دانستني هايي درباره ي خنده و لبخند

تحقيقات علمي نشان داده است که خنديدن، ترشح آندروفين ها را در بدن افزايش مي دهد. آندروفين ها، موادي شبه مورفيني هستند که در بدن اثر آرام بخشي دارند. خنديدن با صداي بلند و از ته دل، از ميزان هورمون هاي استرس زا مي کاهد و بر سلامت بدن مي افزايد. اثرات مفيد آن نيز تا 24 ساعت در بدن باقي مي ماند.
سه‌شنبه، 2 آذر 1389
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
دانستني هايي درباره ي خنده و لبخند

دانستني هايي درباره ي خنده و لبخند
دانستني هايي درباره ي خنده و لبخند


 






 
تحقيقات علمي نشان داده است که خنديدن، ترشح آندروفين ها را در بدن افزايش مي دهد. آندروفين ها، موادي شبه مورفيني هستند که در بدن اثر آرام بخشي دارند.
خنديدن با صداي بلند و از ته دل، از ميزان هورمون هاي استرس زا مي کاهد و بر سلامت بدن مي افزايد. اثرات مفيد آن نيز تا 24 ساعت در بدن باقي مي ماند.
محققان تأکيد مي کنند که سه دقيقه خنديدن با صداي بلند، معادل 10 دقيقه ورزش ايروبيک، اثر مثبت در بدن دارد.
آندروفيني که هنگام خنديدن از مغز ترشح مي شود، به ما احساس «پرواز طبيعي» را مي دهد و بازدهي سيستم تنفسي، درست مانند زماني مي شود که به ورزش دو پرداخته ايم.
مي توانيم از کودکان سر مشق بگيريم؛ آن ها به طور طبيعي و بدون احساس خجالت، تقريباً به همه چيز مي خندند. بچه ها با عطش سيري ناپذير نسبت به شادي و نشاط، به اين جهان قدم مي گذارند.
خنديدن، موجب خروج گاز دي اکسيد کربن از بدن مي شود و جذابيت ايجاد مي کند.خنده، شادي مي آورد، همان طور که شادي، خنده را به دنبال دارد.
خنديدن، بر قدرت يادگيري مي افزايد. در کلاس هاي درسي و آموزشي، خنديدن و خنداندن، يادگيري را افزايش مي دهد.
دانش بشري چنان پيشرفته شده که براي هر عامل اثر گذار بر سلامت، رشته اي تخصصي ايجاد کرده است. يکي از نمونه هاي آن، ايجاد رشته ي ژلاتولوژي (gelatolagy) به مفهوم خنده شناسي است. (1)

پي نوشت:
 

1. www.irannews.com, www.pazeshhan.org
 

منبع: گلبرگ جوان، شماره ي 113



 



نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.