نحوه آرام کردن کودک بی قرار

یکی از مهمترین مشکلاتی که کودک بی قرار برای شما ایجاد می کند این است که بدون بهانه شروع به گریه کردن می‌کند این کار باعث می شود تا شما تلاش کنید که او از دست چه چیزی ناراحت می باشد. اگر قصد دارید به اطلاعات کافی درباره نحوه برخورد صحیح با کودک بی قرار دست پیدا کنید بهتر است این مطلب را به صورت کامل مطالعه کنید تا اطلاعات جامعی در این باره کسب نمایید.
پنجشنبه، 25 ارديبهشت 1399
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
نحوه آرام کردن کودک بی قرار
برای آرام کردن کودک بی قرار می توانید او را به آغوش کشیده و برای مدت زمانی به آرامی حرکت کنید و راه بروید.
 

مقدمه

داشتن کودک بی قرار می‌تواند مشکلات بسیار زیادی را برای خانواده ها ایجاد کند، کودک بی قرار معمولا باعث اذیت و آزار اعضای خانواده در جاهای مختلف می شود. یکی از مهمترین مشکلاتی که کودک بی قرار برای شما ایجاد می کند این است که بدون بهانه شروع به گریه کردن می‌کند این کار باعث می شود تا شما تلاش کنید که او از دست چه چیزی ناراحت می باشد. اگر قصد دارید به اطلاعات کافی درباره نحوه برخورد صحیح با کودک بی قرار دست پیدا کنید بهتر است این مطلب را به صورت کامل مطالعه کنید تا اطلاعات جامعی در این باره کسب نمایید.
 

نحوه آرام کردن کودک بی قرار

قرار دادن کودک بی قرار در وضعیت جدید
یکی از مهمترین کارهایی که در برابر کودک بی قرار می توانید انجام دهید این است که او را در وضعیت جدیدی قرار دهید، قرار دادن کودک در وضعیت جدید معمولاً باعث می‌شود تا او به سرعت آرام شود. به عنوان مثال می‌توانید کودک بی قرار خود را طوری قرار دهید که صورتش رو به پایین و ساعدش بر روی زمین باشد در این حالت کودک معمولاً به دلیل وارد شدن به یک وضعیت جدید خیلی سریع آرام می گیرد.

تنها نکته ‌ای که درباره این حالت باید در نظر داشته باشید این است که کودک بی قرار باید در حالتی قرار گیرد که سر او به آرنج اش نزدیک باشد همینطور سعی کنید با انگشتان خود ران های او را بگیرید. یک مثال دیگر از وارد کردن کودک به وضعیت جدید این است که کودک را از پشت بر روی کف دست خود بنشانید، توجه داشته باشید که در این حالت پشت کودک باید  رو به سینه شما باشد سپس انگشتان خود را به دور او حلقه کنید تا نیافتد.

اقدام دیگری که برای آرام کردن کودک بی قرار می‌توانید انجام دهید این است که کودک را بر روی شانه خود قرار دهید تا شانه شما به شکم او کمی فشار وارد کند. آخرین کاری که برای وارد کردن کودک بی قرار به یک وضعیت جدید می توان انجام داد این است که کودک را بر روی دستان خود قرار داده و حالتی مانند حالت گهواره را برای او ایجاد کنید و به صورت مداوم او را از خود دور کرده و به خود نزدیک کنید.
 
انجام حرکات موزون
کودک بی قرار معمولا از طریق انجام حرکات موزونی که ۶۰ بار در دقیقه یعنی هر یک ثانیه یکبار انجام می شوند  آرام می‌شود، اگر در خانه خود کودک بی قرار دارید بهتر است روش هایی که در ادامه این مطلب می‌آوریم را به خوبی مطالعه کنید: اولین حرکت موزونی که برای آرام کردن کودک بی قرار خود می توانید انجام دهید نشستن بر روی صندلی و به آرامی تکان خوردن است این کار باعث می شود که کودک بی قرار شما احساس آرامش بیشتری کند و آرام شود.

برای آرام کردن کودک بی قرار می توانید او را به آغوش کشیده و برای مدت زمانی به آرامی حرکت کنید و راه بروید، این روش معمولا بر روی کودکان بی قرار جواب داده و کودک خیلی سریع آرام می شود. حرکت موزون دیگری که برای آرام کردن کودک بی قرار خود می توانید انجام دهید این است که می توانید در حالت ایستاده او را به چپ و راست تکان دهید تا آرام شود.
 
گرما، عامل مهم در آرام کردن کودک بی قرار
یکی دیگر از عوامل آرامش بخش کودک بی قرار گرما می باشد، اگر کودک شما بی قراری می کند می توانید او را درون یک پتوی قنداقی قرار دهید تا احساس گرما کند و آرام شود،  یک روش بسیار خوب برای آرام کردن کودک بی قرار این است که او را به بدن خود نزدیک کنید تا از گرمای بدن شما احساس آرامش پیدا کند.

روش سوم برای آرام کردن کودک بی قرار با استفاده از گرما این است که قبل از خواب یک پد گرم کننده درون رختخواب کودک خود قرار دهید تا به این ترتیب در هنگام خوابیدن احساس گرما کند. بی شک یکی از موثرترین روش ها برای آرام کردن کودک بی قرار این است که یک شیشه آب گرم را بر روی دامن خود قرار دهید و کودک را از شکم بر روی آن بغلتانید تا احساس گرما کرده و آرام شود.
 
استفاده از صداهای آرامبخش برای آرام کردن کودک بی قرار
کودک بی قرار معمولا با شنیدن یک صدای آرامش بخش به سرعت آرام می شود، اگر در خانه کودکی بی قراری می کند به راحتی می توانید با پخش کردن یک موزیک ملایم و آرامش بخش او را آرام کنید. البته این به آن معنا نیست که فقط از موسیقی برای آرام کردن کودک استفاده کنید بلکه اگر خود شما کلمات را به صورت آرام تکرار کنید خیلی سریع متوجه می‌شوید که کودک شما آرام تر شده است و رفتار بهتری دارد.

یکی دیگر از روش های آرام کردن کودک این است که موسیقی هایی که خودتان به آن علاقه دارید را به آرامی و زیر لب تکرار کنید تا کودک شما احساس آرامش پیدا کند. به صورت کلی می توان گفت که کودک بی قرار نسبت به صدای مادر خود واکنش‌های مثبت نشان می دهد که می توانید از این موضوع برای آرام کردن کودک خود استفاده کنید، همچنین در صورتی که مایلید تا روش های دیگری را برای آرام کردن کودک خود آموزش ببینید می توانید به یک مشاوره کودک مراجعه و از آنها به همین منظور راهنمایی دریافت نمایید.
 
نوازش کردن کودک بی قرار
کودکان معمولاً با کمی نوازش به سرعت آرام می شوند، اگر به مشاوره کودک مراجعه کنید بی شک این توصیه را از مشاوران دریافت خواهید کرد که اگر کودک بی قراری در منزل خود دارید می توانید به راحتی از پشت گردن او شروع کرده و تا باسن او را ماساژ دهید تا او خیلی سریع آرام می شود و دیگر گریه نکند.

ماساژ و نوازش پشت کودک تاثیر بسیار زیادی در آرام شدن کودک بی قرار شما دارد که می توانید در هنگام بی قراری کودک از این نکته استفاده کنید. گاهی اوقات گریه کودک شما به دلیل مشکلات معده و شکم درد می باشد در این شرایط می توانید کودک خود را در یک اتاق گرم قرار داده و شکم او را در جهت عقربه های ساعت ماساژ دهید و به این ترتیب خیلی زود متوجه می‌شوید که کودک شما آرام‌تر شده است.

منبع: مرکز مشاوره رهیاب


سبک زندگی مرتبط
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.