چه کنيم بچه ها از آمپول نترسند

کافي است يک دختر کوچولو يا پسر کوچولوي ناز و تپل داشته باشيد وسرما خورده باشد. کافي است او را پيش پزشک ببريد وپزشک برايش آمپول تجويز کند. کافي است بخواهيد آمپول را به او تزريق کنيد، خواهيد ديد که چه تراژدي را بايد تماشا وتحمل کرد. اول مقداري اصرار وزبان ريختن که حواس اش را پرت کند. سپس وقتي راهکارهاي گفت وگوي
يکشنبه، 8 خرداد 1390
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
چه کنيم بچه ها از آمپول نترسند

چه کنيم بچه ها از آمپول نترسند
چه کنيم بچه ها از آمپول نترسند


 





 
کافي است يک دختر کوچولو يا پسر کوچولوي ناز و تپل داشته باشيد وسرما خورده باشد. کافي است او را پيش پزشک ببريد وپزشک برايش آمپول تجويز کند. کافي است بخواهيد آمپول را به او تزريق کنيد، خواهيد ديد که چه تراژدي را بايد تماشا وتحمل کرد. اول مقداري اصرار وزبان ريختن که حواس اش را پرت کند. سپس وقتي راهکارهاي گفت وگوي مسالمت آميز به جايي نرسيد، جيغ و داد وفرياد و خشونت آغاز مي شود. وسيل اشک است که او روي صورت اين کوچولو روان مي شود. بيشتر پدر ومادرها با مشکل تزريق آمپول به کوچولوهايشان مواجه هستند واگر شما هم چنين مشکلي داريد راهنماي ما را بخوانيد. با دانستن اين نکات مي توانيد بار ديگر با لبخند وخوشحالي اتاق تزريقات را ترک کنيد.
1. کودک را از آمپول نترسانيد.
بعضي از پدرومادرها عادت دارند وقتي کوچولويشان حسابي شيطنت مي کند، او را از آمپول مي ترسانند مثلاً مي گويند: «اگر شلوغ کني مي برمت دکتر آمپول بزند.» يا وقتي با مقاومت کودک شان درمطب دندانپزشکي مواجه مي شوند ، تهديد مي کنند که «اگر ساکت روي صندلي دندانپزشکي ننشيني به دندانپزشک مي گويم که آمپول برايت تزريق کند» واز همين جاست که غولي به نام آمپول براي بچه شکل مي گيرد. به عنوان نخستين رمز براي نترسيدن کوچولوهايتان از آمپول، فراموش نکنيد که هيچگاه به عنوان وسيله اي براي تنبيه کودک تان از آن نام نبريد. کودکان تعريف شما ازآمپول را به همين شکل مي پذيرند از آن پس کنترل آنها در مطب از آمپول پزشکي و دندانپزشکي بسيار بسيار دشوار خواهد شد.
2.به دندانپزشک وپزشک اجازه دهيد.
تزريق آمپول به کودکن براي درمان هاي دندانپزشکي تقريباً هميشه ضروري ولازم است. بهترين کار اين است که شما در اتاق انتظار منتظر کوچولويتان بمانيد وبي دليل اصرار نکنيد که همراه او وارد اتاق دندانپزشک شويد. وقتي شما کنار صندلي مي ايستيد وبه کودک تان دستور مي دهيد که دهانت را باز کن واين کار را بکن وآن کار را نکن، کودک ناخودآگاه بين دستورهاي شما و دندانپزشک سردرگم شده و کار خراب تر مي شود.
معمولاً کودکان درحضور والدين خودش را لوس مي کنند ودندانپزشک هم نمي تواند تدابير کنترل رفتاري با روش هاي صوتي و... را به راحتي انجام دهد. بنابراين با خيال راحت کوچولويتان را به پرسنل مطب بسپاريد. معمولاً درمطب دندانپزشکي، اسپري بي حس کننده موضعي به محل تزريق پاشيده مي شود و پس از 3-2 دقيقه داروي بي حسي با سوزن وارد بدن مي شود که کودک معمولاً دردي را احساس نمي کند، خيال تان آسوده باشد.
منبع:نشريه شهرزاد، شماره 22.




 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.