روش های خانه تکانی برای عید (بخش اول)

خانه تکانی برای برخی از خانم ها به ویژه افرادی که شاغل هستند بسیار مشکل است.اگر شما نیز جزو این افراد هستید روش های بسیار خوبی برای تمیز کردن و شستشوی منزل به سبک حرفه ای ها به شما پیشنهاد می کنیم.
پنجشنبه، 2 اسفند 1397
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
روش های خانه تکانی برای عید (بخش اول)
شما می توانید برای آن که کارهای منزل را آسان تر انجام دهید به سادگی یک برنامه ریزی داشته باشید.
 
چکیده : خانه تکانی برای برخی از خانم ها به ویژه افرادی که شاغل هستند بسیار مشکل است.اگر شما نیز جزو این افراد هستید روش های بسیار خوبی برای تمیز کردن و شستشوی منزل به سبک حرفه ای ها به شما پیشنهاد می کنیم.

تعداد کلمات 965 / تخمین زمان مطالعه 5 دقیقه

روش های خانه تکانی برای عید (بخش اول)

بهترین روش خانه تکانی 

اغلب خانم های شاغل فرصت کمی برای انجام خانه تکانی دارند. همین فرصت کم نیز اگر با برنامه ریزی و به صورت اصولی باشد می تواند به بهترین نحو انجام شود. فقط کافیست برخی نکات را رعایت کرده و بهترین روش ها را انتخاب کنید.
 

١. برنامه ریزی کنید

شما می توانید برای آن که کارهای منزل را آسان تر انجام دهید به سادگی یک برنامه ریزی داشته باشید. اصلا لازم نیست که شما از اول صبح تا بعدازظهر کارهای منزل را انجام دهید؛ بلکه می توانید با تقسیم کردن کارها به روزهای مختلف هفته، کمتر به خود فشار بیاورید و انرژی کمی در یک روز مصرف کنید تا بتوانید به کارهای دیگر مثل مطالعه، رسیدگی به کارهای بیرون از منزل یا حتی کارکردن خارج از منزل بپردازید.
اگر قرار است مثلا در طبقه پایین منزل به شستن لباس ها بپردازید یا باغچه منزل را مرتب کنید، سعی کنید کارهایی را که مربوط به طبقه پایین یا حیاط است، همزمان انجام دهید تا لازم نباشد دایم از پله ها بالا و پایین بروید. شما باید کارهای منزل را اولویت بندی کنید و کارهایی را که لازم است حتما انجام دهید، امروز انجام دهید؛ انجام کارهایی که چندان ضروری نیستند را به روزهای بعد موکول کنید.
 

٢.  یک بار به خرید بروید 

شما برای خانه تکانی به مواد و وسایل متفاوتی نیاز دارید؛ پودرلباسشویی، مایع جرم گیر، جارو، دستمال گردگیری، کیسه جاروبرقی، مایع شیشه شوی، برس و... بنابراین ممکن است برای خرید هر یک از آنها، هر بار از منزل خارج شوید و وقت و انرژی خود را هدر دهید. 
بهترین راهکار این است که یک لیست تهیه کنید و تمام مواد و وسایل مورد نیاز برای خانه تکانی را در آن یادداشت کنید. وقتی از کامل بودن فهرست خودتان مطمئن شدید، از یکی از اعضای خانواده بخواهید که اقلام آن فهرست را یکجا برایتان خریداری کند، یا خودتان یک روز را به خرید اختصاص دهید و اقلام مورد نیازتان را یک دفعه تهیه کنید.
 

٣. کارهای بزرگ را به کارهای کوچکتر تقسیم کنید 

اگر قرار است تمام منزل را خانه تکانی کنید، تمام این کارها را به کارهای کوچکتر تقسیم کنید و هر روز بخشی از کارها را انجام دهید. بسیاری از بانوان عادت دارند، تمام لباس های کثیف را جمع کرده و آنها را با پرده ها و ملافه ها در یک روز بشویند... حال برخی از خانم ها از ماشین لباسشویی استفاده می کنند و بعضی حسابی به خودشان سخت می گیرند و آستین هایشان را بالامی زنند با دست لباس ها را می شویند.
تازه پس از آن، لباس های خیس را که سنگین تر هم شده اند از حمام یا آشپزخانه تا حیاط یا ایوان حمل می کنند که روی بند خشک شوند. انجام این فعالیت های سنگین و زیاد، شما را حسابی خسته می کند و تمام انرژی تان را می گیرد، بنابراین بهتر است هر روز یک بخش از لباس ها، پرده ها یا ملافه ها را بشویید و خشک کنید، یا به جای ساعت ها بالا و پایین گذاشتن وسایل انباری برای مرتب کردن آن، هر روز بخشی از آن را مرتب کنید تا کار شما ظرف چند روز تمام شود.
 

٤. کارهای سنگین و سبک را یکی درمیان انجام دهید 

بعضی از کارهای خانه انرژی کمی از شما می گیرند ولی بعضی دیگر شما را کاملا خسته می کنند. بهترین روش آن است که یک کار سبک مثل آب دادن به گلدان ها را انجام دهید و به دنبال آن یک کار سنگین تر مثل جاروبرقی کشیدن اتاق ها را انجام دهید، سپس یک فعالیت سبک را انجام دهید... با این روش به عضلات و مفاصل خود استراحت می دهید و می توانید ساعات طولانی تری به فعالیت بپردازید.
به علاوه اگر قرار است یک کار منزل (که لازم است هنگام انجام آن بایستید) مثل ظرف شستن یا جاروبرقی کشیدن را انجام دهید، به عنوان فعالیت بعدی، کاری را انجام دهید که بتوانید نشسته به آن مشغول شوید؛ مانند سالاد تهیه کردن و دوخت ودوز. به این ترتیب شما به صورت متناوب به یک گروه از عضلات و مفاصل تان استراحت می دهید.
 

٥. استراحت دوست داشتنی 

در بین انجام کارهای منزل به خودتان استراحت بدهید. این استراحت می تواند به حفظ انرژی شما کمک شایانی کند. آرام روی تخت دراز بکشید و به بدن خود آرامش بدهید. لازم نیست به خواب بروید؛ فقط به صدای بدن تان گوش دهید... حتی می توانید نفس های تان را بشمارید. برای استراحت کردن، لازم نیست حتی خسته شوید و از پا دربیایید.
 

٦. از دیگران کمک بگیرید 

این که شما مادر خانواده هستید، اصلا به این معنی نیست که خودتان باید تمام کارهای منزل را برعهده بگیرید. 
نگران نباشید، با اندکی کارکردن، بچه ها از درس خواندن عقب نمی افتند! کارهای منزل را بین افراد خانواده تقسیم کنید و مسئولیت مرتب کردن و جاروبرقی کشیدن اتاق کودکان را به خودشان بسپارید. می توانید از افراد خانواده بخواهید خودشان لباس هایشان را بشویند.
فراموش نکنید حتی کودکان هم می توانند در انجام کارهای منزل به شما کمک شایانی کنند. اگر وضعیت اقتصادی خانواده اجازه می دهد، می توانید برای انجام کارهای سنگین، مثل شست وشوی شیشه ها یا شستن فرش ها و خانه تکانی یک کارگر استخدام کنید.

ادامه دارد...

منبع :
سایت نمناک
 

بیشتر بخوانید :
نکات کاربردی در خانه داری
راهکارهای موثر برای خانه تکانی راحت
خانه تکانی سریع با برنامه ریزی درست
آداب خانه تکانی
نکات ریز خانه تکانی
راه های مفید در خانه تکانی
نکته های ایمنی به هنگام خانه تکانی



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.