اهمیت استفاده از رژیم غذایی سالم؛ بهبود عملکرد مغز

امروزه محققان به این نتیجه رسیده‌اند که یک رژیم غذایی سالم، عملکرد کلی مغز را بهبود می ­بخشد و از شرایطی که منجر به تفکر کندتر، کاهش شناختی و توانایی‌های اجرایی ضعیف‌تر در طول زمان می‌شود، جلوگیری می­ کند.
پنجشنبه، 22 شهريور 1397
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: سیدروح الله حسین پور
موارد بیشتر برای شما
اهمیت استفاده از رژیم غذایی سالم؛ بهبود عملکرد مغز
حفظ یک رژیم غذایی سالم می‌تواند موجب به تاخیر انداختن کاهش فرایند شناختی انسان شود.
 
چکیده : امروزه محققان به این نتیجه رسیده‌اند که یک رژیم غذایی سالم، عملکرد کلی مغز را بهبود می ­بخشد و از شرایطی که منجر به تفکر کندتر، کاهش شناختی و توانایی‌های اجرایی ضعیف‌تر در طول زمان می‌شود، جلوگیری می­ کند.

تعداد کلمات 563 /  تخمین زمان مطالعه 3 دقیقه

اهمیت استفاده از رژیم غذایی سالم؛ بهبود عملکرد مغز

استفاده از رژیم غذایی و مکمل‌ها برای بهبود عملکرد مغز شما

1. رژیم غذایی سالم داشته باشید. مقاله‌های اخیر رژیم غذایی ۵۵۰ نفر از سالمندان را مورد ارزیابی قرار داند. محققان این مطالعه تنها به دنبال شواهدی از ارتباط بین رژیم غذایی و عملکرد مغز بودند.
آن‌ها بیش ازآنچه به دنبالش بودند، پیدا کردند. این مطالعه نشان داد که گرفتن یک رژیم غذایی سالم می‌تواند عملکرد اجرایی در لوب قدامی را بهبود ببخشد.
نتایج همچنین به‌شدت توصیه می‌کنند که گرفتن یک رژیم غذایی سالم می‌تواند از مغز در برابر فرایندهای پیری جلوگیری کند که منجر به زوال عقل و بیماری آلزایمر نشود.
مطالعه کنندگانی که بهترین نمرات را داشتند، بیشتر به فعالیت فیزیکی علاقه‌مند بودند و از عادت‌هایی مانند سیگار کشیدن اجتناب کردند.

2. بر کلسترول خود نظارت کنید. درحالی‌که سطح کلسترول مستقیماً به عملکرد مغز بستگی ندارد، اما افراد با سطح کلسترول پایین، جریان خون ثابتی دارند که به اکسیژن موجود در خون اجازه می‌دهد تا به‌طور مؤثر به مغز برای عملکرد بهینه حمل شود.
در مورد سطح کلسترول خود با پزشک صحبت کنید. ممکن است روش‌هایی برای رسیدگی مؤثر به هر سطحی که در محدوده نرمال وجود ندارد، وجود داشته باشد. مداخلات توصیه‌شده توسط پزشک می‌تواند شامل تجویز دارو و هم گزینه‌های غیر دارویی باشد.

3. جلوگیری از شرایط پزشکی که باعث کاهش فرآیند شناختی می‌شوند.  فراتر از مقادیر تابع مغز، محققین به این نتیجه رسیدند که حفظ یک رژیم غذایی سالم می‌تواند از شرایطی جلوگیری کند که منجر به تفکر کندتر، کاهش شناختی و توانایی‌های اجرایی ضعیف‌تر می‌شود.
برخی شرایط پزشکی شناخته‌شده در مورد کاهش کلی در عملکرد مغز شامل بیماری‌های قلبی عروقی، دیابت، بیماری‌های چربی و چاقی است.

4. حقایق درباره مکمل‌ها را بدانید.  بر طبق اطلاعات ارائه‌شده توسط موسسه ملی بهداشت، مرکز سلامت، بسیاری از محصولات مدعی مزایایی هستند که وجود ندارند.
ارزیابی‌های علمی از مکمل‌ها که ادعا می‌کنند سود در بهبود عملکرد مغز، جلوگیری از از دست دادن حافظه، بهبود عملکرد حافظه، درمان زوال عقل، یا کند کردن بیماری آلزایمر است، این ادعاها را اثبات می‌کنند.
تا به امروز هیچ مدرکی برای حمایت از ادعاها مبنی بر اینکه هر مکمل غذایی یا گیاهی می‌تواند از کاهش در عملکرد یا بهبود مشکلات در عملکرد حافظه جلوگیری کند وجود ندارد؛ اسیدهای چرب امگا ۳، روغن ماهی، ویتامین‌ها، عصاره دانه انگور شامل این محصولات می‌باشند.

5. به پزشک خود مراجعه کنید. درحالی‌که هیچ مدرکی برای حمایت از هرگونه ادعای اثربخشی این محصولات وجود ندارد، دانشمندان به مطالعه برخی از این عوامل ادامه می‌دهند تا مشخص کنند که آیا هیچ مزیت ممکن وجود دارد یا خیر.
به‌محض مشاهده نشانه‌ها به پزشک خود مراجعه کنید. زمانی که سعی می‌کنید روش دیگری را امتحان کنید، برای دیدن پزشک خود تأخیر نکنید.
درحالی‌که برخی از رویکردها ممکن است برای شرایط شما مفید باشند، پزشک شما می‌تواند اطلاعات بسیار زیادی را ارائه دهد که ممکن است به شیوهای که نتایج آن از قبل ثابت‌شده است، دقت شمارا هدایت کند.

منبع : https://www.wikihow.com/Exercise-Your-Brain-for-Better-Thinking-Skills
مترجم: حمید سرافراز

بیشتربخوانید:
خوراکی‌هایی که در تقویت حافظه معجزه می‌کند (بخش اول)
خوراکی‌هایی که در تقویت حافظه معجزه می‌کند (بخش دوم)
تقویت حافظه با تغذیه مناسب
تغذیه مناسب برای تقویت حافظه 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
موارد بیشتر برای شما