دوشنبه، 15 دی 1399
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما

علایم احتمالی پس از آلوده شدن به ویروس کرونا

پرسش :

علایم احتمالی پس از آلوده شدن به ویروس کرونا چه هستند؟


پاسخ :
یک گروه کارشناسی مشترک شامل متخصصانی از سازمان جهانی بهداشت گزارشی را درباره این مسئله منتشر کرده است. این گروه علائم بالینی ۵۵ هزار و ۹۲۴ فرد در چین را که آلودگی آنها به این ویروس تا روز بیستم فوریه تایید شده بود، به طور مفصل تجزیه و تحلیل کرد.

در گزارش این گروه آمده که ۸۷.٩ درصد بیماران تب داشتند، ۶۷.۷ درصد آنها سرفه می کردند، ۳۸.١ درصد آنها نیز احساس خستگی می کردند و ۳۳.۴ درصد آنها ترشح خلط داشتند. سایر علائم نیز شامل تنگی نفس، گلو درد و سردرد بود.

این علائم به طور میانگین، پنج تا شش روز پس از آلوده شدن افراد در آنها بروز کردند.

حدود ۸۰ درصد افراد آلوده شده علائم نسبتا خفیفی داشتند. برخی از آنها دچار ذات ‎الریه نشدند. ۱۳.۸ درصد تمام مبتلایان شدیدا بیمار شدند و به سختی می توانستند تنفس کنند.

افراد ۶۰ ساله و مسن تر و کسانی که از قبل مشکلات سلامتی مانند فشار خون، دیابت، ناراحتی های قلبی، بیماری‎های تنفسی مزمن و سرطان داشتند احتمال دچار شدنشان به علائم جدی و یا مرگبار ناشی از این ویروس بیشتر از سایرین بود. گزارش های معدودی نیز درباره آلوده شدن کودکان و یا بیمار شدن شدید آنها وجود داشت. تنها ۲.۴ درصد افراد آلوده شده ۱۸ سال و یا کمتر داشتند.

آقای دکتر ساتوشی کوتسونا از مرکز ملی ژاپن برای سلامت جهانی، از بیمارانی در ژاپن که نتیجه آزمایش ابتلای آنها به ویروس جدید کرونا مثبت بود، مراقبت کرده است. او می گوید بیمارانی که او دیده، آبریزش بینی و گلو درد داشتند و سرفه می کردند. او اضافه می‎کند همه بیماران تحت درمان احساس خستگی می کردند و تب ۳۷ درجه یا بالاتر داشتند که حدود یک هفته ادامه داشت.

دکتر کوتسونا همچنین می گوید تب برخی از بیماران پس از یک هفته بالاتر می‏‎رفت. او گفت در مقایسه با آنفلولانزای فصلی و سایر بیماری های واگیردار ویروسی، این علائم مدت بیشتری در فرد بیمار باقی ماندند.

این اطلاعات که در اختیارتان قرار دادیم متعلق به دوره پیش از روز 19 ماه مارس 2020 بود.

منبع: nhk.or.jp (سازمان پخش رادیو تلویزیونی ژاپن)


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.