روش های ایجاد انگیزه برای رسیدن به هدف (بخش دوم)

برای اینکه بتوانید در مسیر رسیدن به رویاهای تان موفق شوید باید برای خودتان هدف تعیین کنید و برای رسیدن به اهداف تان با انگیزه پیش بروید. انگیزه موتور محرک شما در رسیدن به اهداف است. برای ایجاد انگیزه راه های موثری وجود دارد که میتوانید با بکارگیری آنها به موفقیت دست یابید.
چهارشنبه، 24 بهمن 1397
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
روش های ایجاد انگیزه برای رسیدن به هدف (بخش دوم)
بدانید چه چیزی ندارید و می خواهید به دستش بیاورید. واقع بین باشد و نواقص یا نداشته های تان را بپذیرید.
 
چکیده : برای اینکه بتوانید در مسیر رسیدن به رویاهای تان موفق شوید باید برای خودتان هدف تعیین کنید و برای رسیدن به اهداف تان با انگیزه پیش بروید. انگیزه موتور محرک شما در رسیدن به اهداف است. برای ایجاد انگیزه راه های موثری وجود دارد که می توانید با بکارگیری آنها به موفقیت دست یابید.

تعداد کلمات 955 / تخمین زمان مطالعه 5 دقیقه

روش های ایجاد انگیزه برای رسیدن به هدف (بخش دوم)

درباره انگیزه تان مطالعه کنید 

یکی از راه های مطالعه درباره انگیزه تان، شنیدن داستان های موفقیت دیگران است که مغز شما را وادار به تفکر می کند. البته ممکن است فکر کنید مثلا خواندن داستان کسی که موفق شده است 30 کیلو وزن کم کند، شما را مایوس می کند و حس کنید آدم بی عرضه ای هستید که نتوانسته اید حتی 5 کیلو وزن کم کنید؛ اما اگر حتی فرض کنیم این حرف تان درست باشد، باید احساسات منفی را از خودتان دور کنید و عزم تان را جزم کنید. می توانید حتی از همین افراد کمک بگیرید. اتفاقا همین طور داستان ها می تواند برای پیشرفت ترغیب تان کند و از بی تفاوتی نجات تان دهند.
 

به خودتان جایزه بدهید 

بیایید صادق باشیم؛ اینکه سریع تر به نتیجه برسیم واقعا کافی نیست. سال ها طول می کشد تا از یک کسب وکار پول خوب به دست آورید. ماه ها طول می کشد تا به وزن دلخواه تان برسید و ممکن است خیلی طول بکشد تا واقعا به احساس خوشحالی در زندگی مان برسیم. اما چیزی که درباره اش حرف می زنیم، احساس رضایت و خشنودی فوری است. پس می توانیم این راهکار را استفاده کنیم: خودمان به خودمان پاداش بدهیم. حتما نباید فقط وقتی به هدف بزرگی می رسید به خودتان پاداش بدهید (حواس تان باشد جایزه مبهوت تان نکند، در هر صورت باید تا آخرش بروید) نقاط هدف تعیین کنید و به هرکدام که رسیدید به خودتان جایزه بدهید. 2 کیلو وزن کم کردید؟ عالی است! به خودتان یک جایزه بدهید، این به شما انگیزه می دهد چند کیلوی دیگر هم کم کنید. در امتحان بهترین رتبه را به دست آوردید؟ خیلی خوب است! خودتان را به یک شام عالی دعوت کنید. نیمه اول کتاب تان را تمام کرده اید؟ شگفت انگیز است! جایزه اش این است که بیرون بروید و خرید کنید.

گام دوم: اعتماد به نفس تان را بالا ببرید 

نیمه پر لیوان را ببینید 

مهم ترین چیزی که باید در این بخش به آن توجه کنید این است: بدانید چه چیزی ندارید و می خواهید به دستش بیاورید. واقع بین باشد و نواقص یا نداشته های تان را بپذیرید. آن وقت است که می دانید چه می خواهید و می توانید به آنها فکر کنید. قبول دارم که این می تواند آغاز یک موج منفی باشد، خب بالاخره یاد نداشته های تان می افتید! ممکن است شروع کنید به دلسوزی کردن برای خودتان، بی علاقه شوید، انگیزه تان را از دست بدهید و دیگر سمت چیزی نروید. چاره ای نیست، البته راه حل دارد.10 مورد از داشته هایتان و آنچه که دارید و برای شان سپاسگزارید، لیست کنید.
 این کار را هر روز انجام دهید (تازه، هر چقدر بیشتر فکر کنید می فهمید چیزهای بیشتری دارید) روی آنچه که دارید تمرکز کنید، هرچیزی که ساخته اید و خودتان به دست آورده اید. همه اینها به افزایش اعتماد به نفس شما کمک می کند. اگر نگرش تان مثبت باشد با خودتان می گویید «من می تونم انجامش بدم». اگر به دستاوردهای گذشته تان نگاه کنید می بینید که واقعا می توانید. بنابراین انگیزه پیدا می کنید و رسیدن به هدف تان آسان تر می شود.
 

راهش را پیدا کنید 

اگر از تمام چیزی که می خواهید تا شما را به هدف تان برساند سر در بیاورید، می توانید به اندازه یک متخصص به خودتان مطمئن باشید. «دانش» ذهن شما را آرام می کند و نگرانی را از شما دور می کند. اگر بدانید مسیرتان چیست و چگونه باید آن را طی کنید، افکار منفی دور می شوند، اعتماد به نفس تان بالا می رود و نگرشی تازه پیدا خواهید کرد.
 

از کم شروع کنید 

اگر لیستی از اهداف یا کارها دارید به نفع تان است که از کوچک ترین شان شروع کنید وقتی آن را به نتیجه برسانید، انگیزه لازم برای کار بعدی خود به خود ایجاد شده است. دستاورد واقعی مثل این می ماند که نصف راه را رفته باشید.
 

تجسم کنید 

هر روز چند دقیقه بنشینید و تجسم کنید که هدف تان را به دست آورده اید. تمام مراحل را تجسم کنید؛ اهداف تان، نحوه انجام دادن شان، دستیابی به آنها و هر چیز خوب دیگری که به آنها مربوط است. حسی که دارید شبیه چیست؟ بعد از چند دقیقه بلند شوید. چه حسی دارید؟از تمام حواس تان کمک بگیرید. چه مزه ای و چه بویی حس می کنید؟ چه صدایی می شنوید؟ چه چیزهایی می بینید؟ چه چیز زندگی را بعد از رسیدن به هدف تان دوست دارید؟ کدام صفت ها برای توصیف این زندگی مناسب هستند؟ کار کردن روی کدام موارد و جزئیات، هدف تان را شفاف تر و دست یافتنی تر می کند؟ کجا هستید؟ در چه مرحله ای؟ چه می کنید؟ چطور به نظر می رسید؟ تمام اینها را تصور کنید و در ذهن تان مرور کنید. حالا چه حسی دارید؟ انگیزه یعنی همین! زندگی کوتاه است. امروز را آن طور که هست درک کنید و کارهایی را که می خواهید، انجام دهید. بجنبید و تنبلی نکنید! فردا هم کارهای دیگری برای انجام دادن وجود دارد.

منبع : سایت نمناک

بیشتر بخوانید :
افزایش انگیزه با راهکارهای ذهنی (بخش اول)
افزایش انگیزه با راهکارهای ذهنی (بخش دوم)
راهکارهایی برای رسیدن به هدف در زندگی​​​​​​​
اهداف و راه دست یابی به آنها
مهارت ها جدید برای افزایش انگیزه
روش‌های ایجاد انگیزه
چگونه در یکدیگر ایجاد انگیزه کنیم؟



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.