انتخاب لوازم التحریر مناسب (بخش سوم)

شاید دغدغه شما هم به مانند دیگر پدران و مادرانی است که با شروع ماه مهر، به دنبال خرید لوازم التحریر مناسب برای فرزندان خود هستند. ما در این نوشتار به بیان ویژگی های لوازم التحریر مناسب می پردازیم. با ما همراه باشید.
پنجشنبه، 21 شهريور 1398
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
انتخاب لوازم التحریر مناسب (بخش سوم)
یکی از ویژگی های لوازم التحریر مناسب، بی خطر بودن استفاده از آن است. 
 

خط ‌کش، گونیا، نقاله

این محصولات هم به علت داشتن گوشه‌های تیز، جزء موارد خطرناک برای چشم محسوب می‌شوند. انواع فلزی آن‌ها دارای دقت و دوام بیشتری هستند، ولی برای کودک شما مناسب نیستند. سعی کنید برای کودک خود نمونه‌های پلاستیکی آن‌ها را که دارای خطر کمتری است، بخرید. در مصارف عادی و عمومی معمولاً نیازی به خط‌کش‌های بلند نیست. بهتر است از خط‌کش‌های 20 تا 25 سانتی‌متر استفاده کنید. اگر کار شما احتیاج به خط‌کش بلندتر دارد، می‌توانید از انواع تاشوی آن‌ استفاده کنید که داخل جامدادی شما هم جا شود!
 
خط‌کش‌های پلاستیکی اگر حتی یک گوشه‌ شکسته هم داشته باشند بسیار خطرناکند و در هر لحظه خطر، چشم یا پوست ظریف دست کودک شما را تهدید می‌کند. حتماً دقت کنید که همیشه خط‌کش فرزندتان سالم باشد. غیر از این خطرات، ناهمواری ناشی از شکستگی می‌تواند کاربرد اصلی خط‌کش که کشیدن یک خط صاف است را از بین ببرد.
 
جنس
انواع فلزی آن‌ها همان‌طور که قبلاً هم ذکر شد دقیق‌تر و بادوام‌ترند، اما این جنس دارای گوشه‌های خیلی تیزی هستند. بعضی مدل‌های خارجی این محصولات از جنس نوع خاصی از پلاستیک هستند که خاصیت الاستیک بالایی دارد، کاملاً خم می‌شود ولی نمی‌شکند. اگر هزینه آن برایتان زیاد مهم نیست این نوع از لوازم بسیار مناسب هستند.
 
شکل و سایز
خط‌ کش سبک بخرید. خط‌کشی که با توجه به اندازه‌های دست و انگشتان فرزند شما باشد، بهترین خط‌کش است. اندازه‌ گونیا و نقاله هم باید بر اساس نیاز خریدار مشخص شود.
 
عضلات درگیر
خط‌ کش فشار زیادی به دست وارد نمی‌کند اما اگر از خط‌کش برای برش با کاتر استفاده کنید، فشار زیادی به تاندون‌های هر دو دست وارد می‌آید که ممکن است باعث سندرم تونل کارپ شود.
 

 کلیپس، گیره‌ کاغذ، سوزن، پونز، لاک‌ غلط‌ گیر 

سوزن و پونز جزء مواردی هستند که بهتر است در جامدادی کودک شما نباشد؛ این‌ها دشمن شماره‌ یک چشم فرزند شما به حساب می‌آیند. در ضمن ممکن است زمینه‌ساز شیطنت و اخراج فرزندتان از کلاس نیز باشد. در صورت نیاز می‌توانید گیره‌ کاغذ یا کلیپس را جایگزین آن‌ها کنید. بزرگسالان با رعایت نکات ایمنی می‌توانند این محصولات را همراه خود داشته باشند، حتماً برای آن‌ها محفظه‌ بسته‌ای در نظر بگیرید و آن محفظه را درون جامدادی خود بگذارید.
 
شکل و سایز
کلیپس و گیره کاغذ در ابعاد و اندازه‌های مختلف برای اتصال 2 تا 8 کاغذ در بازار موجود است.
   

چسب مایع

چسب مایع در ابعاد و اندازه‌ کوچک می‌تواند یک محصول به درد بخور در جامدادی شما باشد. مواظب باشید دست آلوده یا آغشته به چسب را به چشم خود حتی نزدیک هم نکنید، چون آسیب‌های جدی به همراه دارد. با این کار علاوه بر ایجاد آلرژی‌ ممکن است بینایی خود را نیز به طور کامل از دست بدهید. در صورت زودبه‌زود تمام شدن چسب همراه فرزندتان او را کنترل کنید، بعضی از متخصصان اعتیاد به استنشاق چسب‌های مایع را گزارش کرده‌اند.
  

کاتر و قیچی

بسیار بسیار خطرناک. مراقب باشید فرزند شما کاتر همراه نداشته باشد. برای خرید قیچی هم دقت کنید که از انواع سرگرد و کند (انواع کاغذبر) آن خریداری کنید.
 
اگر لازم است کاتر همراه داشته باشید، حتماً کاتری بخرید که قفل اطمینان داشته باشد. هنگام شکستن سر تیغه‌ کاتر بسیار مراقب باشید و حتماً از وسیله‌ مخصوص آن که معمولاً در انتهای کاتر تعبیه شده استفاده کنید. مواظب باشید هنگام شکستن، تیغه در چشم شما نپرد.
 
جنس
جنس بدنه کاتر و قیچی انواع فلزی و پلاستیکی دارد که با توجه به مصرف آن‌ها باید انتخاب شود، چون تیغه کاتر و قیچی هر دو از فلزت محکمی مانند استیل است اگر از انواع پلاستیکی خریداری می‌کنید، دقت کنید که تحمل نیروی زیاد را داشته باشد و نشکند.
 
شکل و سایز
اگر برای فرزند مهد کودکی خود قیچی می‌خرید، قیچی کاغذبر با اشکال حیوانات مختلف به علت تنوع در طرح و رنگ و جذابیت بیشتر برای کودک پیشنهاد می‌شود. کاتر هم برای مصارف روزانه‌ دانشگاهی بهتر است فلزی باشد. اگر کاتری بخرید که تیغه‌ زاپاس هم داشته باشید، کمی به اقتصاد خانواده کمک کرده‌اید!
 
عضلات درگیر
دسته‌ قیچی به طور اصولی و بر طبق قوانین ارگونومی نباید به صورت قرینه قرار گیرد و همین امر باعث می‌شود که قیچی برای افراد چپ‌دست و راست‌دست متفاوت باشد. دسته قیچی باید به صورتی باشد که انگشتان شخص استفاده‌کننده به راحتی درون آن برود و تا حدودی آزاد باشد. دقت کنید که فشار وارد بر عضلات در صورت خیلی بزرگ یا خیلی کوچک بودن سوراخ‌های دسته‌ قیچی، چند برابر و باعث خستگی زودرس و درد در انگشتان اشاره و شست می‌شود.
با داشتن این اندازه‌ها و دقت به آن‌ها در خریداری لوازم مورد نیاز تا حدی فشار حاصل از استفاده از محصولات کاهش می‌یابد.
  

آبرنگ

تماس این محصول هم با چشم بسیار خطرناک است؛ پس مراقب باشید کودکتان دست آلوده به آبرنگ را به چشمش نزند. همچنین مراقب باشید کودک شما از لیوان آب‌خوری به عنوان لیوان آبرنگ استفاده نکند.
 

مدادتراش 

اگر قصد خرید تراش رومیزی را دارید، حتماً دقت کنید جنس کف آن دارای اصطکاک زیادی باشد. این امر باعث می‌شود که مدادتراش بدون گیره هم محکم روی میز قرار گیرد. جنس دستگیره‌ها و دسته آن هم باید از موادی باشد که دست روی آن‌ها نلغزد و لیز نخورد.
 
اگر هم قصد خرید تراش همراه را دارید، مدادتراشی را خریداری کنید که اطراف آن نرم باشد ولی در دست لیز نخورد. مانند مدادتراش‌های لاستیکی.
 
جنس تیغه تراش معمولاً استیل است. انواع جدید تراش‌ها دارای تیغه‌هایی هستند که شخص کاربر با قراردادن آن داخل یخچال یا فریزر می‌تواند آن را تیز کند.
 
شکل و سایز
برای خرید تراش رومیزی دقت کنید دسته‌ آن نه زیاد کوتاه و نه زیاد بلند باشد. بر اساس استانداردهای موجود این دسته باید به اندازه‌ای باشد که گرفتن آن با دست به راحتی صورت گیرد و این موضوع کاملاً بستگی به اندازه‌های شخص استفاده‌کننده دارد. چرخش آن باید بدون صرف انرژی زیادی صورت گیرد. گیره‌های نگهدارنده مداد هم باید فاقد گوشه‌های تیز باشد.
 
انواع برقی آن‌ها نمونه‌های جدید و مناسب‌تری هستند که نیاز به صرف انرژی چندانی ندارند. می‌توان در استفاده‌های تخصصی‌تر از انواعی که دارای چند سایز سوراخ هستند، استفاده کرد.
 
برای خرید مدادتراش، به اندازه آن دقت کنید. تراش باید به اندازه‌ای باشد که بین دو انگشت اشاره و شست قرار گیرد و خیلی کوچک یا خیلی بزرگ نباشد. ترجیحاً مدادتراش‌های مخزن‌دار را تهیه کنید. شما می‌توانید از این نوع در هر موقعیتی استفاده کنید.
 
عضلات درگیر
برای مدادتراش، شست و انگشت اشاره‌ دست مخالف (برای افراد چپ‌دست، دست‌راست و برای افراد راست‌دست، دست‌چپ) برای نگه‌داشتن تراش، تحت فشارند که اگر تراش کوچک‌تر یا بزرگ‌تر از حد نرمال باشد باعث فشار بیشتر می‌شود و همین‌طور مچ دست به صورت چرخشی حرکت می‌کند که اگر تیغه تراش کند باشد باعث اعمال فشار بیشتری می‌شود.
 
در تراش‌های رومیزی، سهولت چرخش دسته و اندازه مناسب آن می‌تواند فشار را کم کند.
 
منبع: سایت خونمون


مقالات مرتبط
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.