مهمترین موضوعات و محورهای تبلیغی رسانه‌های بیگانه

معرفی ایران به‌عنوان کانون اصلی انتشار کرونا در جهان توسط بیگانگان

گمانه سازی ها و متهم کردنها توسط رسانه های معاند و بیگانه و اشرار رسانه ایشان در حال صورت می گیرد که در شرایطی که مردم جهان نیاز به همدلی با یکدیگر دارند. دشمنان بدون آنکه شعور مردم جهان را مدنظر قرار دهند در حال دروغ سازی هستند. آنها نقاط ضعف را درشت و نقاط قوت را کوچک و حتی ناپدید می کنند.
پنجشنبه، 15 اسفند 1398
تخمین زمان مطالعه:
نویسنده : سید حسین خاتمی
موارد بیشتر برای شما
معرفی ایران به‌عنوان کانون اصلی انتشار کرونا در جهان توسط بیگانگان

معرفی ایران به‌عنوان کانون اصلی انتشار کرونا در جهان

دشمنان اسلام و انقلاب در ادامه نفرت افکنی ها و دروغگویی‌هایشان از روزهای نخست در حال القای انتقال ویروس کرونا از ایران به نقاط دیگر جهان بودند. این سم پاشی آنها در روزهای اخیر اثر خود را در برخی نقاط گذاشت که تصمیم گرفتند منشا اصلی کرونا را ایران معرفی کنند و همه جهان را مقابل ایران قرار دهند. رسانه های سعودی با هدف تسخیر معنوی ایران و کشاندن جنگ‌های منطقه ای به داخل ایران هم نوا با رسانه های امریکایی و مسئولینش هجمه شدیدی را بر علیه ایران شروع کردند. در کنار این رسانه ها و در اصل دشمنان برخی خودفروخته های داخلی و خارجی بدون آنکه به هموطنان خود فکر کنند در حال همراهی با دروغ پراکن‌ها هستند.

هک شدن صفحه سالومه سیدیان برخی اسرار را افشا کرد و آن اینکه تمام تلاش دشمنان نظام این است که از داخل کشور نیرو جذب کنند. آنهایی که به هموطنان خود خیانت می‌کنند، نمی‌دانند که روزی نوبت خودشان خواهد شد و اگر بدانند نقشه دشمنان برای این مردم چیست، خواب از سرشان می‌پرد. تقابل دنیا با ایران اولین و تنهاترین برنامه دشمنان این ملت است. آنها نه تنها با مذهب و دین و انقلاب مردم مشکل دارند بلکه با تمدن و فرهنگ و هنر این مرزوبوم هم مشکل دارند. نیت ریشه کن کردن تمدن‌های انسان ساز است.
 

در ادامه اخبار منتشر شده رسانه‌های غربی برعلیه ایران را بررسی خواهیم کرد:

رادیو فردا در اخبار خود می گوید: «مسافری که از ایران به چین رفته مبتلا به کرونا بوده. یک مسافر که ۲۹ فوریه از ایران و از طریق مسکو راهی چین شده بود، مبتلا به ویروس کرونا تشخیص داده شده است. سفارت روسیه در چین دوشنبه تأیید کرده که این مسافر از ایران راهی فرودگاه شِرِمِتیِوو مسکو شده و از آنجا با پرواز هواپیمای روسی راهی پکن شده بود. در پی مثبت شدن تست کرونای این مسافر، همه مسافران این پرواز شامل شهروندان روسیه به هتلی در پکن منتقل شده‌اند تا بر روی آن‌ها آزمایش شود و کمک‌های بهداشتی لازم ارائه شود. سفارت روسیه می‌گوید فعلاً در ۲۰ مسافر روسی این پرواز علائم کرونا مشاهده نشده است. پیش‌تر جمهوری آذربایجان نیز یک شهروند روسی را که از ایران وارد این کشور شده و می‌خواست به کشورش بازگردد قرنطینه کرد و اولین مورد ویروس کرونا در خاک آذربایجان در همین شخص شناسایی شد.»
 

اشاره: تاکنون دولتی سخن از منشا بودن ایران برای تمام 60 کشور درگیر کرونا را تایید نکرده است. اما رسانه های سعودی و صهیونی مدام این خبر را تکرار می‌کنند. اخیرا چین هم مبدا کرونا را انکار کرده است و بعید نیست بر حسب این اخبار ساخته شده ایران را منشا ورود کرونا اعلام کند تا خود را از نگاههای تند جهانیان برهاند.
 

ایندیپندنت: «ایران به مرکز ثقل کرونا تبدیل شده است. به دنبال اظهارات دونالد ترامپ مبنی بر افزایش محدودیت سفر ایرانیان به آمریکا، یک محقق ارشد در مؤسسه ملی درمان و بهداشت آمریکا به ایندیپندنت فارسی گفت که "نشانه‌ای وجود ندارد که مقامات ایران موضوع را جدی گرفته باشند." ایران باید تلاش کند در چشم جامعه جهانی کشوری باشد که نسبت به این موضوع با جدیت برخورد می‌کند و اهمال‌کاری نمی‌کند. ولی حکومت ایران بیش‌ازحد اهمال‌کاری کرده است و جامعه جهانی هم مجبور است با ایرانی‌ها برخورد کند...کشورها نگران اتباع مستقر خود در ایران هستند تا جایی که وزارت خارجه کانادا به شهروندانش که در ایران هستند هشدار داده پیش از آن‌که همه راه‌های سفر به ایران محدود شود این کشور را ترک کنند. طی دو هفته گذشته چند نفر از کسانی که بعد از ورود به کانادا کرونا مثبت تشخیص داده شده‌اند مسافرانی بوده‌اند که به‌تازگی از ایران بازگشته بودند.»
 
اشاره: شبکه سعودی نشنال، با آنکه بسیاری از دولت‌های جهان را در اهمال کاری کامل و مردمانشان را دربه‌در ماسک و ماده ضدعفونی و رشد کرونا می‌بیند، اما هیچ اشاره به آنها نکرده است و حتی چشمان خود را روی اعتراضات مردم در بسیاری از کشورها بسته و فقط ایران را نشانه رفته است.

جالب آنکه دو هفته است تمام رسانه‌های وابسته به رژیم سعودی و صهیونی در اخبار خود از قطع ارتباط کامل جهان با ایران و بسته شدن مرزهایشان با ایران می‌گفتند، ولی دو روز قبل خبر ورود ده نفر به امارات را درج می‌کنند. اینجاست که می‌گویند، دروغگوها کم حافظه هستند. ضمن آنکه وقتی شهروندان اماراتی در کشوری که با کرونا دست در پنجه هستند، مشغول خوش گذرانی هستند بدون آنکه فکر کنند امکان دارد دگیر بیماری شوند، آیا مقصر ایران است؟ در حالی که به اعتراف رئیس سازمان بهداشت جهانی یک تاجر سعودی اولین منتقل کننده کرونا به ایران بوده است. احساس می‌شود سعودی‌ها دست پیش را گفته اند.
 
العربیه می‌گوید: ابتلای 4 فرد دیگر به کرونا در قطر... همگی در ایران مسافر بودند. وزارت بهداشت قطر روز دوشنبه 2 مارس 2020 اعلام کرد آزمایش‌های پزشکی صورت گرفته در این کشور ابتلای 4 فرد دیگر به کرونا؛ که مدتی را در ایران سپری کرده بودند، تأیید می‌کند.


معرفی ایران به‌عنوان کانون اصلی انتشار کرونا در جهان توسط بیگانگان
 

ابتلا یا فوت مسئولان ج.ا براثر کرونا

اشاره: رسانه‌های بیگانه هماهنگ با یکدیگر نام برخی مسئولان سابق نظام و مسئولان کنونی و مسئولی که مجروح جنگی بود و اصلا کرونا نگرفته بود را جزو قربانیان کرونا و از مسئولان نظام نام می‌برند. البته هدف دقیق مانور روی این جریان مشخص نیست، شاید دنباله هدف مشترک این رسانه ها برای ایجاد یاس و ترس در مردم با القای عدم توجه ایران به این بیماری و بیماران باشد.

رادیو فردا، دویچه وله، العربیه و رادیو اسرائیل: مرگ یک مقام نزدیک به] آیت‌الله[خامنه‌ای در اثر ابتلا به ویروس کرونا... درحالی‌که گزارش‌ها حاکی است برخی از مقامات جمهوری اسلامی به ویروس کرونا مبتلا هستند، رسانه‌های داخل ایران گزارش دادند آقای میرمحمدی در بیمارستان مسیح دانشوری درگذشت. او از نزدیکان رهبر جمهوری اسلامی بود. او در زمان ریاست جمهوری آیت‌الله خامنه‌ای معاون دفتر او و همچنین منصوب او در مجمع تشخیص مصلحت نظام در سال‌های بعد بود. علت فوت میرمحمدی ابتلا به کرونا اعلام شده است. پیش‌ازاین نیز اعلام شده بود که مادر او (خواهر آیت‌الله شبیری زنجانی) در روزهای گذشته به دلیل ابتلا به کرونا جان باخته است/پیش‌تر مرگ هادی خسروشاهی، سفیر پیشین جمهوری اسلامی در واتیکان، و محمدعلی رمضانی، نماینده منتخب مجلس یازدهم از آستانه، براثر کرونا تأیید شده بود. گزارش‌ها به ابتلای دیگر مقامات جمهوری اسلامی ازجمله معصومه ابتکار، معاون ریاست جمهوری در امور زنان، و ایرج حریرچی، معاون وزارت بهداشت، به ویروس کرونا اشاره کرده و تصریح می‌کند که حتی علی ربیعی، سخنگوی دولت ایران، نیز در مورد چالش‌های پیش رو برای مقابله با کرونا ابراز نگرانی کرده است/وزیر خارجه ایالات‌متحده در یک جلسه در کنگره آمریکا بار دیگر نسبت به «مخفی‌کاری» مقامات رژیم ایران درباره شیوع کرونا اشاره کرد و گفت ایالات‌متحده برای کمک به بهبود نظام بهداشتی مردم ایران آماده است.

مواضع وزیر بهداشت درباره پشت پرده شبکه احتکار ماسک

اشاره: این رسانه ها در کنار خبرسازی‌ها از اصطلاحاتی استفاده می‌کنند که مخاطب خود را عصبانی کرده و او را از وضع موجود ناراضی کند. آنها بدون اشاره به آنکه ترامپ با تحریم دارو و مواد غذایی اصلی‌ترین حق ایرانیان را مورد هجمه قرار داده است و بدون آنکه بگویند تحریم‌ها از ورود 5 میلیون ماسک خریداری شده توسط ستاد اجرایی فرمان امام جلوگیری کرده است به خبرسازی و نصفه پراکنده کردن خبر دست می‌زنند و در اصل این ستاد را متهم به احتکار می‌کنند. آنها حتی به کشفیات نیروهای امنیتی و باز کردن انبارهای محتکران که در خون‌خوار بودن کمی از این رسانه‌ها ندارند، هیچ اشاره ای نداشتند و نگفتند که اگر این انبارها برای ستاد اجرایی بوده و دست همه مسئولان در احتکار در یک کاسه است! پس چطور به محض کشف یک انبار نیروهای انتظامی به همراه دوربین صداوسیما آنجا حضور پیدا می‌کنند؟ چرا این رسانه ها از موفقیت های مردم و نظام در موضوع کرونا هیچ خبری منتشر نمی کنند. اتفاقا علت اینکه میخواهند ایران را ناتوان جلوه دهند همین موفقیت ها است. آنها هیچ اشاره به ساخت کیت تشخیص و واکسن کرونا و گذراندن مرحله آزمایش های بالینی نکرده و نمی کنند.
 

رادیو فردا: سعید نمکی، وزیر بهداشت ایران، با انتقاد از «شعار فریبنده تولید روزانه چند میلیون ماسک»، به‌شدت از «شبکه درهم‌تنیده احتکار ماسک» انتقاد کرد. وزیر بهداشت در نامه‌اش به رضا رحمانی، وزیر صنعت، با اشاره به اینکه در طول یک هفته گذشته «حداکثر یک‌میلیون ماسک» تحویل وزارت بهداشت شده است، به‌شدت از «شعار فریبنده روزی چند میلیون تولید» و «انتقال این عوام‌فریبی به مردم» انتقاد کرد.
 

در روزهای اخیر چند مسئول در نهادهای مختلف جمهوری اسلامی از تولید انبوه ماسک خبر داده‌اند و از جمله مسعود امراللهی، مدیر اجرایی بسیج اتاق اصناف، روز یکشنبه گفته بود: تلاش می‌کنیم روزانه حداقل یک‌ میلیون ماسک تولید کنیم. دو روز پیش‌تر نیز نامه دیگری از سعید نمکی در رسانه‌های ایران منتشر شد که وی خطاب به حسن روحانی، رئیس‌جمهور، از «شبکه فرصت‌طلب بی‌انصاف» که معلوم نیست «از کجا خاطرجمعی دارد» انتقاد کرده بود. پس‌ازآن محمود واعظی، رئیس دفتر حسن روحانی،‌ گفت که وزیر اطلاعات مأمور رسیدگی به این موضوع شده است.


معرفی ایران به‌عنوان کانون اصلی انتشار کرونا در جهان توسط بیگانگان
 

آیا «ستاد اجرایی فرمان امام» پشت پرده بحران ماسک است؟ سعید نمکی اشاره نکرده که این شبکه وابسته به کدام بخش یا نهاد است ولی عبارت «شبکه فرصت‌طلب» می‌تواند یک نشانه برای توجه به برخی اخبار منتشرشده درباره واردات و تولید ماسک باشد. رسانه‌های ایران روز هشتم اسفند به نقل از محمد مخبر، رئیس «ستاد اجرایی فرمان امام»، گزارش دادند که قرارداد تولید ۵۰ میلیون ماسک معمولی امضا شده و به‌زودی توزیع اولین محموله در تهران انجام خواهد شد. این نهاد ثروتمند اقتصادی که بنابر برخی گزارش‌ها ارزش آن به ۹۵ میلیارد دلار می‌رسد، نقشی مثل خزانه بیت رهبر جمهوری اسلامی را ایفا می‌کند و در سال‌های اخیر به یک غول دارویی تبدیل شده است.

ستاد اجرایی فرمان امام همچنین در یک گام دیگر اعلام کرد که تولید سه ونیم میلیون ماسک N95 که ویژه پزشکان و پرستاران است را تأمین می‌کند. این ستاد مدعی است برای تولید این میزان ماسک، چهار تولیدکننده داخلی را به کار گرفته است. ستاد اجرایی فرمان امام همچنین روز ۱۲ اسفند، یعنی یک روز پس از نامه وزیر بهداشت اعلام کرد که ۲۱۵ هزار ماسک N95 را به وزارت بهداشت تحویل داده است ولی خبری درباره تحویل ۱۷ میلیون ماسکی که شب یکشنبه وارد کشور شده‌اند، منتشر نشده است. حسن روحانی، وزیر اطلاعات را مسئول رسیدگی به تخلفات احتمالی درزمینه‌ تولید و توزیع ماسک کرده، قوه قضائیه هم گفته که اگر کسی در این زمینه‌ها تخلف کند، «مفسد فی‌الارض» است، ولی به نظر نمی‌رسد آن‌ها حتی جرئت کنند به ستاد اجرایی فرمان امام اشاره‌ای هم بکنند، چه رسد به اینکه از این نهاد گزارش بخواهند که بلوف تأمین ۵۰ میلیون ماسک چه شد؟

رادیو زمانه: سعید نمکی، وزیر بهداشت خواهان آن شد که مقامات امنیتی و انتظامی برای جلوگیری از احتکار ماسک، اداره کارخانه‌های تولید ماسک را به عهده بگیرند.
 

دویچه وله: نخستین کمک‌های سازمان بهداشت جهانی به ایران برای مقابله با ویروس کرونا روانه این کشور شد. این کمک‌ها شامل گروهی از شش پزشک و متخصص و تجهیزات پیشگیری و کیت‌های تشخیص آلودگی به ویروس کرونا برای ۱۰۰ هزار نفر است. این کمک‌ها که ارزش آن‌ها بیش از ۳۰۰ هزار دلار برآورد می‌شود، شامل دستکش، ماسک‌های جراحی و دستگاه‌های تنفسی است. نویئن اتالا، مدیر عملیات سازمان بهداشت جهانی نوشت که با این کمک‌های ارسالی، حدود ۱۵ هزار نفر کادر درمانی و پزشکی در ایران می‌توانند برای مقابله با ویروس کرونا و پیشگیری از آن استفاده کنند. او این کمک‌ها را "اولین محموله بزرگ برای مقابله با ویروس کرونا" دانست و گفت: «ایران کشوری چالش‌برانگیز است و البته شما همیشه امکان و مجوز سفر به این کشور را ندارید»



نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.