فواید گوشت قرمز برای سلامتی (بخش دوم)

گوشت قرمز حاوی نیاسین است که می‌تواند کلسترول بد را در بدن کاهش، و کلسترول خوب مورد نیاز بدن را افزایش دهد. در نتیجه، با مصرف گوشت قرمز به اندازه‌ی کافی و با رعایت اعتدال، می‌توانید سطح کلسترول خون‌تان را حفظ کنید. در ادامه این مطلب به فواید گوشت قرمز برای سلامتی پرداخته ایم.
شنبه، 12 مرداد 1398
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
فواید گوشت قرمز برای سلامتی (بخش دوم)
یکی دیگر از بیماری‌های ناشی از کمبود ویتامین D که می‌توان از طریق مصرف گوشت قرمز،‌ احتمال خطر بروز آن را نیز کاهش داد، پوکی استخوان است.
 

فواید گوشت قرمز برای سلامتی


1. پیشگیری از کم خونی
مهم‌ترین کارکرد آهن در بدن عبارت است از تشکیل هموگلوبین یا گلبول‌های قرمز خون. وظیفه‌ی هموگلوبین انتقال اکسیژن در سرتاسر بدن است. بنابراین، کمبود آهن می‌تواند به بروز کم خونی یا کاهش گلبول‌های قرمز خون منجر شود؛ این وضعیت باعث بروز خستگی مفرط، لتارژی، و دلمردگی می‌شود. چنان‌چه از ۲۰ مهم‌ترین علائم کم خونی که به شما هشدار می‌دهند رنج می‌برید، حتما گوشت قرمز را در رژیم غذایی روزانه‌تان قرار دهید.

2. پیشگیری از بی خوابی
هم‌چنین، گوشت قرمز به مبارزه علیه اختلالات خواب یا بی خوابی کمک می‌کند. مصرف مواد غذایی سرشار از آهن می‌تواند به برخی افراد برای داشتن خواب با کیفیت کمک کند. آهن برای تنظیم افت و خیز فشار خون در بدن و در نتیجه، آسان‌تر شدن فرایند خواب مفید است. عدم تعادل در فشار خون آدم‌ها می‌تواند به بی خوابی منجر شود. افزایش فشار خون تاثیر مخربی بر کارکرد دستگاه‌های مختلف بدن می‌گذارد؛ از این رو، لازم است اطلاعات کافی از این مسئله داشته باشید. 

3. پیشگیری از راشیتیسم
بیماری راشیتیسم در زمان رشد استخوانی کودکان، بر سلامتی آن‌ها تاثیر می‌گذارد. کودکان مبتلا به کمبود ویتامین D ممکن است در معرض ابتلا به این بیماری قرار بگیرند. بیماری راشیتیسم به دلیل کمبود مواد معدنی لازم، باعث عدم استحکام و سختی استخوان‌ها می‌شود؛ به این ترتیب، احتمال خطر شکستگی یا ترک خوردگی استخوان افزایش می‌یابد.

ویتامین D به جذب کلسیم در بدن کمک می‌کند. یکی دیگر از بیماری‌های ناشی از کمبود ویتامین D که می‌توان از طریق مصرف گوشت قرمز،‌ احتمال خطر بروز آن را نیز کاهش داد، پوکی استخوان است؛ مصرف مواد غذایی سرشار از ویتامین D به عنوان یکی از ۱۶ درمان خانگی پوکی استخوان به شمار می‌رود.

4. مفید برای بارداری
گوشت قرمز در کمک به ایجاد و رشد انواع مختلفی از اندام‌ها نظیر ماهیچه، استخوان، دستگاه تنفسی، و مغز بسیار مفید است. مصرف پروتئین کافی در دوران بارداری به زنان باردار کمک می‌کند نوزاد سالمی را به دنیا بیاورند که مشکل کمبود مواد مغذی نداشته باشد.

5. کاهش سطح کلسترول
گوشت قرمز حاوی نیاسین است که می‌تواند کلسترول بد را در بدن کاهش، و کلسترول خوب مورد نیاز بدن را افزایش دهد. در نتیجه، با مصرف گوشت قرمز به اندازه‌ی کافی و با رعایت اعتدال، می‌توانید سطح کلسترول خون‌تان را حفظ کنید. بنابراین، گوشت قرمز لزوما کلسترول خون را افزایش نمی‌دهد؛ در عوض، حتی برخی خوراکی‌های بدون کلسترول وجود دارند که ممکن است میزان کلسترول خون‌تان را بالا ببرند. این حقیقت یکی از ۵ چیز درباره‌ی میزان کلسترول خون است که هیچکس به شما نمی‌گوید.

6. کاهش خطر ابتلا به بیماری قلبی
بر اساس نتایج برخی پژوهش‌ها، مصرف گوشت قرمز می‌تواند خطر ابتلا به بیماری قلبی و برخی بیماری‌های مزمن مربوط به سلامت قلب را کاهش دهد. زیرا امگا-۳ موجود در گوشت قرمز می‌تواند انعطاف پذیری و قابلیت ارتجاعی سرخرگ‌ها را بهبود ببخشد. از این رو، خطر فشار خون بالا و آریتمی یا ضربان نامنظم قلب را می‌توان با مصرف گوشت قرمز به حداقل رساند. ولی اگر دچار علائم بیماری قلبی شده‌اید، ابتدا باید از ۵ نشانه‌ی تشخیص این‌که بیماری قلبی دارید یا دچار اضطراب شده‌اید، آگاه شوید. سپس با رعایت یک رژیم غذایی سالم به جنگ این بیماری بروید.

7. حفظ سلامت دستگاه قلبی و عروقی
دستگاه قلبی و عروقی شامل تمام فرایندهایی است که به کارکرد اندام قلب مربوط می‌شوند. قلب یکی از مهم‌ترین اندام‌های بدن به شمار می‌رود. با حفظ سلامت دستگاه قلبی و عروقی، بدن همیشه در برابر انواع مختلفی از اختلالاتی که باعث صدمه زدن به قلب می‌شوند، مقاوم می‌ماند. علاوه بر این‌ها، برای حفظ سلامت دستگاه قلبی و عروقی‌تان لازم است از ۳۰ شیوه موثر برای جلوگیری از حمله قلبی و سکته مغزی نیز استفاده کنید.

ادامه دارد...

منبع : تحریریه سایت کسب و کار بازده


سبک زندگی مرتبط
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.