8 راهكار براي پيشگيري از سرطان سينه

سرطان سينه از جمله بيماري‌هايي است كه براي پيشگيري از بروز آن راه‌كارهاي موثري وجود دارد و مهمترين توصيه در اين زمينه تغييرات در الگو و سبك زندگي است. به طور متوسط از هر 8 زن يك نفر در معرض ابتلا به اين سرطان است، اما با راههاي طبيعي كه در اين مقاله به آنها اشاره شد مي‌توان تا حد زيادي از بروز آن جلوگيري كرد.
پنجشنبه، 7 مهر 1390
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
8 راهكار براي پيشگيري از سرطان سينه

8 راهكار براي پيشگيري از سرطان سينه
8 راهكار براي پيشگيري از سرطان سينه


 





 

سرطان سينه از جمله بيماري‌هايي است كه براي پيشگيري از بروز آن راه‌كارهاي موثري وجود دارد و مهمترين توصيه در اين زمينه تغييرات در الگو و سبك زندگي است.
به طور متوسط از هر 8 زن يك نفر در معرض ابتلا به اين سرطان است، اما با راههاي طبيعي كه در اين مقاله به آنها اشاره شد مي‌توان تا حد زيادي از بروز آن جلوگيري كرد.
براساس گزارش سايت اينترنتي كامن سنس، پيشگيري طبيعي از سرطان سينه همانطور كه عنوان شد به اعمال تغييراتي در الگوي زندگي بستگي دارد كه در اينجا به تشريح 8 مورد از موثرين آنها مي‌پردازيم.
1-‌ هر روز فعاليت و تمرينات بدني داشته باشيد. مطالعات نشان مي‌دهد زناني كه روزانه حداقل 30 تا 45 دقيقه ورزش مي‌كنند20 تا 40 درصد كمتر در معرض خطر ابتلا به سرطان سينه هستند.
2-‌ يك رژيم غذايي پيشگيري از سرطان را دنبال كنيد. براي جلوگيري از بروز اين بيماري مصرف ريزمغذي‌هاي گياهي را با خوردن مقادير زيادي از ميوه‌ها، سبزي‌ها، غلات سبوس‌دار، دانه‌ها، خشكبار و حبوبات افزايش دهيد. در يك رژيم غذايي براي مقابله با سرطان سينه حتما مواد غذايي زير را بگنجانيد:
-‌ مواد غذايي سرشار از فيبر خوراكي كه از مقدار انواع سرطان‌زاي استروژن در جريان خون مي‌كاهند و تا 54 درصد احتمال بروز اين سرطان را كاهش مي‌دهند.
- دانه سويا و محصولات آن مثل «توفو» نيز احتمال سرطان سينه را كاهش مي‌دهند البته در اين مورد بايد از مصرف زياد محصولات شيرين شده و تصفيه شده سويا خودداري كرد.
- سبزيجات خانواده سير و پياز تاثير سرطان‌زاي مولكول‌هاي راديكال آزاد را خنثي كرده و مانع از تكثير سلولهاي سرطاني مي‌شوند.
3- حتما وزن خود را به يك حد سالم و طبيعي برسانيد. بررسي‌ها نشان مي‌دهد كه افزايش وزن يك عامل موثر در بروز سرطان سينه است. البته اين خطر بويژه زماني تشديد مي‌شود كه اضافه وزن ناشي از مصرف زياد شيريني‌ها، نوشابه‌هاي قندي و ساير كربوهيدراتهاي تصفيه شده باشد.
4- هرگز الكل مصرف نكنيد. بررسي‌ها تاييد مي‌كند كه مصرف كنندگان الكل بيشتر در معرض خطر ابتلا به اين سرطان هستند.
5- هرگز سيگار نكشيد و يا در محيطي كه دود سيگار هست، قرار نگيريد. زنان سيگاري 40 درصد بيشتر در معرض ابتلا به سرطان سينه هستند اما ترك آن بلافاصله تاثيرات سودمندي در كاهش اين خطر برجاي مي‌گذارد.
6- مصرف چربي را كاهش داده و از چربي‌هاي سالم استفاده كنيد. چربي‌هاي ترانس را از رژيم غذايي خود حذف كنيد، مصرف چربي‌هاي اشباع شده را كاهش دهيد و مصرف روغن زيتون و روغن ماهي امگا – 3 را افزايش دهيد.
7- تا حد امكان از تماس با عوامل سرطان‌زا مثل غذاهاي سرطان‌زا، تشعشعات غيرضروري پرتوايكس، هورمون درماني، تماس فيزيكي يا استنشاق حشره‌كش‌ها و آفت‌كش‌ها پرهيز كنيد.
8- از مكمل‌هاي غني از ريزمغذي‌ها براي پيشگيري از سرطان سينه و ساير بيماريها استفاده كنيد. مناسب‌ترين ويتامين در كاهش خطر ابتلا به سرطان سينه شامل ويتامينهاي A,D,E و روغن ماهي امگا – 3 هستند.
منبع:خبرگزارى ايسنا
ارسال توسط کاربر محترم سایت : hasantaleb




 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.