آیت الله میرباقری:

محور تبلیغ باید معارف اهل بیت باشد| خطبا در منابر به مسائل روز توجه کنند

میرباقری نماینده مجلس خبرگان رهبری با اشاره به چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی بر ضرورت بیان مسائل روز در منبرهای ایام فاطمیه تأکید کرد.
شنبه، 6 بهمن 1397
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
محور تبلیغ باید معارف اهل بیت باشد| خطبا در منابر به مسائل روز توجه کنند

به گزارش پایگاه فرهنگی اطلاع رسانی راسخون از خبرگزاری رسا، آیت الله سید محمد مهدی میرباقری نماینده مجلس خبرگان رهبری در دوره آموزشی مبلغین اعزامی سوگواره یاس نبوی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور که در مجتمع فرهنگی امامزاده سیدعلی(ع) برگزار شد، اظهار داشت: امامان قدم در مسیر تقوا برمی داشتند و تمام تلاش شان بر این بود که افراد را پرهیزکار کنند.
وی با تأکید بر این که دنیا و آخرت برای کسانی است که در دنیا پرهیزکار باشند، گفت: اگر همه بنده باشند قطعا هیچ فسادی رخ نمی دهد و این نیاز جامعه امروزی است.
آیت الله میرباقری در بخش دیگری از سخنان خود خطاب به مبلغان و روحانیان ایام فاطمه بیان داشت: ما باید حامل معارف اهل بیت باشیم تا بتوانیم جامعه دینی را با معارف اهل بیت (ع) آشنا کنیم؛ در غیر این صورت به توفیقی دست پیدا نخواهیم کرد.
وی در ادامه یادآور شد: باید به معارف اهل بیت (ع) متصل شویم و علم را بگیریم تا دل های مردم را روشن کنیم، بنابراین باید محور اصلی معارف اهل بیت(ع) باشد هم زیاد بخوانیم و هم این که آن را به مردم انتقال دهیم چراکه بخل در علم کاری ناپسند است.
نماینده مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: بنده عقیده دارم که همواره باید محور تبلیغ معارف اهل بیت(ع) باشد تا در دنیا و آخرت سعادت مند شویم، چراکه راهی غیر از این برای عاقبت به خیری وجود ندارد.
وی با اشاره به لزوم پرهیز از خود بزرگ بینی و تکبر در مقابل مردم یادآور شد: باید خشوع و تواضع داشته باشیم تا بتوانیم دل خود را برای یادگیری معارف آماده کنیم، همچنانکه علمای بزرگ ما این چنین بودند.
آیت الله میرباقری ابراز داشت: منبرهای ایام پیش رو باید همراه با معارفی باشد که جریان های روز را نیز تشریح دهد به ویژه این که در آستانه چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی نیز هستیم این مسأله ضرورت دوچندانی دارد.
وی با اشاره به لزوم بیان حقیقت ولایت برای مردم یادآور شد: دو نوع غیبت داریم نوع اول غیبت جسمانی و ظاهری است و نوع دوم که خطرناک تر است این است که حقیقت ولایت پنهان شده و به غیبت برود و  این وظیفه ای ما است که اجازه ندهیم حقیقت ولایت پنهان بماند

 

مرتبط
خودمان را دست کم نگیریم| مبلغان دستاوردهای انقلاب را تبیین کنند
از دستاورد‌های مهم جمهوری اسلامی ناکامی استکبار و نظام سلطه در شکست محور مقاومت است / شریان قدرت‌های غرب و کشور‌های صنعتی در حاکمیت ایران است
حقایق انقلاب و اسلام ناب محمدی در جامعه تبیین شود / مذهب نیازمند تببین است / فریاد فاطمه(س) فراتر از فدک بود
فاطمیه ریشه و اساس ولایت و امامت است
حساسیت بالای کار مبلغان در رساندن پیام دین و انقلاب / فجر فاطمی و لزوم بیان دستاوردهای نظام از سوی مبلغان
دوره آموزشی"سوگواره یاس نبوی‌" ویژه مبلغان پنجشنبه و جمعه در قم برگزار می شود



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.