معده درد، علت، علائم و درمان آن (بخش دوم)

یکی از شایع ترین مشکلات افراد در همه سنین، درد معده است که به دلایل مختلفی رخ می دهد. طب سنتی با دمنوش های گیاهی و توصیه خود کمک فراوانی به درمان درد معده می کند ، شما می توانید با استفاده از این روش های...
جمعه، 14 تير 1398
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
معده درد، علت، علائم و درمان آن (بخش دوم)
یک درمان خانگی برای معده درد این است که  مقدار کمی نمک و فلفل سیاه را روی دانه‌های انار بپاشید، و آنها را بخورید. دانه‌های انار کمک زیادی به تسکین درد معده می‌کنند.
 

 درمان خانگی معده درد


1. رازیانه
رازیانه‌ را به صورت خام بجوید. رازیانه در عین این که نفخ را از بین می‌برد و درد معده را تسکین می‌دهد هاضمه را بهبود می‌بخشد.
 
2. آنقوزه
نصف قاشق چایخوری آنقوزه را گرم کنید و آن را با کمی شیر مصرف کنید. آنقوزه به سرعت درد معده را از بین می‌برد.
 
3. نوشیدنی بدون گاز
اگر معده درد فقط به خاطر شکل گیری گاز در معده است، کمی نوشیدنی بدون گاز مصرف کنید تا سریعا تسکین پیدا کنید.
 
4. روغن رزماری
چند قطره روغن رزماری را در حمام آب داغ بریزید و با آن آب استحمام کنید. این کار در عین اینکه بدن‌تان را به آرامش می‌رساند شما را از دست معده درد نیز خلاص می‌کند.
 
5. آب گرم و آب لیمو
۲ قاشق چایخوری آب لیمو را در ۵۰ میلی لیتر آب گرم بریزید و کمی نمک سیاه به آن اضافه کنید. حداقل سه بار در روز از آن مصرف کنید تا از معده درد خلاص شوید.
 
6. نان تست سوخته
این کار بالاخص در مواردی که مسمومیت غذایی یا الکلی رخ می‌دهد کمک‌ کننده است. یک تان تست سوخته با کمی ذغال چوب درمان موثری برای خنثی کردن اثر مواد مسمویت زا در بدن است.
 
7. شربت کولا
اگر به خاطر سوء هاضمه و حالت تهوع از معده درد رنج می‌برید، مقداری شربت کولا امتحان کنید. به منظور رها شدن از معده درد کمی از این کولا را سر بکشید.
 
8. سرکه سیب
چند قاشق چای خوری سرکه سیب را در یک لیوان آب بریزید و آن را بنوشیدسرکه سیب یک درمان خانگی خوب برای معده درد است چون به بهبود هضم، و از آن طریق به تسکین درد معده کمک می‌کند. توصیه می‌شود این مخلوط را قبل از صرف وعده غذایی اصلی بخورید تا مواد مغذی را جذب کند.
 
9. آلوورا
آب آلوورا برای درمان مشکلاتی نظیر نفخ، یبوست، اسهال که از عوامل معده درد هستند بسیار خوب عمل می‌کند.
 
10. استراحت کنید
اگر دچار عفونت معده‌ شده‌اید، برای مبارزه با و غلبه بر این عفونت لازم است که استراحت زیادی بکنید.
 
11. داروهای آزاد بخورید
می‌توانید برای خلاص شدن از معده درد داروهای آزاد مثل ایبوپروفن یا استامینوفن مصرف کنید. برای حالت تهوع می‌توانید محلول‌های آنتی اسید استفاده کنید، که نهایتا موجب تسکین درد معده‌تان خواهد شد.
 
12. دانه‌های انار
یک درمان خانگی برای معده درد این است که  مقدار کمی نمک و فلفل سیاه را روی دانه‌های انار بپاشید، و آنها را بخورید. دانه‌های انار کمک زیادی به تسکین درد معده می‌کنند.
 
13. دانه‌های شنبلیله
مقداری دانه‌ی شنبلیله را خرد و از آن خمیر درست کنید. حالا، آن را با کمی کشک مخلوط کنید. این یکی از بهترین درمان‌هایی است که می‌توان برای معده درد استفاده کرد.
 
14. برگ کرفس
با دو گرم برگ کرفس خمیر درست کنید. حالا ۱ گرم سنگ نمک را با آن مخلوط کنید. از آن بخورید. این کار تسکین سریعی برای معده درد شما است.
 
15. برگ تمبر هندی
سه گرم برگ تازه‌ی تمبر هندی را خرد و از آن یک خمیر نازک درست کنید. حالا ۱ گرم سنگ نمک را با آن مخلوط کنید و از آن میل کنید.
 
16. ترکیبی از نعنا خشک، دانه‌ی زیره و آنقوزه
کمی نعنا خشک، زنجبیل خشک، دانه زیره سبز بو داده، گشنیز، فلفل سیاه، آنقوزه، سیر و سنگ نمک را خرد کرده و از آن پودر درست کنید. قبل از صرف غذا یک قاشق چایخوری از این پودر را به همراه یک لیوان آب ولرم مصرف کنید.
 
17. گلاب
برای رهایی از حالت تهوع و شکم درد گلاب بنوشید.
 
18. جعفری
کمی برگ جعفری را در آب به مدت چند ساعت بخیسانید. حداقل ۲-۳ بار در روز از این آب بنوشید. این راهکار درمان خوبی برای حفظ سلامت کلی معده‌ است.
 
19. بکرایی
مقداری از خمیر بکرایی را با دوغ مخلوط کنید. آن را خوب هم بزنید، برای درمان معده درد از آن بخورید. شما همچنین می‌توانید آب بکرایی را برای درمان ناراحتی معده بنوشید.

منبع: تحریریه سایت کسب و کار بازده
 


مقالات مرتبط
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
سبک زندگی مرتبط