کالری گوشت بوقلمون چقدر است؟ + ارزش غذایی

گوشت بوقلمون به دلیل بافت ویژه ای که دارد هنگام طبخ حجم خود را از دست نمی دهد و در مقایسه با گوشت قرمز از اهمیت بسیاری برخوردار است ولی این تنها مزیت گوشت بوقلمون نیست و در بحث خواص در حدی پیشتاز است که آن را گوشت معجزه می خوانند. مواد غذایی متعددی در بوقلمون وجود دارد و بنابراین مصرف این گوشت به روش های مختلف سلامتی را بهبود می بخشد.
چهارشنبه، 25 بهمن 1402
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: ایوب شهبازی
موارد بیشتر برای شما
کالری گوشت بوقلمون چقدر است؟ + ارزش غذایی

ارزش غذایی گوشت بوقلمون در 100 گرم

مقدار 100 گرم
کالری 120 کیلوکالری
کربوهیدرات 0.24 گرم
پروتئین 21.77 گرم
چربی 2.86 گرم
آب 74.16 گرم
فیبر 0.00 گرم
قند 0.00 گرم
کلسترول 65.00 میلی گرم
 

ویتامین های موجود در گوشت بوقلمون در 100 گرم  

ویتامین 100 گرم
ویتامین A 0.00 میکروگرم
ویتامین D 0.40 میکروگرم
ویتامین E 0.35 میلی گرم
ویتامین K 2.70 میکروگرم
ویتامین C 0.00 میلی گرم
تیامین (B1) 0.07 میلی گرم
ریبوفلاوین (B2) 0.17 میلی گرم
نیاسین (B3) 4.54 میلی گرم
کولین (B4) 70.30میلی گرم
پانتوتنیک اسید (B5) 0.91 میلی گرم
ویتامین B6 0.47 میلی گرم
فولات (B9) 9.00میکروگرم
ویتامین B12 0.43 میلی گرم
 

مواد معدنی موجود در گوشت بوقلمون در 100 گرم

ماده معدنی 100 گرم
کلسیم 14.00 میلی گرم
آهن 1.45 میلی گرم
منیزیم 25.00 میلی گرم
فسفر 195.00 میلی گرم
پتاسیم 296.00 میلی گرم
سدیم 70.00 میلی گرم
روی 2.37 میلی گرم
مس 0.11 میلی گرم
منگنز 0.02 میلی گرم
سلنیم 26.50 میکروگرم
 

گوشت بوقلمون برای چه کسانی مفید یا مضر است؟

 
مناسب برای بدن سازی
بسیاری از متخصصان تناسب اندام، بوقلمون را برای بدن سازی، به خصوص برگر بوقلمون، توصیه می کنند. آن ها غنی از پروتئین و شامل مقدار کمی کربوهیدرات و چربی هستند. یک برگر متوسط، در حدود 200 تا 250 کالری و 30 گرم پروتئین دارد که به ساخت و حفظ ماهیچه ضعیف کمک می کند. این کار به برآورده کردن نیاز روزانه کالری و پروتیین برای یک بدنساز کمک می کند. به خاطر مواد مغذی اضافی یافت شده در بوقلمون، مانند ویتامین ها و مواد معدنی، بدن سازها می توانند بعد از ورزش به درستی ریکاوری شوند. جذب خوب مواد مغذی به کاهش خطر آسیب کمک می کند.
 
کمک به دیابتی ها
برخی متخصصان بهداشتی به بیماران دیابتی بوقلمون را توصیه می کنند، زیرا به کنترل سطوح قند خون کمک می کند.
 
بهبود عملکرد روده
بوقلمون یکی از سالم ترین غذاها است، با این حال می تواند برای افراد مبتلا به نقرس زیان آور باشد و آنطور که در بخش سلامت نمناک می خوانید بوقلمون حاوی مقادیر بالایی از پورینس است که می تواند حملات نقرس را تحریک کند. برخی از افراد مبتلا به نقرس قادر به خوردن بوقلمون هستند، اما نمی توانند غذاهای مشتق شده از پورین را تحمل کنند.
 
کاهش کلسترول بالا
مقدار کلسترول در بوقلمون به تیرگی گوشت بستگی دارد. سینه بوقلمون که گوشت سفید دراد، سطح پایینی از کلسترول را در مقایسه با گوشت تیره دارد. بنابراین بهتر است که از گوشت بوقلمون تیره برای کلسترول بالا اجتناب کنید. شما می توانید سطح چربی را با حذف پوست از گوشت بوقلمون کاهش دهید.
 
کمک به کاهش بی خوابی
تریپتوفان که در گوشت بوقلمون نیز یافت می شود، توسط مغز برای تولید سروتونین استفاده می شود. سروتونین یک انتقال دهنده عصبی است که بدن را آرام و تقویت می کند و منجر به حس خوب می شود، که برای کسانی که از بی خوابی رنج می برند، مفید است. سلنیوم یک ماده مغذی دیگر است که در بوقلمون یافت می شود و باعث افزایش و بهبود خواب و افزایش ایمنی بدن می شود. بسیاری از مردم بوقلمون را برای بی خوابی می خورند؛ زیرا حاوی ویتامین B3 و B6 است که در کنترل شرایط مفید هستند.
 
کمک به سندروم روده تحریک پذیر یا IBS
بوقلمون گوشت سفید برای ibs ایمن است. با این حال توصیه می شود که پوستش را قبل از پخت بکنید. همچنین از بوقلمون ارگانیک استفاده کنید ،زیرا به احتمال زیاد منجر به مشکلات هاضمه نمی شود.
 
مفید برای دوران بارداری
خوردن بوقلمون در دوران بارداری بی خطر است. با این حال زنان باردار باید از خوردن گوشت بدون چربی اجتناب کنند، زیرا ممکن است که منجر به نوعی مسمومیت غذایی شوند. از خوردن گوشت هایی که به درستی نگهداری نمی شوند و یا تاریخ انقضا آن هاگذشته است، پرهیز کنید.
 
برای کمک به ناراحتی معده
برخی افراد ممکن است بعد از خوردن بوقلمون دچار مشکل معده ای شوند. این ممکن است به دلیل حساسیت گوشت و یا عدم تحمل گوشت باشد. مسمومیت غذایی نیز می تواند علت ناراحتی معده باشد. در صورتی که علائم در هر بار که شما بوقلمون میخورید بوجود می آید، ممکن است نسبت به بوقلمون حساسیت داشته باشید. ناراحتی ها و گرفتگی عضلات شکمی ممکن است به خاطر مسمومیت غذایی باشد. بهتر است به نصیحت پزشکتان گوش کنید.
 
برای کمک به کاهش وزن
اغلب توصیه می شود که بوقلمون را برای کاهش وزن بخورید، زیرا غنی از پروتئین است. پروتئین شما را پر می کند و هم چنین هضم غذا را کاهش می دهد و در نتیجه باعث می شود که احساس سیری را بعد از غذا داشته باشید. به این معنی است که شما در طول وعده غذایی بعدی خود کم تر پرخوری خواهید کرد. اگر می خواهید بوقلمون را در رژیم کاهش وزن خود بگنجانید، بوقلمون سفید کم چرب را انتخاب کنید، که کالری کمی دارد. سینه بوقلمون هم گزینه خوبی است. اندازه هر وعده بسیار مهم است.
 
منبع غنی از پروتئین
گوشت بوقلمون منبع غنی پروتئین است. پروتئین ساختمان بدن انسان (جذب پروتیین) است. هر یک از قسمت های بدن شامل پروتئین است. پروتئین برای رشد مو، پوست، رشد ماهیچه، استخوان های سالم، و رباط ها، سلامتی ناخن و غیره بسیار ضروری است. مصرف گوشت بوقلمون می تواند به برآورده کردن شکاف پروتیین کمک کند.
 
جلوگیری از سرطان
سلنیوم نوعی آنتی اکسیدان است که به جلوگیری از سرطان کمک می کند. مطالعات بیان می کنند که مکمل های سلنیوم می تواند به کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی کمک کند. سلنیوم دارای قدرت حفاظت از بدن انسان از آلاینده همانند نقره، جیوه، کادمیم و سایر عناصر مضر است. آنتی اکسیدان های موجود در گوشت بوقلمون به جلوگیری از آسیب رساندن به سلول های بنیادی رادیکال کمک می کنند و شما را جوان نگه می دارد.
 
منبع خوب ویتامین B
گوشت بوقلمون منبع خوبی از ویتامین های B است، مانند ویتامین B3 و B6. ویتامین B3 به کاهش کلسترول کمک می کند و برای پوست سالم و عملکرد مغز ضروری است. ویتامین B6 به حفظ حجم رشد ماهیچه ها کمک می کند، به تولید آنتی بادی، سلول های قرمز خون کمک می کند و برای رشد بسیار مهم است. یک وعده از گوشت بوقلمون، تقریباً 36 % از ویتامین B3 و 27 درصد از ویتامین B6 را برآورده می کند.


نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.