10 گرم
آب 4.40 گرم
فیبر 2.80 گرم
قند 31.10 گرم
کلسترول 0.00 میلی گرم
 

ویتامین های موجود در بیسکوییت ساقه طلایی در 100 گرم  

ویتامین 100 گرم
ویتامین A 0.00 میکروگرم
ویتامین D 0.00 میکروگرم
ویتامین E 0.33 میلی گرم
ویتامین K 4.60 میکروگرم
ویتامین C 0.00 میلی گرم
تیامین (B1) 0.22 میلی گرم
ریبوفلاوین (B2) 0.31 میلی گرم
نیاسین (B3) 4.12 میلی گرم
کولین (B4) 22.30میلی گرم
پانتوتنیک اسید (B5) 0.54 میلی گرم
ویتامین B6 0.07 میلی گرم
فولات (B9) 46.00میکروگرم
ویتامین B12 0.00 میلی گرم
 

مواد معدنی موجود در بیسکوییت ساقه طلایی در 100 گرم

ماده معدنی 100 گرم
کلسیم 24.00 میلی گرم
آهن 3.73 میلی گرم
منیزیم 30.00 میلی گرم
فسفر 104.00 میلی گرم
پتاسیم 135.00 میلی گرم
سدیم 477.00 میلی گرم
روی 0.81 میلی گرم
مس 0.20 میلی گرم
منگنز 0.80 میلی گرم
سلنیم 10.20 میکروگرم
 

بیسکوییت ساقه طلایی برای چه کسانی مفید یا مضر است؟

 
مفید در بدن‌ سازی
بیسکویت ساقه طلایی برای ورزشکاران و خصوصاً بدن‌ سازان از خوراکی‌ های محبوب است چون نیاز بدن آن‌ها را به کالری بیشتر، با حجم کمی از غذا تأمین می‌کند. بیشتر مواد غذایی با این ویژگی دارای کربوهیدرات‌ها و قند زیادی هستند و به همین دلیل ارزش غذایی خاصی را متوجه بدن نمی‌کنند، درحالی‌که مصرف ساقه طلایی در بدن‌سازی با توجه به فواید سبوس و آرد کامل گندم انتخاب هوشمندانه‌تری است و ضمن بهره‌مند کردن افراد از انرژی لازم برای سوخت‌وساز بدن، مواد مغذی بیشتری هم به بدن آن‌ها می‌رساند. بیشتر افراد در طی روندهای آماده‌ سازی و تمرینات از رژیم‌ های غذایی خاصی پیروی می‌کنند که ممکن است برخی از مواد مغذی ضروری بدن آن‌ها را حذف کند. کمبود مواد مغذی ضروری که شامل مواد معدنی و ویتامین‌ها و کربوهیدرات‌ها و… می‌شود، در طولانی مدت به سلامتی افراد آسیب می‌زند. راهکار بیشتر ورزشکاران برای جلوگیری از این مشکل، استفاده از مواد غذایی ترکیبی یا فرآروده‌های خوراکی ویژه‌ای است که بتواند در حجم کم تعداد و میزان بیشتری از مواد مغذی ضروری را برای بدن تأمین کند. بیسکوئیت ساقه طلایی به هیچ وجه یک فرآورده تخصصی در این زمینه نیست، اما با توجه به ارزش غذایی نسبتاً مطلوبی که نسبت به سایر فرآورده‌های خوراکی ارزان و در دسترس از این دست دارد، مورد توجه ورزشکاران و فعالیت‌های بدن‌سازی قرار گرفته است.
 
مفید برای درمان اسهال
غلات کامل فواید گوارشی زیادی از جمله کاهش احتمال اسهال و شلی روده دارد. فیبر موجود در غلات کامل از جمله گندم یا جو، حرکات روده را منظم می‌کند و باعث رفع التهابات، اسهال و درد در ناحیه روده‌ها می‌شود. بیسکوئیت ساقه طلایی در کنار محصولات شناخته شده دیگری مانند بیسکوئیت مادر، در باور عمومی هم به‌عنوان مواد خوراکی ضد اسهال و سفت کننده روده شناخته می‌شود و این باور حتماً بر اثر تجربه شکل گرفته و دهان به دهان چرخیدن آن تا اندازه‌ای نشان از صحت موضوع دارد.
 
مفید برای معده و هضم غذا
اسید لاکتیک موجود در سبوس گندم باعث شکل‌گیری و رشد باکتری‌های خوب در روده بزرگ می‌شود. این باکتری‌ها فرآیند هضم را بهبود می‌بخشند و باعث جذب بهتر مواد غذایی و در نتیجه تقویت سیستم ایمنی بدن می‌شوند. هضم صحیح غذا در معده پیش‌شرط عملکرد مطلوب سایر قسمت‌های دستگاه گوارش در بدن است و بیسکوئیت ساقه طلایی با هضم پذیری مناسب مشکل خاصی برای روند کلی هضم، جذب و دفع غذا ایجاد نمی‌کند.
 
مفید برای رفع یبوست
حرکت نامنظم مواد غذایی در دستگاه گوارش عامل اصلی ایجاد یبوست در افراد مختلف است. اصلی‌ترین فایده فیبر نامحلول موجود در سبوس گندم که در ترکیبات بیسکوئیت ساقه طلایی هم به کار رفته است، متوجه تنظیم حرکت روده‌ها و سایر اجزای دستگاه گوارش می‌شود و مصرف منطقی و منظم آن تا حدودی احتمال ایجاد این عارضه در افراد مختلف را کاهش می‌دهد.
 
مفید برای بهبود فشار خون و کاهش خطر بیماری‌ های قلبی
سبوس موجود در بیسکوئیت ساقه طلایی با فیبر محلول خود از جذب کلسترول بد در بدن جلوگیری می‌کند و موجب کاهش‌ تری گلیسیرید خون هم می‌شود. البته احتمال کاهش خطرات فشار خون و بیماری‌های قلبی با مصرف دایره گسترده‌تری از غلات کامل (خصوصاً لوبیا و عدس) بیشتر است، اما انتخاب محصولات سالم‌تر بر پایه سبوس به‌عنوان یک اقدام سلامت‌محور در این زمینه ارزشمند است.
 
مفید برای احساس سیری و جلوگیری از افزایش وزن
مصرف سبوس گندم مانند سبوس سایر غلات به‌طور مستقیم باعث کاهش وزن و برطرف کردن مشکلات ناشی از چاقی نمی‌شود، اما با القای احساس سیری و عدم نیاز به مصرف خوراکی‌ها، در حفظ وزن و فرصت دادن به توزیع بهتر چربی‌ها در طولانی‌مدت کمک می‌کند. غذاهای دارای سبوس توسط دستگاه گوارش بهتر هضم می‌شوند و این عامل در ایجاد احساس سیری تأثیر زیادی دارد.
 
دیگر خواص بیسکوئیت ساقه طلایی
خواص و فواید ساقه طلایی مانند هر خوراکی دیگری در وهله اول متوجه ویژگی‌های عمومی تأمین انرژی لازم برای سوخت‌وساز بدن می‌شود و در وهله دوم در ارتباط با خواص سبوس گندم و فیبر موجود در آن قرار می‌گیرد که از ترکیبات اصلی ساقه طلایی به شمار می‌آید.

سبوس به قسمت پوسته خارجی دانه‌های گندم گفته می‌شود که به دلیل سرشار بودن از فیبر، برای دستگاه گوارش و افزایش حرکت و تحریک پذیری روده‌ها مفید است. بهبود عملکرد دستگاه گوارش موجب رفع مشکلاتی مانند یبوست، سندرم روده تحریک پذیر، جلوگیری از بواسیر و… می‌شود. کاهش فشار خون بالا هم از خواص سبوس گندم است. به این ترتیب فیبر دلیل اصلی مصرف غلات به‌صورت کامل است.

بزرگسالان در طول روز به ۲۵ تا ۳۵ گرم فیبر نیاز دارند و غلات کامل حاوی هر دو نوع فیبر محلول و فیبر نامحلول است و سلامتی کلی بدن و دستگاه گوارش تا اندازه زیادی به آن‌ها وابسته است.

فیبر محلول به کاهش سطح گلوکز و کلسترول خون کمک می‌کند و فیبر نامحلول هم به حرکت غذا در روده‌ها و دستگاه گوارش کمک می‌کند و از این طریق باعث کاهش مشکلات در زمینه معده، یبوست، اسهال و… می‌شود.

بیسکوئیت ساقه طلایی با آرد کامل پخته می‌شود و علاوه بر آن حاوی مقادیری سبوس اضافه هم هست و مصرف آن مقداری از فیبر لازم برای بدن را تأمین می‌کند.
 
مضرات بیسکوئیت ساقه طلایی
بیشتر مضرات و عوارض این محصول خوراکی مانند سایر محصولات خوراکی دیگر به دلیل سوء مصرف و رعایت نکردن مقادیر مطلوب آن ایجاد می‌شود. با این پیش شرط مضرات زیر را می‌توان برای این برند بیسکوئیت موجود در بازار در نظر گرفت:

با کالری بالا احتمال چاقی افراد را افزایش می‌ دهد.

چون حاوی قند است به افراد دیابتی آسیب می‌ رساند.

حاوی مارگارین است و این نوع چربی نسبت به چربی‌های سالم گیاهی یا حیوانی ارزش غذایی مناسبی ندارد.

مانند سایر محصولات تجاری دارای مواد نگه‌ دارنده شیمیایی است و نسبت به محصولات خانگی کیفیت پایین‌ تری دارد.


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.