آنچه از خواص بادام باید بدانیم (بخش دوم)

بادام فواید زیادی برای بدن دارد که ما در اینجا به به بخشی از خواص مغز بادام درختی برای سلامتی از جمله  دیابت، کم خونی، افزایش انرژی، پیشگیری از سرطان، محافظت در برابر دیابت، مناسب برای دوران بارداری، کاهش وزن، قلب و پوست و مو را شرح داده ایم. با ما همراه باشید.  ​​​​​​​
چهارشنبه، 3 بهمن 1397
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
آنچه از خواص بادام باید بدانیم (بخش دوم)
بادام حاوی فولیک اسید است و از احتمال نقص و عیوب مادرزادی جلوگیری می کند و موجب تحریک رشد سلول ها و شکل گیری بافت در دوران جنینی می شود.
 
چکیده : بادام فواید زیادی برای بدن دارد که ما در اینجا به به بخشی از خواص مغز بادام درختی برای سلامتی از جمله  دیابت، کم خونی، افزایش انرژی، پیشگیری از سرطان، محافظت در برابر دیابت، مناسب برای دوران بارداری، کاهش وزن، قلب و پوست و مو را شرح داده ایم. با ما همراه باشید. 

تعداد کلمات 1160 / تخمین زمان مطالعه 6 دقیقه
آنچه از خواص بادام باید بدانیم (بخش دوم)

افزایش انرژی 

وجود منگنز، مس و ریبوفلاوین در بادام موجب تولید انرژی بیشتر و سطح متابولیسم بالاتر می شود. اگر فعالیت زیادی دارید، مصرف چند عدد از این میوه خشک شما را در طول روز سر پا نگه می دارد.
 

پیشگیری از سرطان 

بادام حرکت غذا در روده را افزایش می دهد واز سرطان روده بزرگ جلوگیری می کند. مرکز ملی سرطان تحقیقات بیشماری در خصوص رابطه بین افزایش فیبر و کاهش ابتلا به سرطان انجام داده است.
 

محافظت در برابر دیابت 

بادام از بالا رفتن ناگهانی سطح گلوکز و انسولین پس از خوردن وعده غذایی جلوگیری می کند. بادام جذب و فراوری گلوکز را تنظیم می کند و کل فرایند را آرام تر و مطمین تر می سازد.
 

مناسب برای دوران بارداری 

بادام حاوی فولیک اسید است و از احتمال نقص و عیوب مادرزادی جلوگیری می کند و موجب تحریک رشد سلول ها و شکل گیری بافت در دوران جنینی می شود. نقص لوله های عصبی زمانی اتفاق می افتد که لوله عصبی در دوران جنینی رشد کافی نداشته است یا به هیچ وجه شکل نگرفته است. پزشکان برای اطمینان از رشد لوله عصبی مصرف منظم مکمل فولیک اسید را برای مادران باردار تجویز می کنند و بادام فولیک اسید کافی برای حفظ سلامت مادران و فرزندان شان تامین می کند.
 

کاهش وزن 

شیر بادام شیرین نشده راه حل خوبی برای کاهش وزن است. چربی اشباع نشده موجود در بادام، جلوی اشتها را می گیرد و از اضافه وزن جلوگیری می کند. باوجود مصرف مقدار کمی از بادام، فیبر آن احساس سیری ایجاد می کند. بر اساس تحقیقات رژیم غذایی کم کالری و با بادام فراوان موجب کم کردن وزن در افراد چاق می شود.
مطالعات نشان می دهد که افراد با مصرف منظم بادام (حداقل دو بار در هفته)، نسبت به آن دسته افرادی که به ندرت بادام می خورند، وزن ایده آل تری خواهند داشت. در نهایت، فیبر موجب حرکات پایدار روده می شود. این عامل به کاهش وزن کمک می کند و با دفع مواد سمی سلامت عمومی بدن را تضمین می کند.
 

جلوگیری از یبوست 

بادام سرشار از فیبر است و همانند غذا های فیبر دار از یبوست جلوگیری می کند. البته هنگام مصرف بادام، آب کافی بنوشید تا سرعت هضم و جذب مواد مغذی آن بیشتر شود. برای دریافت فیبر نیازی به خوردن مقدار زیادی بادام ندارید، با مصرف ۴یا۵ بادام می توانید فیبر لازم برای حرکات منظم روده و هضم بدست آورید.
اما،بادام همانند غذا های دیگر جنبه منفی هم داردحاوی اکسالات است و اکسالات اضافی می تواند کریستال شود و مشکلات مختلفی ایجاد کند. افرادی که ناراحتی کلیه یا سنگ صفرا دارند باید از مصرف آن بپرهیزند.
 

سوالات رایج

کالری بادام چقدر است؟

هر فنجان بادام ۵۲۹کالری دارد،اما ما مصرف یک فنجان از آن در یک وعده را توصیه نمی کنیم. یعنی ۲۵درصد از کالری مورد نیاز روزانه تامین می شود. بعبارت دیگر هر ۳۰گرم بادام(حدود ۲۳عدد)۱۳۰کالری داردمصرف به اندازه بادام به افزایش سطح مناسب چربی اشباع نشده مونو کمک می کند.
 

آیا بادام مفید است؟ 

بادام خواص مهمی برای سلامتی دارد. بخاطر تجمع بالا چربی های اشباع نشده مونو از سلامت قلب محافظت می کند. جریان خون را بالا می برد، استخوان را محکم ساخته، از پوست محافظت می کند، به هضم غذا کمک و قند خون را کنترل می کند. بادام با ارتقا عملکرد ذهنی و کاهش استرس اکسیداتیو بدن در ارتباط است.
 

آیا بادام غذای سالمی است؟

بادام سرشار از ویتامین و املاح است ومیان وعده سالمی بشمار می رود. بادام حاوی مقادیر بالایی از مس،آهن، منیزیم، کلسیم، پروتئین، فیبر،منگنز، ریبوفلاوین، فسفر و چربی های مفید است. با قرار دادن بادام در رژیم غذایی از خواص آن لذت ببرید.
 

چطور بادام بخوریم؟

بادام را می توان به طرق مختلف مصرف کرد. می توان آن را به ماست یا جو اضافه کرد یا بادام را با کره بادام و نمک مخلوط کرد و پخت. می توانید بادام را روی سالاد، پیتزا و یا دسر اضافه کنید.
 

آیا بادام چاق کننده است؟ 

چربی بادام زیاد است. اما بیش از ۵۰درصد از چربی آن بشکل اشباع نشده مونو اند و برای سلامت قلب و عملکرد ارگان های بدن ضروری محسوب می شوند. اما چربی اصطلاحا بد هم دارند. بنابرین نباید در مصرف آن زیاده روی شودیک یا دو مشت بادام در هر وعده کافی است.
 

بادام چیست؟

بادام برخلاف دسته بندی اغلب مردم، آجیل نیست و در واقع دانه میوه درخت بادام است. بادامی که ما می خوریم هسته این میوه است و با شکستن آن، گوشت خوشمزه آن را می خوریم. همین موضوع می تواند تا حدی دلیل تجمع مواد مغذی و املاح باشد. یعنی مرکز مواد مغذی لازم برای رشد گیاه است.
 

آیا می توانید بادام خام بخورید؟ 

قطعا می توانید بادام خام بخورید و فواید این آجیل(در اصل دانه میوه) لذت ببرید. خیلی ترجیح می دهند بادام را تست کنند و بدین وسیله بادام خوش طعم تر می شود و بخشی از روغن های طبیعی آن آزاد می شود. با تست کردن بادام ترد تر و خوش رنگ تر نیز می شود.
 

چربی و پروتیین بادام چقدر است؟ 

یک فنجان بادام حدود ۱۱.۵گرم چربی و ۵٪پروتیین داردبا مصرف یک فنجان پر بادام ۵۲۹کالری دریافت می شود. خبر خوب این است که اکثر چربی های بادام (حداقل ۷گرم)، چربی اشباع نشده مونو است که برای سلامت قلب مفید است و به کاهش استرس اکسیداتیو بدن کمک می کند.
 

آیا بادام خام برای سلامت شما مفید است؟

بادام خام برای شما مفید است،البته در مصرف هر چیز باید اعتدال رعایت شود. املاح بادام خام بسیار زیاد است و می تواند به شما در هر چیز کمک کند،از پوکی استخوان گرفته تا عملکرد ذهنی. البته زیاده روی در مصرف بادام، سطح کلسترول بد را بالا می برد و موجب دریافت کالری بیش از انداره می شود.
 

میزان کربوهیدرات بادام چقدر است؟ 

در هر فنجان بادام،تنها ۵گرم کربوهیدرات وجود دارد که تنها ۲درصد از نیاز روزانه بدن به کربوهیدرات را تشکیل می دهد. از آنجایی که در حال حاضر رژیم کم کالری محبوبیت زیادی دارد،خیلی از افراد از این ویژگی بادام استقبال می کنندبادام املاح و چربی مورد نیاز بدن را بدون دریافت کالری اضافی تامین می کند.
 

احتیاط

بادام خواص بسیاری برای سلامتی دارد اما درمصرف آن باید اعتدال رعایت شود. بادام تلخ حاوی سیانید است و از مصرفه بی رویه آن باید پرهیز شود.
 

منبع : سایت راستینه 

بیشتر بخوانید:
معرفی بادام و خواص درمانی آن (بخش اول)
معرفی بادام و خواص درمانی آن (بخش دوم)
خواص بادام در طب سنتی
خواص وکار برد بادام تلخ
درباره بادام و خواص آن



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.