مواد غذایی که ضد سرطان هستند (بخش اول)

همیشه پیشگیری بهتر از درمان است و در مورد بیماری خطرناکی مثل سرطان نیز همینطور است. در این مطلب با بهترین خوراکی یا مواد غذایی ضد سرطان آشنا می‌شویم که واقعا معجزه می‌کنند و این خوراکی ها یا مواد غذایی آسان که همیشه در دسترس تان هستند را بشناسید. با ما همراه باشید.
چهارشنبه، 17 مهر 1398
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
مواد غذایی که ضد سرطان هستند (بخش اول)
جعفری‌ می‌تواند از ابتلا به سرطان کبد، معده، پوست، مغز، سینه و همچنین سرطان تیروئید پیشگیری کند.
 

 مواد غذایی ضد سرطان 


۱. خیار
خیار سرشار از یک ماده‌ی آنتی‌اکسیدان به نام فیستین است، که فواید آن برای سلامتی پرشمار است- از جمله بهبود عملکرد شناختی، بی‌حسی نسبت به درد، و کاهش خطر سرطان. پژوهش دیگری که در ۲۰۱۰ انجام شد، نشان می‌دهد عصاره‌ی خیار خواص ضد درد و آنتی‌اکسیدانی دارد. طی پژوهشی در ۲۰۱۳ مشاهده شده‌است خیار فعالیت شیمی‌درمانی دارد.
 
۲. گریپ فروت
ترکیبات گیاهی مختلف در گریپ فروت‌ برای مقابله با سرطان فوق‌العاده عالی است. مثلا، مشخص شده‌است نارنجین با سرطان پروستات مقابله می‌کند. گفته می‌شود لیمونوید موجود در این میوه برای مقابله با سرطان‌های پوست، ریه، حفره‌ی دهانی، و معده مفید است. زنان باید مرتب گریپ فروت بخورند یا آب آن را بنوشند تا احتمال سرطان پستان در آنها کاهش بیابد.
 
3. زنجبیل
ترکیبات فیتوشیمیایی، آنتی اکسیدان ها، ویتامین‌ها و مواد معدنی موجود در زنجبیل‌ مانع از افزایش استرس شده و سیستم ایمنی را تقویت می‌کند. به این ترتیب، بدن توانایی مقابله با سلول‌های سرطانی را خواهد داشت. مطالعات مختلف نشان می‌دهد که این ریشه خوراکی به پیشگیری و درمان سرطان پروستات، تخمدان و سینه کمک می‌کند و این سبزی را در فهرست مواد غذایی ضد سرطان قرار می‌دهد.
 
4. جعفری
جعفری‌ می‌تواند از ابتلا به سرطان کبد، معده، پوست، مغز، سینه و همچنین سرطان تیروئید پیشگیری کند. این سبزی معطر حاوی میزان قابل‌توجهی آنتی‌اکسیدان‌ است که با سرطان مقابله می‌کنند. جعفری‌‌ می‌تواند از ابتلا به سرطان کبد، معده، پوست، مغز، سینه و همچنین سرطان تیروئید پیشگیری کند. این سبزی معطر حاوی میزان قابل‌توجهی آنتی‌اکسیدان‌ است که با سرطان مقابله می‌کنند. جعفری‌ همچنین از رشد و تکثیر سلول‌های سرطان‌زا نیز جلوگیری می‌کند.
 
۵. بادام
فیبر موجود در بادام، به سم‌زدایی بدن کمک می‌کند. این ماده سبب می‌شود که غذا از طریق سیستم گوارش راحت‌تر عبور کند. این فرآیند سیستم گوارش را پاکسازی می‌کند. مؤسسه‌ی ملی سرطان یک مطالعه را منتشر کرده‌است که مطابق با آن رژیم‌های غذایی دارای فیبر بالا باعث کاهش خطر سرطان روده‌ی بزرگ می‌شوند. بنابراین، بادام می‌تواند در فهرست خوراکی‌هایی که از سرطان کولون (روده‌ی بزرگ) جلوگیری می‌کنند قید شود، چرا که فیبر زیادی دارد. بادام، همچنین یک منبع عالی است از ویتامین E، فیتوکمیکال‌ها (مواد شیمیایی گیاهی) و فلاونوئیدها که پیشرفت سلول های سرطانی را کنترل می‌کنند.
 
6. هندوانه
این میوه انتخابی پرطرفدار برای یک میان‌وعده‌ی خنک‌کننده است-چه همان‌طور که هست مصرف شود چه به عنوان نوشیدنی یا شِیک. چیزی که آدم‌ها نمی‌دانند این است که هندوانه خواص آنتی‌اکسیدانی، ضدالتهابی و ضدسرطانی فوق‌العاده‌ای دارد. پژوهشگران پی‌برده‌اند هندوانه می‌تواند آسیب ناشی از اکسید شدن بافت مواد غذایی، و سطح پایین لیپید را تعدیل کند، و خطر سرطان، بیماری‌های قلبی، و بیماری‌های مربوط به سوخت‌وساز را کاهش دهد.
 
۷. خرما
با خوردن‌خرما‌ به بهبود سلامتی دستگاه گوارش‌تان کمک کنید. خرما میوه‌ای فوق‌العاده برای دستگاه گوارش است. اگر دچار بیماری‌هایی نظیر سندرم روده‌ی تحریک‌پذیر یا IBS، یبوست یا بسیاری از مشکلات گوارشی دیگر و مشکلاتی در رابطه با شاخص گلوکز هستید، خرما‌ به کمک‌تان می‌شتابد. خرما احتمال ابتلا به سرطان روده‌ی بزرگ و خیلی سرطان‌های دیگر را کاهش می‌دهد. پزشکان معمولا در درمان هموروئید نیز مصرف خرما‌ را توصیه می‌کنند.
 
۸. توت خشک
توت خشک حاوی مقادیر زیادی روتین است؛ علم پزشکی مدرن ثابت کرده است که ماده‌ی روتین قادر است از تشکیل سرطان روده‌ی بزرگ پیشگیری کند. هم‌چنین، روتین باعث خنک شدن خون، توقف خونریزی، رفع آتش کبد، کاهش التهاب، و نابودی ویروس‌ها می‌شود. از این رو، مصرف مرتب توت خشک می‌تواند به پیشگیری و درمان خونریزی‌های داخل مغز، فشار خون بالا، خونریزی شبکیه‌ی چشم، برونشیت مزمن، و غیره کمک کند.
 
9. سیب
خوردن یک سیب در روز شما را از پزشک بی‌نیاز می‌کند- این جمله کاملا درست است! سیب سرشار از فیتوکمیکال است (ماده‌ای که به‌طور طبیعی تولید می‌شود). فیتوکمیکال با کاهش خطر بیماری‌های مزمن مانند بیماری قلبی، آسم، و حتی سرطان در ارتباط است. خواص آنتی‌اکسیدانی قوی سیب باعث می‌شود بتواند با گسترش سلول‌های سرطانی و افزایش کلسترول سرم مقابله کند.
 
۱۰. پرتقال
پرتقال سرشار از ویتامین ث است، ماده‌ای که تقویت‌کننده‌ی قوی دستگاه ایمنی محسوب می‌شود. ویتامین ث می‌تواند ما را از بیماری‌های التهابی مزمن و نیز بیماری‌های ویروسی حفظ کند. هم‌چنین کشف شده‌است که پرتقال سرشار از فلاونوئید و لیکوپن است، که به نظر می‌رسد با انواع سرطان‌ها مبارزه می‌کنند.
 
۱۱. هویج
مطالعات نشان داده‌اند که مصرف هویج می‌تواند خطر ابتلا به سرطان ریه، سرطان سینه و سرطان روده‌ی بزرگ را کاهش دهد. چنین تاثیری به این دلیل است که هویج غنی از آنتی‌اکسیدان پلی‌استیلنی، فال‌کارینول، است که با از بین بردن سلول‌های پیش سرطانی در تومورها علیه سرطان مبارزه می‌کنند. به این ترتیب، هویج دارای خواص ضد سرطان است و مانع از رشد سلول‌های سرطانی در روده‌ی بزرگ می‌شود و از سلامت قسمت پایین دستگاه گوارش حمایت می‌کند. این یکی از بهترین خواص هویج برای سلامتی است.
 
12. مویز
این میوه‌ی خشک مغذی حاوی فیتوکمیکال‌های مورد نیاز بدن است. مویز، عناصر طبیعی و اسید اولئانولیک زیادی دارد ​​. خاصیت مویز برای مراقبت از دندان‌ها و سلامتو بهداشت دهان و دندان و جلوگیری از سرطان دهان نیز یکی از بهترین فواید آن است. این میوه‌ی خشک می‌تواند از فاسد شدن دندان جلوگیری کند و با میکروب و کرم‌خوردگی مبارزه کند. مویز همچنین باعث جلوگیری از رشد تعدادی از باکتری‌ها که روی دندان‌ها پوسیدگی ایجاد می‌کنند، می‌شود. مویز با داشتن مقدار فراوانی از مواد معدنی طبیعی به عنوان یکی از بهترین مواد غذایی ارگانیک برای مقابله با سرطان های مربوط به دهان و لثه در نظر گرفته می‌شود.
 
۱۳. بامیه
اعتقاد بر این است که تمام بیماری‌ها در روده‌ی بزرگ شروع می‌شود؛ با اضافه کردن بامیه به برنامه‌ی غذایی‌تان از ابتلا به سرطان روده و بیماری‌های مرتبط، تا حد زیادی جلوگیری کنید و این سبزی را در فهرست مواد غذایی ضد سرطان قرار می‌دهد.
 
۱۴. بروکلی
شاید بروکلی برای کودکان یک “سبزی زمخت” باشد، اما در بخش مواد مغذی جایگاهی بسیار بالا دارد. این سبزی منبعی فوق‌العاده برای فیتوکمیکال است، ماده‌ای که با سرطان مبارزه می‌کند و دستگاه ایمنی را تقویت می‌کند. پژوهش‌های مختلف همه حاکی از آن است که بروکلی می‌تواند با بیماری‌های پرشماری از جمله آنفولانزا مقابله کند، به واسطه‌ی قدرت‌های ضدالتهابی‌اش علائم آنفولانزا را تسکین دهد، و با پیشگیری از گسترش سلول‌های سرطانی از سرطان مثانه جلوگیری کند.
 
۱۵. قارچ
قارچ، دارای بتاگلوکان و اسیدلینولئیک ترکیب‌شده با عوامل ضدسرطان‌ است. این‌ها به جلوگیری از سرطان سینه و پروستات کمک‌می‌کنند. اسیدلینولئیک، در زنان یائسه، به سرکوب استروژن برای جلوگیری از سرطان سینه و بتاگلوکان به جلوگیری از سرطان پروستات کمک‌می‌کند. سلنیوم، بیشتر به سرکوب این سلول‌های سرطانی کمک‌می‌کند.

ادامه دارد...

منبع : تحریریه سایت کسب و کار بازده – پریسا جعفری


سبک زندگی مرتبط
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
موارد بیشتر برای شما