فواید آووکادو در دوران بارداری (بخش اول)

مفید بودن آووکادو برای بارداری حقیقت دارد. آووکادو یک میوه‌ی بسیار مفید است، مخصوصا برای بارداری است. آووکادو سرشار از موادی است که برای بارداری مفید هستند. فولات یکی از مهم‌ترین مواد لازم بدن در بارداری است و متخصصان مکمل‌های دارای فولات را برای زنان باردار تجویز می‌کنند.
شنبه، 8 تير 1398
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
فواید آووکادو در دوران بارداری (بخش اول)
از اواسط دوره‌ی باردار تا آخرین مرحله‌ی آن، زنان باردار با یبوست دست و پنجه نرم می‌کنند. آووکادو حاوی مقدار زیادی فیبراست. این ماده برای گوارش مناسب مواد غذایی بسیار ضروری است.
 

مقدمه

پیش از آن‌که درباره‌ی خواص آووکادو در بارداری صحبت کنیم، باید به این نکته اشاره کنیم که نام علمی این میوه Persea Americana است؛ آووکادو متعلق به کشور اندونزی نیست، بلکه این میوه جزء میوه‌های بومی مکزیک است. در این مقاله قصد داریم به دلایل اهمیت مصرف آووکادو در بارداری اشاره کنیم. چرا مصرف آووکادو برای زنان باردار توصیه شده‌ است؟ زیرا این میوه دارای ۳ گروه از خواص مفید برای سلامتی است.
 

خواص درمانی آووکادو در بارداری


۱. درمان گرفتگی در زنان باردار
گرفتگی ماهیچه یکی از مشکلات شایع در میان زنان است؛ به خصوص، وقتی باردار هستند. ولی، بعد از مطالعه‌ی این مقاله، حتما نگرانی‌تان در این خصوص کم‌تر می‌شود. زیرا فقط با مصرف آووکادو، ممکن است گرفتگی‌تان کاهش یابد. آووکادو چگونه باعث کاهش گرفتگی ماهیچه می‌شود؟ فقط با کمک پتاسیم موجود در خود. این ماده برای کاهش درد گرفتگی‌های ماهیچه‌ای بسیار مفید است.
 
۲. کاهش التهاب معده و روده در زنان باردار
دو ماده‌ی مهم در آووکادو وجود دارند که به کاهش التهاب معده و روده در زنان باردار کمک می‌کنند؛ نخست، کاروتنوئیدهایی در قالب بتا کاروتن، و دیگری لیکوپن. کاروتنوئید و لیکوپن آنزیم‌های مفیدی هستند که در آووکادو یافت می‌شوند. هر دوی این مواد جزء مواد مغذی ضروری هستند. کاروتنوئید و لیکوپن با درمان دیواره‌ی مخاطی روده‌ی کوچک، التهاب معده را درمان می‌کنند.
 
۳. جذب کلسیم
دو زندگی در یک بدن، و دو بدن با یک زندگی. مادر و کودک در یک بدن زندگی می‌کنند. به همین دلیل نیز زنان باردار بیش از گذشته به مواد مغذی نیاز دارند. نیاز مادر به مواد غذایی دو برابر می‌شود تا نیازهای هر دو بدن را تامین کند. آووکادو می‌تواند این نیازها را برآورده کند. زیرا کلسیم موجود در آووکادو می‌تواند به عنوان سازنده و شکل‌دهنده‌ی استخوان نوزاد عمل کند.
 
۴. ماده‌ی غذایی مفید برای سلامت مغز
بر اساس نتایج پژوهش‌ها، آووکادو برای پیشگیری از بروز بیماری آلزایمر مفید است. زیرا آووکادو حاوی اسیدهای چرب امگا-۳ و ویتامین E است. طبق شواهد علمی، هر دوی این مواد می‌تواند جلوی آلزایمر را بگیرند. مادرها و پدرها نباید این اطلاعات را نادیده بگیرند. آووکادو را در رژیم غذایی روزانه‌تان قرار دهید و از ابتلای کودک‌تان در آینده به بیماری آلزایمر پیشگیری کنید.
 
۵. کمک به رشد مغز و اعصاب
خواص آووکادو برای آن‌هایی که مشتاق مصرف این میوه‌ی پر خاصیت هستند، همواره باعث حفظ سلامتی‌شان می‌شوند؛ به خصوص برای زنان باردار. زنان باردار برای بهره‌مندی از خواص آووکادو باید یک فنجان آب این میوه را نوش جان کنند. در یک فنجان آب آووکادو ۲۲ میلی‌گرم کولین وجود دارد. این ماده به رشد و تکامل مغز و اعصاب در جنین کمک می‌کند.
 
۶. بهبود کارکرد گوارشی
از اواسط دوره‌ی باردار تا آخرین مرحله‌ی آن، زنان باردار با یبوست دست و پنجه نرم می‌کنند. آووکادو حاوی مقدار زیادی فیبراست. این ماده برای گوارش مناسب مواد غذایی بسیار ضروری است. و آیا می‌دانستید فیبر موجود در آووکادو می‌تواند حرکات روده را بهبود ببخشد؟
 
۷. افزایش جذب مواد مغذی
ویتامین A موجود در آووکادو حاوی ماده‌ای به نام کاروتنوئید است. این ماده برای دوران بارداری بسیار ضروری است. زیرا زنان باردار در این دوره از زندگی نسبت به سایر دوره‌ها به مواد مغذی بیش‌تری نیاز دارند. ولی اگر بدن نتواند به خوبی مواد مغذی را جذب کند، مصرف آن‌ها فایده‌ای نخواهد داشت. بنابراین، برای افزایش جذب مواد مغذی باید از خواص کاروتنوئید موجود در آووکادو بهره‌مند شوید. پژوهش‌ها این خاصیت آووکادو را برای سلامتی مادر و کودک در دوره‌ی باردار تایید کرده‌اند.
 
۸. جذب ویتامین B1 و B2
با این‌که حالت تهوع یکی از علائم بارداری است، ولی تحمل دائمی این وضعیت برای زنان به هیچ وجه خوشایند نیست. بنابراین، برای غلبه بر این وضعیت باید از ویتامین B1 و B2 کمک بگیرید. هر دوی این ویتامین‌ها در آووکادو موجود هستند. بنابراین، می‌توان به زبان ساده گفت، “‌آووکادو می‌تواند حالت تهوع را در زنان باردار کاهش دهد.‌”‌ تیامین نام دیگر ویتامین B1 است که می‌تواند حالت تهوع و استفراغ زنان باردار را کاهش دهد. خاصیت دیگر آووکادو برای دوران بارداری به ویتامین B2 موجود در این میوه ارتباط دارد؛ ویتامین B2 جهت تجزیه‌ی مواد مغذی برای مصرف بدن کودک مفید است. این خاصیت جزء کارکردهای ریبوفلاوین (نام دیگر ویتامین B2) به شمار می‌رود. این کارکرد برای آماده‌سازی کودک برای تولد و هم‌چنین، برای دوران شیردهی مادر بسیار با اهمیت است.
 
۹. جذب ویتامین B6
کارکرد آووکادو در کاهش حالت تهوع زنان باردار تنها به ویتامین B1 و B2 موجود در این میوه مربوط نمی‌شود. ویتامین B6 نیز می‌تواند حالت تهوعی را که زنان باردار معمولا هنگام صبح به آن دچار می‌شوند، کاهش دهد. کارکرد ویتامین B6 از این نظر مشابه‌ی دو ویتامین بالا است. ویتامین B6 نیز از جمله ویتامین‌هایی است که در آووکادو یافت می‌شوند. نام دیگر ویتامین B5 پیریدوکسین است که خاصیت دیگری نیز برای زنان باردار به همراه دارد؛ این ویتامین باعث افزایش مقاومت بدنی زنان باردار می‌شود.
 
۱۰. جذب ویتامین C
این بخش از خواص آووکادو برای سلامتی زنان باردار ارتباط نزدیکی با میزان آهن مورد نیاز بدن در دوران بارداری دارد. زیراویتامین C می‌تواند سرعت جذب آهن را در بدن زنان باردار افزایش دهد. ولی دو نکته‌ی مهم در رابطه با این خاصیت وجود دارد که باید به آن توجه کرد. نخست این که نباید بیش از اندازه ویتامین C مصرف کنید. هم‌چنین، ویتامین C را از منابع طبیعی آن دریافت کنید. زیرا عدم انجام این کار می‌تواند باعث سقط جنین شود. پروژسترون بیش از اندازه می‌تواند برای مادر و جنین خطرناک باشد. در صورت مصرف بیش از اندازه‌ی ویتامین C یا تامین این ویتامین از منابع غیر طبیعی ممکن است پروژسترون در بدن مادر بیش از اندازه زیاد شود.

ادامه دارد...

منبع: تحریریه سایت کسب و کار بازده 


سبک زندگی مرتبط
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.